Diverse Innmat.. Hva du vil!!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    VTL sin store 7.5 pre amp m/PS. En liten dash med rør og resten med Fet transistorer.
     

    Vedlegg

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    Hva kan dette være - en oldie but goodie

    Okey da - det er en Bryston 4B
     

    Vedlegg

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    Mer AC filter fra Torus/Bryston
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En ikke alt for liten lekkerbisken.
    Xindak A600P



    Key Features:

    Strong Power System consists of 1300W high quality patented transformer and 350000uF Electrolytic Capacitor

    Powerful Red Copper Heat Conductor

    Pure Class A Amplifier

    Driven by High Power Triode

    2mm thick gold-plated PCB board

    Convincing and natural timbre; wonderful sense of cohesion; excellent resolving power; which delivers refinement and dynamics with ease

    Specifications:

    Output Power: 80W/channel (8ohms load)

    Input Sensitivity: 1.25V

    THD: ?0.015% (1KHz?30W ?8?)

    SNR: >100dB

    Frequency Response: 10Hz—200KHz (±1.0dB)

    Static Power Consumption: ?350W

    Net Weight: 63Kg

    Dimension (W*D*H): 450mm×247mm×620mm
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.923
    Antall liker
    8.215
    Torget vurderinger
    1
    63 Kg? -velvoksen kar det der..! ;)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Hmmmm, hvilket Burmester komponent er dette mon tro?

    Edit: Jeg håper det bare er en test-benk
     

    Vedlegg

    Ola_S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2004
    Innlegg
    376
    Antall liker
    0
    DoMentor skrev:
    Ola_S skrev:
    Mitt hembyggda LTS-riaa

    http://i99olasv.island.liu.se/lt[quote=Ola_S ]
    Mitt hembyggda LTS-riaa

    [img]http://i99olasv.island.liu.se/lts_riaa_07.jpg

    Mina f.d. Gryphon Callisto 2100
    Hei du, så utrolig flink du er, nesten like flott gjennomført som Callisto jo, er rett og slett imponert jeg :) :)

    Mvh :)
    :) Tack du!
     
    T

    timc

    Gjest
    gwikse skrev:
    Hmmmm, hvilket Burmester komponent er dette mon tro?

    Edit: Jeg håper det bare er en test-benk
    Ser ut som en DVD/bluray som ikke er ferdig skrudd sammen. Mangler jo opamper og drivverk.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    timc skrev:
    gwikse skrev:
    Hmmmm, hvilket Burmester komponent er dette mon tro?

    Edit: Jeg håper det bare er en test-benk
    Ser ut som en DVD/bluray som ikke er ferdig skrudd sammen. Mangler jo opamper og drivverk.
    Jau. Blir dog noe overrasket over at de bruker op-amper og sockets mtp prisnivået på komponentene til Burmester.
     
    T

    timc

    Gjest
    gwikse skrev:
    timc skrev:
    gwikse skrev:
    Hmmmm, hvilket Burmester komponent er dette mon tro?

    Edit: Jeg håper det bare er en test-benk
    Ser ut som en DVD/bluray som ikke er ferdig skrudd sammen. Mangler jo opamper og drivverk.
    Jau. Blir dog noe overrasket over at de bruker op-amper og sockets mtp prisnivået på komponentene til Burmester.
    Ingenting slikt sjokkerer lengre. Det sagt, så kan opamper fungere glimrende om det blir implementert rett.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.326
    Torget vurderinger
    1
    gwikse skrev:
    ...
    Jau. Blir dog noe overrasket over at de bruker op-amper og sockets mtp prisnivået på komponentene til Burmester.
    Brumester har «alltid» bruk OPAMPer til linjesignaler, det er forsåvit ingen tilng feil med det, heller ikke «til prisen», og de er i godt selskap f.eks. Mark Levinson (the co. not the man) siden no 28 (?) jf. også bilde av innmaten til No 326.

    mvh
    KJ
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    Enig med KJ - se på bilde til ML ovenfor. Op-amps er forlengst blitt stuerent i high-end klassen. Forvørig så tror jeg det Burmester kortet som det vises til er en del av en pre-amp. Det er en rekke med hvite små releer nær XLR kontaktene.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    Vi bygger en ML 33
    Starter med stømkabel og sikringer.


    Går videre til AC - regenerator kortet. Her er det ikke snakk om noe passivt AC-filter nei.


    AC regenerator kortet fra undersiden med effektransistorer.


    Videre til strømforsyning: Elektrolytter, stømskinner og innkapslete trafoer.


    Inngang/spenningstrinnet - i ML 33. XLR kontakt til venstre.


    Samme - bare montert:


    Utgangstrinnet - sett fra innsiden


    Utgangstrinnet sett fra utsiden - bedre oversikt over raden med effekttransistorer.


