impulse skrev:
Hva er grunnen til at dere stoppet på 19. april? Kapasitet? Tekniske problemer? Noe annet?
Greit nok at vi kan kopiere, men dette ødelegger jo endel av flyten i ting når flere innlegg eller hele tråder plutselig er borte. Med tanke på at det er 2,. gang på uhyre kort tid at ting forsvinner, er det ikke på tide gjøre det skikkelig?
Edit; Er det slik å forstå at det som ikke er konvertert til nå (og da tenker jeg selvfølgelig først og fremst på det som er lagt inn sist i april..) er en "lost cause"? Eller vil dere forsøke å rette opp dette?
Og når klagesangen først er igang; hva med forsvunne PM?
Jeg tror jeg har svart på disse spørsmålene så mange ganger nå at jeg begynner å få skrivekrampe, men det er seriøse spørsmål som fortjener ordentlige svar, og jeg oppsummerer:
- Årsaken til at innlegg før desember 2005 ikke ble konvertert skyldes en rekke modifikasjoner på det gamle forumet som hindret konvertering maskinelt, og jeg har dessverre ikke tid til å legge over 35.000 filer enkeltvis
- Årsaken til at vi ikke har konvertert innlegg etter 19 april er at vi hadde planer om å lansere sidene 20 april, og konvertingen kan kun gjøres en gang, det går ikke å "legge til innlegg" etterpå. Konverteringen var ingen enkel prosess, og når vi endelig fikk det til (tok over 5 dager, nærmest uten søvn) så var det ingen som var interessert i å gjøre det en gang til.
Jeg beklager at dette ikke gikk helt etter planen, men vær så snill og se på fordelene:
1. Vi har nå et forum som går via database (mye, mye, mye raskere enn tekstfiler)
2. Vi har nå en egen server som er superrask
3. Om 2 uker er dette problemet glemt.
Tidligere tok det opptil 14 timer å ta backup via FTP, mens det nå tar 5-10 minutter å ta backup av hele databasen.
Det gamle forumet ligger forøvrig ute på nett og du finner det her:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi
Mvh
Thomas