Innercover

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
På tide å kjøpe innercover igjen. Noen som har tips?

Jeg fant noe lovende her: http://www.sleevetown.com/lp-sleeves-inner.shtml

Diskeeper Ultimate Audiophile Inner Sleeves er ifølge dem sammenlignbart eller bedre en rispapirversjonen jeg er meget fornøyd med.

Prisene er ikke så gale ( 500 stk 147,50$) men jeg har ikke sjekket fraktkostnader.

Er det fremdeles en butikk (Bergen) jeg kan stikke innom å kjøpe slikt?
 
R

rico

Gjest
Det der er mine favoritt innersleeve, kjøpte noen hundre derfra sist sommer, det blir ikke billig når frakta kommer men jeg finner ingen sleeve som er like gode så da så...

De er LITT trangere enn andre noe som gjør dem mye lettere å jobbe når coverene er av tykk papp/trange, og så er de LITT stivere enn de en kan sammenligne dem med noe som gjør at de aldri bretter seg. Anbefales!
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Mulig Apollon har innercover til sagls. Selger i alle fall outersleeves til en hyggelig pris

Ellers selger jo elusivedisc MOFI sine inneersleeves til en ok pris.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
OKA skrev:
På tide å kjøpe innercover igjen. Noen som har tips?

Jeg fant noe lovende her: http://www.sleevetown.com/lp-sleeves-inner.shtml

Diskeeper Ultimate Audiophile Inner Sleeves er ifølge dem sammenlignbart eller bedre en rispapirversjonen jeg er meget fornøyd med.

Prisene er ikke så gale ( 500 stk 147,50$) men jeg har ikke sjekket fraktkostnader.
Trenger påfyll av innercover jeg også. Var innom shopen du viser til og så at man kunne bestille "a sample for a penny" av nevnte innercover om man kjøper noe annet der. La noe billig i kurven + en slik sample for a penny så jeg kan få ta og føle på dette innercoveret før jeg bestiller litt større kvanta. Men, i chekcout så jeg at frakprisen ble USD35, litt mye når man har bestilt varer til ca 10 dollar. Prøvde så å legge 500 cover i samme kurven, og da ble fraktprisen USD78,88 ...ouch, var ikke det litt vel mye? Hvis du klikker deg inn på deres policy side så sier de der at at ikke sender internasjonale ordre via USPS surface, og at man kun kan be om surface mail om man bor i USA. Mulig jeg har missforstått noe her, men dette virker dyrt....
 

cobra

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2006
Innlegg
290
Antall liker
1
zimon skrev:
Trenger påfyll av innercover jeg også. Var innom shopen du viser til og så at man kunne bestille "a sample for a penny" av nevnte innercover om man kjøper noe annet der. La noe billig i kurven + en slik sample for a penny så jeg kan få ta og føle på dette innercoveret før jeg bestiller litt større kvanta. Men, i chekcout så jeg at frakprisen ble USD35, litt mye når man har bestilt varer til ca 10 dollar. Prøvde så å legge 500 cover i samme kurven, og da ble fraktprisen USD78,88 ...ouch, var ikke det litt vel mye? Hvis du klikker deg inn på deres policy side så sier de der at at ikke sender internasjonale ordre via USPS surface, og at man kun kan be om surface mail om man bor i USA. Mulig jeg har missforstått noe her, men dette virker dyrt....
Den frakten du quoter, er den for USPS surface, eller er den til Noreg via den måten firmaet sender til Noreg?
Om det er det, så er det ikke så veldig dyrt. Svalander hos søta bror (http://svalander.se/vinyl/sleeves.htm) tar nesten 2000 SEK (1600-1700 fjelldollar) for 500 forede innercover. UTEN frakten over kjølen. Prisen du nevner blir rundt regnet 1600 INKLUSIVE frakt, moms & boms.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
cobra skrev:
zimon skrev:
Trenger påfyll av innercover jeg også. Var innom shopen du viser til og så at man kunne bestille "a sample for a penny" av nevnte innercover om man kjøper noe annet der. La noe billig i kurven + en slik sample for a penny så jeg kan få ta og føle på dette innercoveret før jeg bestiller litt større kvanta. Men, i chekcout så jeg at frakprisen ble USD35, litt mye når man har bestilt varer til ca 10 dollar. Prøvde så å legge 500 cover i samme kurven, og da ble fraktprisen USD78,88 ...ouch, var ikke det litt vel mye? Hvis du klikker deg inn på deres policy side så sier de der at at ikke sender internasjonale ordre via USPS surface, og at man kun kan be om surface mail om man bor i USA. Mulig jeg har missforstått noe her, men dette virker dyrt....
Den frakten du quoter, er den for USPS surface, eller er den til Noreg via den måten firmaet sender til Noreg?
Om det er det, så er det ikke så veldig dyrt. Svalander hos søta bror (http://svalander.se/vinyl/sleeves.htm) tar nesten 2000 SEK (1600-1700 fjelldollar) for 500 forede innercover. UTEN frakten over kjølen. Prisen du nevner blir rundt regnet 1600 INKLUSIVE frakt, moms & boms.
Frakten fikk jeg etter at jeg oppga land og postnumer, så det var frakt til Norge. Men tar ellers poenget, var etterpå hos elusivedisc og tittet på frakt priser der for samme antall MOFI cover, og det ble omtrent samme.
 