    Herligheten samlet.
    - På innsiden av fronten er AC regeneratorkortet.
    - Strømforsyning i midten.
    - Kortet for spenningsforsterkning øverst og nede til høyre over utgangsterminalene er LAN kort for diagnostisering.
    - Utgangsdelen er side veggene.
    - Legg merke til det nesten totale fravær av kabling - her går det i printkort og tykke strømskinner. Brutalt vakkert.
     
    T

    timc

    Gjest
    Der er slikt man vil se når man legger hundrevis av tusen på bordet. Ikke noe som ser ut som det funnet på en søppeldynge i gamel DDR.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.487
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    ML33 og 33H må vel vare de grommeste monoblokkene noen sinne. Dette er beintøft i forhold til Arbiter, Solution, Halcro og annet dyrt, imho selvsalg.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    C. Alshus skrev:
    ML33 og 33H må vel vare de grommeste monoblokkene noen sinne. Dette er beintøft i forhold til Arbiter, Solution, Halcro og annet dyrt, imho selvsalg.
    Tja...går alltids å forlange høy pris, når de inneholder et helt vare-lager...men ser ikke helt poenget...

    Arne K
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    Nesten litt Zarathustra over den filmsnutten. Forøvrig så liker jeg godt de bildene som ML har lagt ut av "innmaten" fra sine forsterkere.

    Denne kanalen fra ML433 er særdeles kompakt og elegant bygd opp. Just ad power supply.


     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Baard skrev:
    Nesten litt Zarathustra over den filmsnutten. Forøvrig så liker jeg godt de bildene som ML har lagt ut av "innmaten" fra sine forsterkere.

    Denne kanalen fra ML433 er særdeles kompakt og elegant bygd opp. Just ad power supply.
    Meget lekkert, uten tvil. Men jeg undres litt over bruken av loddestopp lakken på kortene. Har sett flere bilder i denne tråden av andre merker som også kun kjører loddestopp lakk direkte over kobber banene, men ikke ellers på kortet. Noen som har en anelse hvorfor dette gjøres? Kun for utseendet? eller er det noen tekniske valg som ligger til grunn?

    - Slarssen
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    697
    Torget vurderinger
    1
    NAD 3140 - denne var starten på HiFi hobbyen for min del i 1980. Den drev da B&W DM12.



    Montasjeteknikken samt komponenter og materiell har i allefall forbedret seg på 30 år - her vist med BEE 375

     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Slarssen skrev:
    Meget lekkert, uten tvil. Men jeg undres litt over bruken av loddestopp lakken på kortene. Har sett flere bilder i denne tråden av andre merker som også kun kjører loddestopp lakk direkte over kobber banene, men ikke ellers på kortet. Noen som har en anelse hvorfor dette gjøres? Kun for utseendet? eller er det noen tekniske valg som ligger til grunn?

    - Slarssen
    ML bruker Arlon 25 som kretskortmateriale i de dyrere konstruksjonene sine. Sikkert meningsløst å ødelegge egenskapene med lakk.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Slarssen skrev:
    Meget lekkert, uten tvil. Men jeg undres litt over bruken av loddestopp lakken på kortene. Har sett flere bilder i denne tråden av andre merker som også kun kjører loddestopp lakk direkte over kobber banene, men ikke ellers på kortet. Noen som har en anelse hvorfor dette gjøres? Kun for utseendet? eller er det noen tekniske valg som ligger til grunn?
    - Slarssen
    Automat-montasje & lodding (i "bad")...

    Arne K
     

    mwt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    294
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    Cobra2 skrev:
    Automat-montasje & lodding (i "bad")...
    Arne K
    Ja, det er pga lodde teknikken ellers vil jo loddeting feste seg i andre banner eller lignende.

    Det kalles "bølge" lodding, der flyttende loddeting renner (for å unngå urenheter) over en smal åpning og det er bare i selve toppen av bølgen at komponentene/lodde punktene kommer i kontakt med tynnet, mens printkortet beveger seg :) ellers vil temperaturen overstige over toleransen til komponentene ;) det gir en mer presis og jevnt mengde på hver lodde punkt = mindre feil prosent. Med SMD komponenter brukes ikke bølge lodding men et bad av flytende silikon der temperaturen smelter loddeting over en gitt temp. Print kortene ligger stille over silikonen som holder en nøyaktig og jenvt temperatur innen noen cm ifra vesken, denne avstanden er kritisk for loddningen.

    Med SMD er andre boller da komponentene ligger festet på en type loddetynn som er tykk flytende og blir til vanlig loddetynn over en gitt temperatur, dette overfores til print kortet med en silketrykk process, for deretter en robott setter komponentene -imponerende å se presisjonen på den prosessen når det går i full fart da hver komponenten sentres riktig i X/Y/Z før den monteres og fester seg ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn