NEWSFLASH... Det er ikke alle DVD spillere som gir bit-korrekt digital-signal ut...selv om 44,1khz/16bit er angitt...
Og det er lydmessig forskjell på drivverk & laser-mekanismer!
Arne K
Javel, men kan du forklare hvorfor en Benchmark dac 1 (sikkert andre også) tilsynelatende ikke er interessert i å diskriminere mellom innmuligheter?
Inntil noe annet blir bevist, så mener jeg at dacen er problemet når forskjeller (degraderinger) oppstår.
Man kan gjerne komme med haugevis av dacer som lyder fortreffende i helt spesielle konstallasjoner, men hvorfor skal man bruke masse tid og penger på å lete etter slike når andre faktisk får det til?
Heldigvis har jeg pt ikke noen løs dac, men jeg vet hvor jeg skal lete når den tid kommer.
Det er sjelden at jeg tar det som står i hifi-blader for god fisk, men dac-testen i high-fidelity velger jeg å stole på. Utenforstående på dette forum og på andre fora har samme oppfatning som high-fidelity. Det er ikke hverdagskost etter min mening.
Dacer som er mest mulig nøytrale vil være førstevalget for meg. Jeg ønsker med andre ord mest mulig opprinnelsesdynamikk på det jeg skal lytte til.( Det motsatte av sameness).