R

rico

Gjest
zimon skrev:
cobra skrev:
zimon skrev:
Trenger påfyll av innercover jeg også. Var innom shopen du viser til og så at man kunne bestille "a sample for a penny" av nevnte innercover om man kjøper noe annet der. La noe billig i kurven + en slik sample for a penny så jeg kan få ta og føle på dette innercoveret før jeg bestiller litt større kvanta. Men, i chekcout så jeg at frakprisen ble USD35, litt mye når man har bestilt varer til ca 10 dollar. Prøvde så å legge 500 cover i samme kurven, og da ble fraktprisen USD78,88 ...ouch, var ikke det litt vel mye? Hvis du klikker deg inn på deres policy side så sier de der at at ikke sender internasjonale ordre via USPS surface, og at man kun kan be om surface mail om man bor i USA. Mulig jeg har missforstått noe her, men dette virker dyrt....
Den frakten du quoter, er den for USPS surface, eller er den til Noreg via den måten firmaet sender til Noreg?
Om det er det, så er det ikke så veldig dyrt. Svalander hos søta bror (http://svalander.se/vinyl/sleeves.htm) tar nesten 2000 SEK (1600-1700 fjelldollar) for 500 forede innercover. UTEN frakten over kjølen. Prisen du nevner blir rundt regnet 1600 INKLUSIVE frakt, moms & boms.
Frakten fikk jeg etter at jeg oppga land og postnumer, så det var frakt til Norge. Men tar ellers poenget, var etterpå hos elusivedisc og tittet på frakt priser der for samme antall MOFI cover, og det ble omtrent samme.
Den eneste forskjellen da er at MoFi coverene ikke er av samme kvalitet som de i linken til trådstarter, langt derifra egentlig. De er tynne, (altfor) myke og bretter seg nesten hver gang en prøver å stappe de inn i ett trangt cover, de er ikke verdt prisen etter min mening.
Første gang jeg kjøpte de i linken så ga jeg vekk alt jeg hadde liggende, også MoFi cover, fant fort ut at de ikke ville komme til nytte igjen.

Det er ikke problemer i å få tak i innercover, de fleste som selger vinyl har dette i butikken, men de er som regel ikke av beste kvalitet. Men hvis ett innercover ikke er noe annet enn ett innercover, og lav pris er viktig, så kjøper man det man finner i nærheten.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
rico skrev:
Den eneste forskjellen da er at MoFi coverene ikke er av samme kvalitet som de i linken til trådstarter, langt derifra egentlig. De er tynne, (altfor) myke og bretter seg nesten hver gang en prøver å stappe de inn i ett trangt cover, de er ikke verdt prisen etter min mening.
Helt enig. Disse MOFI covrene er irriterende og nesten ubrukelige. Vanlige innercovere foret med matt plast(?) er det beste og finnes vel overalt vinyl selges....
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Voff skrev:
rico skrev:
Den eneste forskjellen da er at MoFi coverene ikke er av samme kvalitet som de i linken til trådstarter, langt derifra egentlig. De er tynne, (altfor) myke og bretter seg nesten hver gang en prøver å stappe de inn i ett trangt cover, de er ikke verdt prisen etter min mening.
Helt enig. Disse MOFI covrene er irriterende og nesten ubrukelige. Vanlige innercovere foret med matt plast(?) er det beste og finnes vel overalt vinyl selges....
Takk for erfaringsdelingen dere, godt jeg ikke bestilte mofi (sjekket bare frakten). For meg så (bildet) på sleevetown av de inner-coverne som trådstarter viser til også ut til å være en sånn "pose sak", ikke?

