Politikk, religion og samfunn Ingen fler Ola Normann. nå er det Muhammed Dunk

HeadMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2012
Antall liker
76
Sted
På tur til Brødløst
Torget vurderinger
4
Sukk men sånn er det blitt:

[h=2]Mohammed vanligst navn i Oslo[/h] For første gang er Mohammed det mest brukte navnet på gutter og menn i Oslo. Navnet har fire år på rad toppet listen over babynavn i hovedstaden, men dette er første gang Mohammed-navnet topper listen når man ser på hva alle menn i Oslo heter.
kilde:

Mohammed vanligst navn i Oslo - NRK Nyheter

I Oslo heter menn altså Muhammed. Fra nå blir jeg å bruke Muhammed som tilnavn på alle menn i Osloområdet. Det er sannelig ikke mye feil heller :cool:

Så Muhammed hvordan kjennes det?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.451
Sted
Sølvbyen
Sukk men sånn er det blitt:

Mohammed vanligst navn i Oslo

For første gang er Mohammed det mest brukte navnet på gutter og menn i Oslo. Navnet har fire år på rad toppet listen over babynavn i hovedstaden, men dette er første gang Mohammed-navnet topper listen når man ser på hva alle menn i Oslo heter.
kilde:

Mohammed vanligst navn i Oslo - NRK Nyheter

I Oslo heter menn altså Muhammed. Fra nå blir jeg å bruke Muhammed som tilnavn på alle menn i Osloområdet. Det er sannelig ikke mye feil heller :cool:

Så Muhammed hvordan kjennes det?
Mora di heter Mohammed. :)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.131
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Trodde det var Gøran eller noe annet svensk?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.688
Hvor har det blitt av de god, norske navnene som Johannes, Andrè, Cecilie, Aurora...?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Heh, heh... Men tanken slår meg. Jeg har lenge hatt en magefølelse av at Muhammed har vært en smule overrepresentert blant innsatte i norske fengsler. Etter å ha fått denne siste oppdateringen, så tror jeg jaggu det er tvert om. Kanskje tid for en liten fordomsrevisjon?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.131
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvor har det blitt av de god, norske navnene som Johannes, Andrè, Cecilie, Aurora...?
Eller Maximillian og Felix som dattera til en god venn av meg presterte å kalle sine to første, har ikke en gang turt å spørre hva nr 3 heter.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
maximillian. romersk keisernavn, er det ikke. Felix er kattenavn. Latin er ikke akkurat noe folk har sansen for i disse tider, så hvorfor folk absolutt skal bruke latinske navn er for meg en gåte.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Begynner å huske dårlig, så for meg er det helt greit at alle heter Mohammed. Færre navn å huske.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.451
Sted
Sølvbyen
^Men han het jo faktisk Cassius, og ikke Muhammad. Egentlig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
På landsbasis heter vi fortsatt Anne og Jan.
For øvrig heter de helst Mohammad (3766), Mohammed (2219) og Muhammad (1375) heller enn Muhammed (263).

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
Forferdelig med alle disse latinske navnene ja. Julius osv.
Jeg foretrekker nok latinsk over muhammedansk. :p
Mine barn har gode norrøne navn. Oppkallt etter folk som i følge Snorre f.eks drepte svigerfar og svidde av husene på gården hans, kløyvde hodet på fiender med øks og slike gavnlige gjerninger! :D

En av de der langt tilbake falt på Stiklestad, på feil side i kampen om noen spør meg, men for ikke å pådra oss vrede fra fortidige spøkelser her jentungen fått et kristent navn!:)

Men muhammedanske navn, i min familie? Nei tror "lissom" ikke det du!:cool:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.451
Sted
Sølvbyen
Forferdelig med alle disse latinske navnene ja. Julius osv.
Jeg foretrekker nok latinsk over muhammedansk. :p
Mine barn har gode norrøne navn. Oppkallt etter folk som i følge Snorre f.eks drepte svigerfar og svidde av husene på gården hans, kløyvde hodet på fiender med øks og slike gavnlige gjerninger! :D

En av de der langt tilbake falt på Stiklestad, på feil side i kampen om noen spør meg, men for ikke å pådra oss vrede fra fortidige spøkelser her jentungen fått et kristent navn!:)

Men muhammedanske navn, i min familie? Nei tror "lissom" ikke det du!:cool:
Godt å vite at de gode gamle tradisjoner fortsatt holdes i hevd her i landet.

