eller drite i det og bo hjemme hos mutter i håp om at boligprisene skal synke som en stein? ???
MVH
MVH
|
HeHe helt enig,overtok et hus nå i januar,hadde huset vore litt meir sentralt (over fjorden) hadde det kosta 500000 meir.Slapp unna med 80k for hus på 75kvm+garasje+snekkerbod.Viktig å planlegge skikkeleg, og ordne seg slik at ein ikkje treng å bu i pressområda.
I Norge vil det stort sett bestandig lønne seg å låne penger og kjøpe seg en eller annen form for bolig slik at man kommer seg inn på boligmarkedet. Relativt gunstige regler for rentefradrag og skattefrihet på gevinst av salg av egen bolig som man bor i, gjør dette på sikt til den mest gunstige spareformen her til lands.eller drite i det og bo hjemme hos mutter i håp om at boligprisene skal synke som en stein? ???
Dersom du er litt tøff så kan du leie bolig og og investere oppspart egenkapital og penger som blir til overs i noe som gir god avkastning.
Om du bur i Oslo, kan båt vere eit alternativ, høyrer eg.
Vi på landsbygda er ikkje med på karusellen......fekk tidleg 240 m2 innandørs å boltre meg på....
Dette er i praksis en dobbelt gamble på at boligprisene skal holde tritt med renteutgifter.KJøp noe du kan leie ut halvparten av. Gjerne noe du kan pusse opp hvis du er nevenyttig og har fritidsproblemer.
Mvh
Boligmarkedet kan i fremtiden vise seg å være enten risikabelt eller gi dårlig avkasting. Poenget mitt er det at investering i bolig ikke er den eneste måten å forvalte sin kapital på.Hmmmm........ Risikabelt og farlig ! Man bør ikke investere i noe som gir god avkastning uten å ha råd til å tape pengene !
God avkastning = høy risiko !!!!