Innovasjon - imitasjon

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.048
Antall liker
1.407
Sted
Trondheim
Her er en interessant video om adjacent possibles knyttet opp mot diverse oppfinnelser.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Dette er ganske interessante greier. Jeg har spesielt stor tro på at man i noen tilfeller har en situasjon der den tekniske utviklingen er relativt tidlig ute og forsøker å trekke verden med seg, mens i andre tilfeller henger den tekniske utviklingen etter og det er et stort overskudd av drivere som legger opp til at noe nytt skal utvikles innen et felt.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Vi vet jo at innen hifibransjen har vi tilgang på veldig mye teknologi som ikke i særlig grad benyttes i såkalte high end produkter. Man er rask med å skylde på forbrukerne, men samtidig er det jo ikke sånn at teknologi er det samme som produkt. En forbruker kan ikke velge seg en teknologi også dukker den plutselig opp i stua noen tusenlapper senere, det må en produsent til som gjør dette til et produkt, gjør det brukervennlig, og tar jobben med å kommunisere ut til verden hvorfor dette er fornuftige greier. Det er for eksempel fryktelig mange aktive høyttalere der ute, men du verden så lite sexy man har klart å gjøre disse sammenliknet med mye annet.

I relasjon til trådens tema vil jeg si at hadde man anstrengt seg en hel del mer, og her går oppfordringen til de ressurssterke produsentene som har de beste mulighetene, så hadde man også banet vei for nye innovasjoner. Men nå står grå, kjedelige bokser med en RCA-kontakt, en strømkontakt og et potmeter i veien for ivrige entusiasters kjøpelyst, og dermed også står de i veien for muligheten for at man innoverer særlig videre på dette området.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg synes KEF har truffet godt med LS/LSX-tingene sine. Enkle å bruke, gode grovere og spredningsegenskaper, ganske mange settinger entusiasten kan leke seg med, og så ser de til og med ut som en helt vanlig høyttaler, bare elegant. Godt pakket innovasjon.
 
Topp Bunn