INFINITY`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Flotte høytalere, regner med at du er fornøyd med lyden og!

    Morten
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Vet om en til som kikket lenge på disse :rolleyes:

    Gratulerer, godt å se at det blir kobla opp på noe skikkelig forsterkeri. Det fortjener de.

    mvh
     

    G ok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    61
    Antall liker
    8
    Takk, takk, jeg vet ikke hvem som har lakkert eller om de kan være levert slik.
    Det bør vel kunne avsløres om man demonterer noe. Uansett ingen amatørlakk på de.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takk, takk, jeg vet ikke hvem som har lakkert eller om de kan være levert slik.
    Det bør vel kunne avsløres om man demonterer noe. Uansett ingen amatørlakk på de.
    Har du begynt å fått de til å spille som de kan ? Er du fornøyd så langt :)
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Da ligger ett par Infinity kappa 8.2 i bilen.

    20 år gamle - en eier og ubrukt de siste 10 åra.

    Tidligere eier skulle ettersende spikes og jumpers - koblingsplate mellom terminaler på høyttalere, da de ikke har vært i bruk.

    Kjøpte noe 4mm2 høyttalerledning for eventuelt å lage jumpers selv, eventuelt å bruke de fra Kappa 7.2 som jeg har.

    Ble overrasket over størrelsen på Kappa 8.2 - selv om jeg hadde de fysiske målene.
    Skal bli spennende å lytte til dem i forhold til Kappa 7.2

    Kappa 7.2 har kommet seg kraftig lydmessig etter at jeg ommøblerte lytterommet.

    Venter nå på en nevø som skulle hjelpe meg å få høyttalerne inn etter at han var ferdig på jobb kl. 23.00 i kveld.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Jumpers mellom terminaler var med..

    Her er Kappa 7.2 og 8.2

    8.2 låter umiddelbart noe fyldigere ut enn 7.2

    Men får teste de mot hverandre fremover nå :D









    Litt mere arbeide fremover med plassering osv. må påregnes.

    Men hvilke par høyttalere som blir stående er muligens enda ett åpent spørsmål...
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg vet ikke helt om jeg er Infinityvenn før søndag, for jeg har kjøp meg et par Kappa 7.2i serie ii (forferdelig navn).
    Har alltid syntes at dette er svært fine høyttalere, og er derfor spent på hvordan disse vil fungere hos meg.

    Jeg har observert at det er mange kommentarer om at de er krevende for forsterkerne. Gjelder det også for disse?
    Følsomhet på 89 db/watt og 6 ohms impedanse høres ganske uskyldig ut?
    80_1816482388.jpg
     
    Sist redigert:

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye pekaill. Det er først og fremst de store RSene og Kappa 8 og 9-serien som er de stygge ulvene. 7-serien krever strøm de også, men ikke i samme grad som de nevnte. Ellers vil jeg gratulere deg med et meget godt valg, og samtidig ønske deg velkommen inn i Infinityverdenen og denne gruppa :)
     
    Sist redigert:

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg hadde avtale om kjøp, men de ble desverre solgt før jeg fikk hentet dem:(
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Impulse; du sier over her at "man erstatter med originale Infinity elementer" noe jeg selvfølgelig er enig i, men har du noen anelse hvor man evt. får tak i dette?
    Jeg spør, fordi jeg vurderer å kjøpe et sett Infinity Kappa 9.2i

    Ja takk, hvis andre vet noe om dette.

    Merkelig, at Infinity har sluttet å lage store høyttalere som dette her, og andre store, noe de drev med i så mange år.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Emit må kjøpes på ebay ;-) emim får man kjøpt av Graz hos apogee. Han har utviklet erstatningsemim.
     

    arikar

    Fersking
    Ble medlem
    05.12.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    norheimsund
    lurer på å selge mine XXX XXX har hatt dei over 25 år.dei skulle nok hatt 2-3 stk nye emim elementer.

    Det er ikke tillatt å bruke forumet til på avertere utstyr. Beklager. Mvh Høvdingen
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Jeg har alltid likt kombinasjonen Electrocompaniet og (gammel) Infinity. Jeg har nå Renaissance 90 og benyttet i staren ECI1 (integrert forsterker med 2x100W i 8 ohm)til å drive dem. Det gikk helt fint bare man ikke spiller alt for høyt og dette oppsettet holdt meg fornøyd i fem år før jeg valgte å oppgradere. Nå har jeg anskaffet et flerkanalssystem fra Electrocompaniet med EC 4.9 som forforsterker og AW2x120 og AW3x120 på effektsiden. De ekstra kreftene gjør godt for R90'ene, det blir på en måte mer uanstrengt og man kan spille høyere (hvis det er viktig...). (AW'ene kan også brokoples via fjernkontrollen så jeg får 2 x 600W i 4ohm når det går i stereo). Som bakhøytalere i surroundoppsettet mitt bruker jeg et par RS6b fra 80-tallet. Jeg hadde RS6b og Electrocompaniet's 50watter i det første ordentlige stereoanlegget jeg kjøpte for 30 år siden og elsket lyden. Jeg benyttet derfor anledningen til å kjøpe RS6b'ene når jeg kom over dem på eBay mens jeg var på jakt etter bakhøytalere. Testet dem en kort tid i front og jeg må si jeg kjente igjen lyden av 80-tallet og at de fortsatt lyder nydelig:).
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Morro å se at det er flere av oss :)
    Hoved, RS1
    Stua Kappa 7
    Kino RS4000, RS3000 og Kappa Video senter :)
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Skal skal ikke. Kjøpe mer vintage Infinity. RS2a,b eller Beta. Eller kanskje (litt nyere og dyrere) Genesis - som jo er en verdig arvtaker? Siden jeg bor i USA er det jo mulig å få tak i slikt. Og R90'ene låter egentlig fortsatt fint. Nåja, jeg har uansett valgt å by på et par Beta. Kunne vært gøy å ha hatt i hus:)
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har du plass og midler er det jo bare å kjøpe inn for å prøve :) Så shipper du de over til Norge når du er lei av de.
    Bor du over there fast eller bare for en periode, blir trolig et besøk i junaiten løpet av Februar. Har også en bekjent i Maryland en plass.
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Bor her et par år til før det bærer hjem til Norge igjen:) Og jo det er morsomt å prøve litt, selv om jeg heller er en type som har en tendens til å beholde det jeg anskaffer litt for lenge:rolleyes:. Fantastisk mye å få tak i her og det er jo morsomt å sammenligne priser på amerikanske merker mot prisnivået i Norge.... Men man kan jo heller ikke kjøpe alt selv om lysten skulle være der...
     
