Innlegg før desember 2005 og innlegg etter 19. april 2007

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2
Vi klarte ikke å konverte innlegg før desember 2005, og vi har kun konvertert innlegg frem til 19. april 2007. Dette er litt beklagelig, men vi har beholdt det gamle forumet slik at dere kan kopiere over innlegg som måtte være av interesse.

Link til det gamle forumet: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi

Mvh
Thomas

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.176
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Sv: Innlegg før desember 2005 og innlegg etter 19. april 2007

Men der mangler musikkforum?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.246
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Eheuu! Mine hjertebarn! Borte! ;)

Bernt K

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen

Hva er grunnen til at dere stoppet på 19. april? Kapasitet? Tekniske problemer? Noe annet?
Greit nok at vi kan kopiere, men dette ødelegger jo endel av flyten i ting når flere innlegg eller hele tråder plutselig er borte. Med tanke på at det er 2,. gang på uhyre kort tid at ting forsvinner, er det ikke på tide gjøre det skikkelig?

Edit; Er det slik å forstå at det som ikke er konvertert til nå (og da tenker jeg selvfølgelig først og fremst på det som er lagt inn sist i april..) er en "lost cause"? Eller vil dere forsøke å rette opp dette?
Og når klagesangen først er igang; hva med forsvunne PM?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Kunne ikke vært mer enig impulse, får håpe det lar seg ordne..!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.176
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

Ja det er andre gang på rad, og mister litt av lysten til å poste når så mye blir borte. Og savner svar på hvorfor musikktråden på det gamle forumet er totalt borte......

P

Parelius

Gjest

Masse som er borte på gamle HFS. For ikke å snakke om OT. Tenke seg til at to uker med hardt åndsarbeide er forsvunnet i assosiasjonstråden. Umsonst!

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314

Ja her mangler en masse.
Hadde lagt ut masse bilder på vinylsidene, men nå vet jeg ikke om jeg orker dette mer da det jo manglet mange bilder.
Mvh En småirritert Jan I

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen

Om det er sånn at både musikksidene og D.I.Y-sidene er ugjenkallelig borte fra gamle HFS, er jo det ikke mindre enn en katastrofe.. Jøss, gutter, det burde da vel være mulig å bytte server uten å totalt nakkeskyte stoffet som allerede er lagt ut? HFS mister jo mye av sin verdi som "oppslagsverk" når ting forsvinner...Om ansvaret for dette rotet ligger på tjenesteleverandøren deres, må jeg si det er ufattelig amatørmessig.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

impulse skrev:
Om det er sånn at både musikksidene og D.I.Y-sidene er ugjenkallelig borte fra gamle HFS, er jo det ikke mindre enn en katastrofe.. Jøss, gutter, det burde da vel være mulig å bytte server uten å totalt nakkeskyte stoffet som allerede er lagt ut? HFS mister jo mye av sin verdi som "oppslagsverk" når ting forsvinner...Om ansvaret for dette rotet ligger på tjenesteleverandøren deres, må jeg si det er ufattelig amatørmessig.
Hva er det du mener?
Det er ingenting borte... ?? (fram til 19 april vel å merke.)

PK

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.246
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Joa, det mangler "Musikk", DIY, og flere; der er alt borte fra det gamle forumet.

Bernt K

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4

Stort sett alt på det gamle forumet er jo vekk! :'(
Og jeg som reparerte en tråd i går kveld.... :mad:

Nå må alt tas på nytt igjen!

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1

Jepp, kjipt det, men nå er det sånn. Får håpe at alle er flinke til å bidra når det dukker opp spørsmål, så er snart all relevant info på plass igjen, ikke sant? 8)

Personlig skulle jeg ønske at alt ble reddet, men jeg gidder ikke klage selv om noe mangler. Dette er helt gratis for meg, og jeg klager av prinsipp ikke på ting jeg får... ::)

(PS: Jeg tror alle gjør sitt beste, og det er godt nok for meg...)