De som elusive disck tilbyer her http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=INNER
100 PACK INNER RECORD SLEEVES 12" LP (usd 29.99) "Each sleeve features a "rice paper" inner sleeve surrounded by a full, medium weight paper backing. Buy them in packs of 100 or buy a box of 600 and save an extra 10%!"
ligner på noe jeg har køpt før og likte, men det var lenge siden så ikke sikker på om dette er samme....
 
R

rico

Gjest
zimon skrev:
Voff skrev:
rico skrev:
Den eneste forskjellen da er at MoFi coverene ikke er av samme kvalitet som de i linken til trådstarter, langt derifra egentlig. De er tynne, (altfor) myke og bretter seg nesten hver gang en prøver å stappe de inn i ett trangt cover, de er ikke verdt prisen etter min mening.
Helt enig. Disse MOFI covrene er irriterende og nesten ubrukelige. Vanlige innercovere foret med matt plast(?) er det beste og finnes vel overalt vinyl selges....
Takk for erfaringsdelingen dere, godt jeg ikke bestilte mofi (sjekket bare frakten). For meg så (bildet) på sleevetown av de inner-coverne som trådstarter viser til også ut til å være en sånn "pose sak", ikke?

De som elusive disck tilbyer her http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=INNER
100 PACK INNER RECORD SLEEVES 12" LP (usd 29.99) "Each sleeve features a "rice paper" inner sleeve surrounded by a full, medium weight paper backing. Buy them in packs of 100 or buy a box of 600 and save an extra 10%!"
ligner på noe jeg har køpt før og likte, men det var lenge siden så ikke sikker på om dette er samme....
De som du viser til fra Elusive er veldig bra de, det eneste som jeg ikke liker med dem er at de er litt store/tykke slik at det ofte kan bli litt trangt å få dem inn i trange cover , som f.eks. US LP cover og cover med ekstra tykk papp. Regner med at det er de samme som...http://store.acousticsounds.com/d/12133/-Record_Sleeves_-_polylined_12quot_100_count-Record_Supplies
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Bildene viser hva som skjer med MOFI posene i trange covere. Samt et helt grei innerpose som kan kjøpes overalt og som er like bra som noe annet...
 

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for illustrerende bilder Voff.
Veldig enig med deg i det du forteller.

Men så var det dette med materialet på "innerposen" og dens påvirkning av vinylen. Statisk, støv etc....?
 
R

rico

Gjest
emotikon skrev:
Men så var det dette med materialet på "innerposen" og dens påvirkning av vinylen. Statisk, støv etc....?
Igjen; de desidert beste innercoverene (også) på dette området som jeg har prøvd er de i linken til trådstarter. Ikke støv, ikke statiske, og platene glir ut/inn som om de var smurt med glider :). Før i verden hadde vi VRP innerposene som var veldig gode, disse er ute av produksjon men jeg har enda noen liggende, for de som kjenner til disse så er de i linken enda bedre.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
VRP er kongen. De er borte, nå har en Diskeeper Ultimate Audiophile Inner Sleeves.

Frakten er dyr, men det har noe med at posten i USA har sluttet med surface mail ut av landet, kun air mail.

Eventuelt så kan en jo sende de groundmail til f.eks jet carrier som igjen sender det til norge.

Hele oppbygningen til innerposene har mye å si på støvsamling og statisk elektrisitet. Hele platesamlingen til faderen har VRP poser og platene er aldri støvete!

Jeg har planer om å kjøpe inn Diskeeper Ultimate Audiophile Inner Sleeves i store kvanta.

