Innlegg "forsvinner"?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
To ganger i dag har jeg opplevd at innlegg jeg har postet ikke kommer med under emnet. Veldig irriterende med slik bortkastet tidsbruk. Hva kan årsaken være til at innlegg bare forsvinner? Noen som har opplevd det samme, eller er det kanskje bare noe med min PC?

L

larkus

Gjest
Har ikke opplevd det, men bruker du tilbakeknappen i webleseren kommer du vel tilbake til "skrivesiden" og kan ta en kopi av det du har skrevet slik at du kan prøve å poste innlegget på nytt?

mvh
larkus?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.594
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vet ikke om noe som har skjedd. Det er ingen som har slettet innleggene dine ihvertfall

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.594
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Så her er scenariene.

1. Brukerfeil (ikke trykket på send f.eks. evt. trykket på "forhåndsvisning" i stedet for "legg til innlegg". Noen som kan være sannsynlig. Så har bruker x'et ut vindu eller trykket ctrl+w)
2. Ikke riktige opplysninger evt. en drøm ;)
3. Kanskje det er rullet tilbake en database "backup" selv om jeg ikke tror det.
4. Bug i systemet?
5. Brudd i internett aksess enten fra bruker eller HFS
6. Noen har slettet innleggene? (ingen spor etter slettede innlegg som jeg kan se)
7. Bruker har selv slettet uten at han har vært klar over det.
8. Ingen av de over :)

P

Parelius

Gjest
Eller at noen har postet et innlegg rett før deg; alt etter skjrmbildet ditt så kan det være at du ikke ser den advarselen som da kommer opp. Har skjedd meg noen ganger...

V

vredensgnag

Gjest
Følg med. Dersom noen legger inn et innlegg mens du skriver, så vil du bli advart om dette og bedt om å legge inn på nytt, ev justere ditt innlegg i forhold til det nye.

På enkelte nettlesere kommer denne advarselen under vinduet, og man tror ens innlegg er lagt inn. Har opplevd det noen ganger, og har lært meg å rulle ned vinduet for å forsikre meg om at innlegget er oppe.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er flere som har opplevd lignende opp gjennom årene, og det er flere forskjellig årsaker til dette.

Hvis du bruker litt tid på et innlegg så bør du skrive innlegget først i f.eks. Notepad, wordpad, Word e.l.

Når du poster et innlegg så kan plutselig nettforbindelsen gå ut, du får ikke postet, du går tilbake til skrive-vinduet og alt er borte. Dette er bare et av flere eksempler på hva som kan skje.

Konklusjon - lange innlegg bør skrives lokalt, deretter kopieres til skrive-vinduet.

Jeg har ingen forklaring til trådstarters innlegg uten mer spesifikk info.

Mvh
Høvdingen

M

MORNING STAR

Gjest
Under mitt tidligere alias, forsvant det mange innlegg :mad:

Da tolket jeg det slik at det var sensuren som fanget dem før de nådde frem.

Har sett saftige innlegg på sentralen her før, men anser ikke mine innlegg den gang som verre enn andres,
eller kanskje de var det, eller det ble for tøft språk for skjøre søringer ;D