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4

Nå fant jeg Hifi Generelt,så om noe savner den så tar jeg 200 kr pr visning! ;D

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1

Og Vinylavdelingen:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi2

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi2

Om disse virker hos andre enn meg er jo et stort spørsmål...

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5

Mulig jeg har blitt gammel, men jeg likte da den gamle sentralen mye bedre. Nei til alt nytt! De nye smileysene er jo kjempestygge...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2

toriamos skrev:
Mulig jeg har blitt gammel, men jeg likte da den gamle sentralen mye bedre. Nei til alt nytt! De nye smileysene er jo kjempestygge...
Jeg er helt enig med deg. I morgen så går vi tilbake til de gamle sidene. Nei til all fremskritt, det gamle er best. ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2

Ooops, der fikk vi nye smileys.

Hvis det er noe dere ikke liker så er det bare å si ifra. Det er jo litt av vitsen at vi alle skal være fornøyd. ;D :D ;) :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen

Det er jo fint med nye smileys da, Høvding, men hva med de ytterst betimelige spørsmålene tidligere i tråden? Er det for mye å forvente respons?

Jeg er misfornøyd og sier ifra. Godt du setter pris på det......

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.471
Sted
'

impulse skrev:
Det er jo fint med nye smileys da, Høvding, men hva med de ytterst betimelige spørsmålene tidligere i tråden? Er det for mye å forvente respons?
Er det så nøye da? Det er jo bare noen hundre medlemmer som har brukt en god del timer av fritiden sin på å forfatte innlegg på et diskusjonsforum, til og med uten betaling.

Det er jo ganske gøy å leke med smilefjesene også da: ;D :D ;) :-* :-X :p ::) 8) :) ;D :'( :-\ :-*

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2

impulse skrev:
Hva er grunnen til at dere stoppet på 19. april? Kapasitet? Tekniske problemer? Noe annet?
Greit nok at vi kan kopiere, men dette ødelegger jo endel av flyten i ting når flere innlegg eller hele tråder plutselig er borte. Med tanke på at det er 2,. gang på uhyre kort tid at ting forsvinner, er det ikke på tide gjøre det skikkelig?

Edit; Er det slik å forstå at det som ikke er konvertert til nå (og da tenker jeg selvfølgelig først og fremst på det som er lagt inn sist i april..) er en "lost cause"? Eller vil dere forsøke å rette opp dette?
Jeg tror jeg har svart på disse spørsmålene så mange ganger nå at jeg begynner å få skrivekrampe, men det er seriøse spørsmål som fortjener ordentlige svar, og jeg oppsummerer:

• Årsaken til at innlegg før desember 2005 ikke ble konvertert skyldes en rekke modifikasjoner på det gamle forumet som hindret konvertering maskinelt, og jeg har dessverre ikke tid til å legge over 35.000 filer enkeltvis

• Årsaken til at vi ikke har konvertert innlegg etter 19 april er at vi hadde planer om å lansere sidene 20 april, og konvertingen kan kun gjøres en gang, det går ikke å "legge til innlegg" etterpå. Konverteringen var ingen enkel prosess, og når vi endelig fikk det til (tok over 5 dager, nærmest uten søvn) så var det ingen som var interessert i å gjøre det en gang til.

Jeg beklager at dette ikke gikk helt etter planen, men vær så snill og se på fordelene:

1. Vi har nå et forum som går via database (mye, mye, mye raskere enn tekstfiler)
2. Vi har nå en egen server som er superrask
3. Om 2 uker er dette problemet glemt.

Tidligere tok det opptil 14 timer å ta backup via FTP, mens det nå tar 5-10 minutter å ta backup av hele databasen.

