Innførsel til EU/Frankrike

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg skal om noen uker fly til Frankrike med kofferten full av elektroniske duppedingser som skal monteres i en båt jeg skal hente der.
Det dreier seg om kartplotter/GPS, AIS, VHF-radio, autopilot og denslags.

Jeg lurer på hvilke problemer jeg møter hos de franske tollerne på flyplassen i Nantes.
Må jeg betale moms/toll på varene? Får jeg i det hele tatt ta dem med inn i landet?

Skal jeg gå på grønt og håpe på det beste?

Jeg antar at det er mange svært kunnskapsrike og reisevante mennesker her på sentralen som kan greie ut om dette.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis de begynner å lure kan du jo fortelle at det skal tas med ut av landet igjen innen en viss tid. Kanskje du må fylle ut noen papirer eller noe, men du slipper å betale avgifter vil jeg tro. Men det kan være lurt å stikke innom tollvesenet i Norge og vide dem frem og få stemplet papirene ved utreise her slik at du slipper å betale MVA for disse når båten skal innføres. Det er ellers en helt reell rissiko.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Utførselsdeklarasjon er fylt ut. Det er en selvfølge ved retur til Kongeriket.
Det er mest disse uberegnelige latinerne ved grensen til froskelandet jeg er mest bekymret for. Jeg tviler på at mine forsikringer om at jeg skal rett ut av landet igjen gjør inntrykk. Som en engelsk nabo pleier å si: Yeah right. ;-)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Franskmennene "oppfant" byråkratiet. Er nok lurt å være GODT forbredt

Topp Bunn