Hvis jeg får barn skal de utstyres med vaskekte norrøne navn, og få hver sin øks i dåpsgave. Det er det minste jeg kan gjøre som en ansvarlig og samvittighetsfull far.

Har for øvrig norrønt navn selv også, men ser ikke bort fra at det vil bli moderne i politisk korrekte kretser av etniske nordmenn etter hvert å navngi barna sine Fatima, Muhammed, og andre varianter.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
....................., og få hver sin øks i dåpsgave....................

Øks av gammel norrøn type, det lages slike i dag, i dåpsgave, leser norrøn litteratur som godnatteventyr og gir dem Snorre i "praktutgave" som konfirmasjonsgave, og så et "viking" sverd når de flytter ut.

Da har man utrustet og forberedt avkommet på livets viderverdigheter slik det høver seg.:rolleyes:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Bare du ikke kjøper "Viking" dekk, så er jeg fornøyd. Viking = Continental = slakting av den gamle fabrikken på Askim. :mad:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.723
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
....................., og få hver sin øks i dåpsgave....................

Øks av gammel norrøn type, det lages slike i dag, i dåpsgave, leser norrøn litteratur som godnatteventyr og gir dem Snorre i "praktutgave" som konfirmasjonsgave, og så et "viking" sverd når de flytter ut.

Da har man utrustet og forberedt avkommet på livets viderverdigheter slik det høver seg.:rolleyes:
Tips til øks: kjøp på portugisiske marknadar. Same modell som vi finn i gravhaugane. Eg har kjøpt meg ei, og forlangar at ho skal gravast med meg, dersom ikkje borneborna får våre gamle slektsnamn.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Var ikke den Iberiske halvøya muslimsk for noen år siden??? Sikkert mye Muhammed og Ibrahim der. ....?

HeadMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2012
Antall liker
76
Sted
På tur til Brødløst
Torget vurderinger
4
At ens "guddom" har kjære navn som sverd eller lanse er ikke ukjent, men øks? Eller at den gis som gave den dagen de flytter ut? Ferdigheter må trenes og øves hverken lem eller verktøy står på stas. "Bunadskniven" med skaft av rikule fra bjørk og Norskprodusert blad holder jeg polert, den er både turkniv, speil, barberkniv og staskniv. Den glir godt i alle kjøtt-typer.

Jeg har reist verden rundt som sjømann og teknisk service. Og kan vel si at mange av dagens reisemål / sydenreiser slettes ikke frister. Jeg har sett medaljens bakside fra en noe annerledes vinkel enn folk flest. Om jeg oppfattes som overkritisk til yallaball(er) er det på bakgrunn av egen observasjon og erfaring fra "hellige" steder eller folket utenfor turistgjerdene. Etter å ha hørt ladegrepet fra AK like bak meg med tilhørende "arabisk frase". Det har medført at Herr turban, Mister sjortel eller andre med religiøs forankring gjentatte ganger vist seg være uten det jeg kaller sunn fornuft og logisk tenkning. Med det resultat at jeg stoler rett å slett ikke på slike mennesker PUNKTUM

Det er derfor med en viss redsel jeg ser utviklingen i eget land (UTEN IRONI).

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
HeadMan,

Til info så var det mest vanlige våpen våre vikingeforfedre benyttet øksa.

Den var enkel og effektiv å bruke. Sverdet var vanskeligere å bruke, det forutsatte mye mer trening og ikke minst så var det et kostbart våpen!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.773
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hmmm.
Så du heter Albert? Da rapporterer jeg til PST. Det gjelder å passe på.

Topp Bunn