Det gamle forumet ligger forøvrig ute på nett og du finner det her: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi

Mvh
Thomas

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.176
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

Da er i hvert fall musikkforumet å gjenfinne på gamle sentralen slik at vi kan kose oss med gamle trpedr og etterhvert samle mot til å starte nye...i håp om at DENNE gang blir vi på samme server noen år....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5

Høvdingen skrev:
impulse skrev:

Jeg tror jeg har svart på disse spørsmålene så mange ganger nå at jeg begynner å få skrivekrampe, men det er seriøse spørsmål som fortjener ordentlige svar, og jeg oppsummerer:

• Årsaken til at innlegg før desember 2005 ikke ble konvertert skyldes en rekke modifikasjoner på det gamle forumet som hindret konvertering maskinelt, og jeg har dessverre ikke tid til å legge over 35.000 filer enkeltvis

• Årsaken til at vi ikke har konvertert innlegg etter 19 april er at vi hadde planer om å lansere sidene 20 april, og konvertingen kan kun gjøres en gang, det går ikke å "legge til innlegg" etterpå. Konverteringen var ingen enkel prosess, og når vi endelig fikk det til (tok over 5 dager, nærmest uten søvn) så var det ingen som var interessert i å gjøre det en gang til.

Jeg beklager at dette ikke gikk helt etter planen, men vær så snill og se på fordelene:

1. Vi har nå et forum som går via database (mye, mye, mye raskere enn tekstfiler)
2. Vi har nå en egen server som er superrask
3. Om 2 uker er dette problemet glemt.

Tidligere tok det opptil 14 timer å ta backup via FTP, mens det nå tar 5-10 minutter å ta backup av hele databasen.

Det gamle forumet ligger forøvrig ute på nett og du finner det her: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi

Mvh
Thomas
Unskyldninger - unskyldninger.... ;D
Det viktigste er tross alt ikke disse trådene som har fordampet. FONTENE derimot må være BOLDE! Og la oss få smileyser som ikke ser ut som de er fra Pakistan...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2

toriamos skrev:
Det viktigste er tross alt ikke disse trådene som har fordampet. FONTENE derimot må være BOLDE! Og la oss få smileyser som ikke ser ut som de er fra Pakistan...
Hvorfor er det så viktig for det at fontene må være "bolde" - ser du dårlig?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen

Ok, høvding, takk for oppsummeringen. Jeg synes det er kjipt at det har blitt sånn, men ser jo at dere gjør deres beste, og det holder for meg, for å si det sånn. Nå får vi jo håpe at det vi måtte legge inn her i fremtiden er litt sikrere enn det var før. Og jøss, jeg ser fordelene med oppgraderingen. Sidene er blitt fine, de. Bare vi venner oss til layout og litt snaue fonter...

Tittelfonter SKAL være bolde de, Høvding. Det er en gammel typografisk lov. ;)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5

Høvdingen skrev:
toriamos skrev:
Hvorfor er det så viktig for det at fontene må være "bolde" - ser du dårlig?
Det er viktig at fontene er bolde i overskriftene for da er det lettere å skille overskrifter fra annen skrift. Man vet øyeblikkelig hva man skal klikke på og hva man skal lese. Dette kalles brukervennlighet. Du kan jo spørre deg selv om hvorfor den gamle hifisentralen hadde bolde overskrifter. Var det HELT tilfeldig?

Fisken_Bob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.05.2006
Antall liker
0

Forbaska.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2

toriamos skrev:
Du kan jo spørre deg selv om hvorfor den gamle hifisentralen hadde bolde overskrifter. Var det HELT tilfeldig?
Det er jeg som sørget for at fontene var "bolde" i det gamle forumet, og jeg ser ditt poeng. La oss prøve "bolde" fonter på det nye forumet så ser vi hva som er best - fair deal?

Mvh
Thomas

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5

Høvdingen skrev:
toriamos skrev:
Du kan jo spørre deg selv om hvorfor den gamle hifisentralen hadde bolde overskrifter. Var det HELT tilfeldig?
Det er jeg som sørget for at fontene var "bolde" i det gamle forumet, og jeg ser ditt poeng. La oss prøve "bolde" fonter på det nye forumet så ser vi hva som er best - fair deal?

Mvh
Thomas
Thomas min nye yndlingsmoderator :)
Men for all del, forsøker ikke å manipulere fram mine preferanser her, men synes faktisk at "bold is beutifull"
(Etter å ha tenkt litt, så er det selvfølgelig manipulering jeg driver med - artig å lykkes av og til :))

Topp Bunn