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Parelius skrev:
Eller at noen har postet et innlegg rett før deg; alt etter skjrmbildet ditt så kan det være at du ikke ser den advarselen som da kommer opp. Har skjedd meg noen ganger...
Joda, jeg får opp meldingen i rødt om at noen har postet mens jeg skrev. Går derfor ned igjen og legger inn på nytt. Likevel har altså to innlegg blitt borte. Ser en annen har opplevd det samme, visstnok i dag.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
K.H. skrev:
Parelius skrev:
Eller at noen har postet et innlegg rett før deg; alt etter skjrmbildet ditt så kan det være at du ikke ser den advarselen som da kommer opp. Har skjedd meg noen ganger...Ser en annen har opplevd det samme, visstnok i dag.
Joda, jeg får opp meldingen i rødt om at noen har postet mens jeg skrev. Går derfor ned igjen og legger inn på nytt. Likevel har altså to innlegg blitt borte.
Har også erfart dette. Men jeg bruker nå å gjøre slik Høvdingen foreslår, redigere i en editor eller tekstbehandler o.l. og lime inn her. Fortrekker selv en såkalt ren-tekst-editor (som gratiseditoren fra www.pspad.com). Om innlegget skulle bli borte kan jeg bare starte nytt svar og lime inn igjen det jeg alt har lagret i editoren. I og med at jeg noen ganger svarer innimellom sitater fra det innlegget jeg svarer på (bruker flere sitatbokser altså), som her - for illustrasjonens skyld;
bla bla bla bla bla
så bruker jeg normalt å trykke på SITAT knappen når jeg skal svare på et innlegg, og så kopiere alt som kommer opp i redigeringsvinduet over til min ren-tekst-editor...og redigere og skriver i vei der før jeg limer inn igjen "her". Unntaket er ved korte svar, da skriver jeg rett inn i redigeringsvinduet her på hfs. Men før jeg trykker på "Legg til innlegg" knappen bruker jeg uansett å taste CTRL+A (velg alt) og CTRL+C (kopier) (bruker Windows). Da får jeg en kopi av teksten fra redigeringsvinduet over på Windows sin utklippstavle. Sjekker da først at innlegget mitt faktisk ble postet før jeg bruker utklippstavlen igjen (og følgelig sletter det som lå der fra før).

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Pokker også, så skjedde det igjen! Ok, skjønner dette er noe man bare må leve med, men irriterende er det uansett. Hadde aldri slike problemer tidligere.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Bruker du tilfeldigvis IE8.0?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Høvdingen skrev:
Jeg vet ærlig talt ikke hva du spør om. Er bortimot et null på data, men har som sagt likevel ikke vært plaget med dette tidligere.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
K.H. skrev:
Høvdingen skrev:
Jeg vet ærlig talt ikke hva du spør om. Er bortimot et null på data, men har som sagt likevel ikke vært plaget med dette tidligere.
Han spør om hvilken nettleser du bruker.

IE = Internet Explorer

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Anonym skrev:
K.H. skrev:
Høvdingen skrev:
Han spør om hvilken nettleser du bruker.

IE = Internet Explorer
Som sagt...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.594
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Du ser på HFS gjennom et program. Dette programmet er nettleseren din.
Du trykker sikkert på et ikon når du starter nettleseren? Hvordan ser det ikonet ut?
Er det en blå e så er det Internet Explorer.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Se på bilde jeg har vedlagt - det viser Internet Explorer 8.0 med Hifisentralen. Forsøk og trykk på knappen over pilen jeg har tegnet inn. Det er en knapp som sørger for at Hifisentralen blir mer kompatibel med Internet Explorer programmet ditt.

Det er godt mulig dette vil løse problemet ditt. Når nye Hifisentralen blir lansert trenger du ikke å tenke på dette mer, men inntil den tid så bør denne knappen benyttes da dagens versjon av Hifisentralen ikke er 100% kompatibel med Internet Explorer.

Jeg håper dette ble forståelig selv om du ikke har så god greie på data. Du trenger ikke å skjønne noe, bare bruk denne knappen.

Mvh
Høvdingen

Vedlegg

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Høvdingen skrev:
Se på bilde jeg har vedlagt - det viser Internet Explorer 8.0 med Hifisentralen. Forsøk og trykk på knappen over pilen jeg har tegnet inn. Det er en knapp som sørger for at Hifisentralen blir mer kompatibel med Internet Explorer programmet ditt.

Det er godt mulig dette vil løse problemet ditt. Når nye Hifisentralen blir lansert trenger du ikke å tenke på dette mer, men inntil den tid så bør denne knappen benyttes da dagens versjon av Hifisentralen ikke er 100% kompatibel med Internet Explorer.

Jeg håper dette ble forståelig selv om du ikke har så god greie på data. Du trenger ikke å skjønne noe, bare bruk denne knappen.

Mvh
Høvdingen
Takk skal du ha.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Skulle poste et innlegg nå nylig under "hva lytter du til i dag" og fikk feilmelding 3-4 ganger om at jeg ikke har valgt noen overskrift. Men det hadde jeg jo gjort.

Så at datamaskinen min var koblet til feil nettverk og opplastingsheten var svært dårlig.
Når jeg byttet til eget nettverk gikk det på første forsøk.

Topp Bunn