En burde jo få big dipper f.eks til å ta inn disse til norge.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Takk for tipset om Jet Carrier. De hadde jeg helt glemt, ser at de også sender med båt.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
rico skrev:
zimon skrev:
De som elusive disck tilbyer her http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=INNER
100 PACK INNER RECORD SLEEVES 12" LP (usd 29.99) "Each sleeve features a "rice paper" inner sleeve surrounded by a full, medium weight paper backing. Buy them in packs of 100 or buy a box of 600 and save an extra 10%!"
ligner på noe jeg har køpt før og likte, men det var lenge siden så ikke sikker på om dette er samme....
De som du viser til fra Elusive er veldig bra de, det eneste som jeg ikke liker med dem er at de er litt store/tykke slik at det ofte kan bli litt trangt å få dem inn i trange cover , som f.eks. US LP cover og cover med ekstra tykk papp. Regner med at det er de samme som...http://store.acousticsounds.com/d/12133/-Record_Sleeves_-_polylined_12quot_100_count-Record_Supplies
Takker. Ser på den linken du oppgir at det ligger noen bruker-reviews: Flere som er strålende fornøyd, men også et par stykker som klager på at disse coverne ikke dekker hele plata. En sier f.eks: "ALL of them leave a solid quarter inch or the records uncovered and exposed. On side is the correct lenght and the other is too short. Very disappointed and will not order them again.". En annen sier samme: "The sleeve quality would have been first class except that for whatever reason one side of the sleeve is cut too short and the outer portion of the groove is exposed. What were they thinking?" Nestemann ser ikke dette som noe problem: "It is possible to damage the record if there is not easy access. Even though part of the record is exposed outside the sleeve, I believe it doesn't get damaged with proper handling."

Hmmm skjønner ikke helt sistemann som sier at det er mulig å skade platen uten "easy access". Måtte i såfall være om man bare har en arm eller gikt i fingra og derfor ikke kan holde coveret i den ene hånden med bunnen ned og la plata skli ned i den andre hånden som venter. Har jo hatt noen slike covre selv, aldri noe problem med dem på den måten. Fortrekker dog cover som dekker hele platen.

Alernativet nest nederst på siden til sleevtown http://www.sleevetown.com/lp-sleeves-inner.shtml ser greie ut IMO: "Polylined Paper Record Sleeves - bright white 26 lb. paper w/ frosted antistatic high density polyethylene (hdpe) lining" . Er det noe av tilsvarene kvalitet Big dipper tilbyr mon tro? Lite bilde/lite info i shoppen til bigdipper, vanskelig å se! Men dersom det er samme blir det jo rimeligere hos bigdipper om man bare skal ha 100: Pk a 100 koster 400, pluss pakkeporto 95 for de av oss som ikke kan hente selv, 495 altså. Nevnte alternativ fra Sleewtown; pakke a 100 til usd34,50 + frakt usd44,41 = USD 78,91 som nå blir nkr460,64 + mva = nkr575,8 totalt.

(tenkte å bestille 1stk cover fra Big dipper så jeg kan få sett på det, men da jeg kom til kassen ble det pluss 95 i pakkeporto, og det syns jeg ble drøyt for en vareprøve til kr 5 :) )
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
OKA skrev:
På tide å kjøpe innercover igjen. Noen som har tips?

Jeg fant noe lovende her: http://www.sleevetown.com/lp-sleeves-inner.shtml

Diskeeper Ultimate Audiophile Inner Sleeves er ifølge dem sammenlignbart eller bedre en rispapirversjonen jeg er meget fornøyd med.

Prisene er ikke så gale ( 500 stk 147,50$) men jeg har ikke sjekket fraktkostnader.

