Info om delefilter til Wharfdale E30 - størrelse på motstand

Ble medlem
31.03.2014
Innlegg
4
Antall liker
1
Noen som har noe info om komponentene på delefilteret i en Wharfdale E30 ? Har en svidd motstand jeg gjerne skulle visst hvor stor/liten skal være så jeg kan bytte den.
 
Ble medlem
31.03.2014
Innlegg
4
Antall liker
1
Han selger kun hele delefilter, og ikke løse motstander eller kondensatorer. Noen her som har en slik høytaler og kan måle/sjekke sine motstander ?
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.079
Antall liker
1.085
Sted
'
Du kan jo sjekke den andre høyttaleren, om teksten er leselig på komponenrtene der, evt måle. Eller har du svidd begge delefiltrene?
 
Ble medlem
31.03.2014
Innlegg
4
Antall liker
1
Begge er svidd ja. Er visst en vanlig feil på disse i følge selskapet linket til over her. Sitter en motstand til der som ikke er svidd, de ser like ut i størrelse rent fysisk, men aner jo ikke om det er lik motstand i dem.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.334
Antall liker
2.566
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Kan ikke det Engelske firmaet runben linket til hjelpe deg med motstandsverdien.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvis de folka det er linket til overfor her er så kjipe at de ikke vil fortelle deg verdien på motstanderen, så kan du prøve å sende en mail til hificollective i uk.
de er en førsteklasses leverandør av komponenter og har mye kompetanse in-house, kanskje noen av dem har vært borti wharfedale e30 før.
en mail til troels gravesen i danmark kan også gi resultater, han har pusset opp mye rart.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.025
Antall liker
4.383
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
er motstanden så svidd at den ikke har spor av id?
 
Ble medlem
31.03.2014
Innlegg
4
Antall liker
1
Han sluttet å svare på Mail når jeg begynte å spørre om verdier på motstander. Så svidd at det ikke er noe lesbart. Og har vel aldri stått noe der heller, siden den andre motstanden i kretsen ser lik ut men også er uten skrift.
 
Topp Bunn