Er det fremdeles en butikk (Bergen) jeg kan stikke innom å kjøpe slikt?
Ikke som jeg vet, om du mener de covrene fra Sleevtown. Men Apollon i Nygårdsgaten har den typen jeg beskrev (først!) i forrige innlegg, de med foring og litt innsving i åpningen på den ene siden slik at man ser en flik av platekanten når plata ligger i. De har også "avklippede" hjørner i bunn, men ikke kuttet så dypt at plata sikker ut. Har fått en del tilsvarende cover med 180g plater jeg nylig har kjøpt, men da bare papir - uten foring. Butikken i Nygårdsgaten hadde nettopp fått inn en kasse da jeg var innom nå for å se hvilke type de hadde. Butikken i Neumannsgate hadde samme type, men var nesten tom. Tror det kan lønne seg å bestille på forhånd (om det er slike du vil ha), tror ikke disse butikkene bunkrer med tanke på at noen vil ha 500 cover eller mer i slengen.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
zimon skrev:
rico skrev:
De som du viser til fra Elusive er veldig bra de, det eneste som jeg ikke liker med dem er at de er litt store/tykke slik at det ofte kan bli litt trangt å få dem inn i trange cover , som f.eks. US LP cover og cover med ekstra tykk papp. Regner med at det er de samme som...http://store.acousticsounds.com/d/12133/-Record_Sleeves_-_polylined_12quot_100_count-Record_Supplies
Takker. Ser på den linken du oppgir at det ligger noen bruker-reviews: Flere som er strålende fornøyd, men også et par stykker som klager på at disse coverne ikke dekker hele plata. En sier f.eks: "ALL of them leave a solid quarter inch or the records uncovered and exposed. On side is the correct lenght and the other is too short. Very disappointed and will not order them again.". En annen sier samme: "The sleeve quality would have been first class except that for whatever reason one side of the sleeve is cut too short and the outer portion of the groove is exposed. What were they thinking?" Nestemann ser ikke dette som noe problem: "It is possible to damage the record if there is not easy access. Even though part of the record is exposed outside the sleeve, I believe it doesn't get damaged with proper handling."

Hmmm skjønner ikke helt sistemann som sier at det er mulig å skade platen uten "easy access". Måtte i såfall være om man bare har en arm eller gikt i fingra og derfor ikke kan holde coveret i den ene hånden med bunnen ned og la plata skli ned i den andre hånden som venter. Har jo hatt noen slike covre selv, aldri noe problem med dem på den måten. Fortrekker dog cover som dekker hele platen.
Snakker med meg selv nå. De med innsving gjør det jo lettere å få plata inn i coveret. Sikkert det han mente med "easy access", ikke det å få de ut av coveret som jeg antok. For lite kaffe på morran får være unnskyldningen. ::)
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Skink_123 skrev:
Linken som rico ga over her http://store.acousticsounds.com/d/12133/-Record_Sleeves_-_polylined_12quot_100_count-Record_Supplies. Ikke 100% sikker det var samme de hadde på Apollon, men ligner stygt, samme innsving.

Edit, kan være samme de har på Big dipper, men sannelig ikke godt å si, lite bilde - og vanskelig kontrast (hvitt cover på hvit bakgrunn) http://www.bigdipper.no/info.php?record=19479&search_str=1&search_what=&search_genre=24&search_format=&display=0&niceprice=
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
zimon skrev:
OKA skrev:
På tide å kjøpe innercover igjen. Noen som har tips?

Jeg fant noe lovende her: http://www.sleevetown.com/lp-sleeves-inner.shtml

Diskeeper Ultimate Audiophile Inner Sleeves er ifølge dem sammenlignbart eller bedre en rispapirversjonen jeg er meget fornøyd med.

Prisene er ikke så gale ( 500 stk 147,50$) men jeg har ikke sjekket fraktkostnader.

Er det fremdeles en butikk (Bergen) jeg kan stikke innom å kjøpe slikt?
Ikke som jeg vet, om du mener de covrene fra Sleevtown. Men Apollon i Nygårdsgaten har den typen jeg beskrev (først!) i forrige innlegg, de med foring og litt innsving i åpningen på den ene siden slik at man ser en flik av platekanten når plata ligger i. De har også "avklippede" hjørner i bunn, men ikke kuttet så dypt at plata sikker ut. Har fått en del tilsvarende cover med 180g plater jeg nylig har kjøpt, men da bare papir - uten foring. Butikken i Nygårdsgaten hadde nettopp fått inn en kasse da jeg var innom nå for å se hvilke type de hadde. Butikken i Neumannsgate hadde samme type, men var nesten tom. Tror det kan lønne seg å bestille på forhånd (om det er slike du vil ha), tror ikke disse butikkene bunkrer med tanke på at noen vil ha 500 cover eller mer i slengen.
Jeg kan stikke innom Apollon neste gang. Jeg har skam å si ikke vært i butikken i Neumannsgate ennå. Det er han bibliotekaren fra musikkbiblioteket (som før var i andre etasje på Acers Mic) som drifter den butikken ikke sant? Jeg må støtte slikt, regner med de er gode på klassisk musikk der. Jeg er gammel kunde hos Engelen på gamle Apollon, selv om jeg ikke handler der så ofte lengre.

Men uansett kommer jeg til å ta en større bestilling med DUAIS (som vi kan kalle dem ;-)) og bruke Jet Carrier. Kjekt å ha, uansett. Det er som Sk-123 sa, det blir ikke støv på platene med rispapir. Etter en runde i platerensmaskinen er det fint å putte LPene i noe slikt.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
En får kjøpt de i løsvekt på Ringstrøms til 4kr stk.

At platen stikker litt ut gjør da ingenting, det er jo kun kanten der det ikke er riller.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
zimon skrev:
Skink_123 skrev:
Linken som rico ga over her http://store.acousticsounds.com/d/12133/-Record_Sleeves_-_polylined_12quot_100_count-Record_Supplies. Ikke 100% sikker det var samme de hadde på Apollon, men ligner stygt, samme innsving.

Edit, kan være samme de har på Big dipper, men sannelig ikke godt å si, lite bilde - og vanskelig kontrast (hvitt cover på hvit bakgrunn) http://www.bigdipper.no/info.php?record=19479&search_str=1&search_what=&search_genre=24&search_format=&display=0&niceprice=
Gikk meg hus forbi, se bilde nr2 som Voff postet over her! Slikt de har på Apollon, og sikkert same som de andre jeg linket til her....

OKA: ja, det er han fra musikkavdelingen på Bergen offentlige (glemt hva han heter, sorry). En god del jazz, men best på klassisk der når det gjelder CD. Har også en del vinyl (jazz og rock og litt klassisk, mest 180g). Btw: Om du går innom Apollon i Nygårdsgaten, titt på vinylen de har der også (lite jazz, mye rock/pop osv). En artig sak der, de har laget en egen plass for nedsatte plater merket "feilvare" - med små post-it lapper som beskriver feilen, etter hukommelsen: "hakk på første spor side 1 - 40% rabatt" eller lapp på en dobbelt lp som lyder "feil, 2 av samme LP, 80% rabatt" :D
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Skink_123 skrev:
En får kjøpt de i løsvekt på Ringstrøms til 4kr stk.

At platen stikker litt ut gjør da ingenting, det er jo kun kanten der det ikke er riller.
Det har du helt rett i. En ting er å lese om ting, noe annet når en står med et eksemplar i handa med ei plate i og kan konstantere at en har flere slike fra før som gjør jobben helt greit. De "funker" kort sagt.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Anående støv og rispapir. Jeg fant frem Changes av David Bowie på Ryco vinyl i dag, det er en plate jeg sikkert har spilt 100 ganger og det var antagelig første gangen den kom i rensemaskinen. Den så helt ren ut før og etter rensing var det ikke et knyst på platen av knitring. Disse Rycoplatene (med klar vinyl) har igrunnen aldri vært støvete og innercoveret må få en stor del av æren selv om kanskje den vinylen er litt spesiell?
 

BigDipperAndreas

Bransjeaktør
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
21
Antall liker
1
Hei!

Hva som er det optimale innercover er en evig debatt som vi nok aldri blir
100% enige om ;)

Men: vi har ihvertfall fått inn en type som vi er svært fornøyde med nå,
de er avrundet i kantene og solid limt og foret på innsiden.

Dersom noen er interesserte i en vareprøve i posten er det bare
å sende meg en mail på andreas@bigdipper.no

Mvh
Andreas Jakobsen, Big Dipper
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Big Dipper skrev:
Hei!

Hva som er det optimale innercover er en evig debatt som vi nok aldri blir
100% enige om ;)

Men: vi har ihvertfall fått inn en type som vi er svært fornøyde med nå,
de er avrundet i kantene og solid limt og foret på innsiden.

Dersom noen er interesserte i en vareprøve i posten er det bare
å sende meg en mail på andreas@bigdipper.no

Mvh
Andreas Jakobsen, Big Dipper
Flott med svar i tråden!

Det er ingen sjanse for at dere starter å ta inn risposeinnercover?
 
Topp Bunn