    Sist redigert:

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    IRS Beta!

    Det ble det IRS Beta på meg. (Innkjøpt fra Peter N i PBN Audio, som står bak noen av de aller aller beste høytalerne som lages i dag.) Beta blir uansett et spennende nærmere bekjentskap og et lite tidssluk antar jeg! (Barna lurer på hva jeg skal med slikt når R90'ene lyder så bra som de gjør, er ikke dette ren sløsing8)....)

    Ellers ser jeg at gamle Infinity Systems rasler med sablene og lover en ny reference-serie til sommeren! Sjekk Infinity. Det skal vel litt til å tilfredsstille vintageeierne i forumet her. Men det skader jo ikke om det skulle komme noen nye venner ut av dette.

     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Infinity RSIIB. Gamle laban sine.

    De har ikke vært enkle å sette opp i det lille rommet mitt. Når jeg kom hjem med de plasserte jeg de på samme plass som de gamle høyttalerne. Lyden var totalt katastrofe! Må innrømme at jeg ble en smule lang i maska. Jeg vet at plassering betyr alt, men likevel... Det var så dårlig at min første tanke var å hente laptopen for å legge de ut for salg. At dette kunne bli bra hadde jeg rett og slett ikke tro på. Etter hvert kom heldigvis fornuften sigende inn, og høyttalerne ble flyttet på hit og dit. Lytteposisjon ble også flyttet frem og tilbake. Etter hvert fikk jeg et rimelig godt resultat, og roen i sjelen senket seg.

    Det ble veldig sent den kvelden, og undertegnede ble ikke veldig effektiv på jobben dagen etter. Rent kvalitetsmessig vil jeg si at mine gamle VAF Research Signature I66 er et hakk hvassere. Detaljnivå og oppløsning er bedre på de etter min mening.

    Det kan være flere årsaker til dette, men nå må vi huske på at vi her har med en høyttaler fra 1982-85 å gjøre. Når jeg tenker på alderen på disse må jeg si at jeg setter spørsmålstegn vedrørende den påståtte utviklingen på høyttalere? Joda, de beste i dag er noe bedre enn dette, men du skal opp i høy prisklasse før du er på dette nivået. Takk til Lars "laban" for en ryddig og rask handel.

    Vis vedlegget 157149
    Litt vondt i hjerterota håper de har det bare bra :)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Infinity RSIIB. Gamle laban sine.

    De har ikke vært enkle å sette opp i det lille rommet mitt. Når jeg kom hjem med de plasserte jeg de på samme plass som de gamle høyttalerne. Lyden var totalt katastrofe! Må innrømme at jeg ble en smule lang i maska. Jeg vet at plassering betyr alt, men likevel... Det var så dårlig at min første tanke var å hente laptopen for å legge de ut for salg. At dette kunne bli bra hadde jeg rett og slett ikke tro på. Etter hvert kom heldigvis fornuften sigende inn, og høyttalerne ble flyttet på hit og dit. Lytteposisjon ble også flyttet frem og tilbake. Etter hvert fikk jeg et rimelig godt resultat, og roen i sjelen senket seg.

    Det ble veldig sent den kvelden, og undertegnede ble ikke veldig effektiv på jobben dagen etter. Rent kvalitetsmessig vil jeg si at mine gamle VAF Research Signature I66 er et hakk hvassere. Detaljnivå og oppløsning er bedre på de etter min mening.

    Det kan være flere årsaker til dette, men nå må vi huske på at vi her har med en høyttaler fra 1982-85 å gjøre. Når jeg tenker på alderen på disse må jeg si at jeg setter spørsmålstegn vedrørende den påståtte utviklingen på høyttalere? Joda, de beste i dag er noe bedre enn dette, men du skal opp i høy prisklasse før du er på dette nivået. Takk til Lars "laban" for en ryddig og rask handel.

    Vis vedlegget 157149
    Litt vondt i hjerterota håper de har det bare bra :)
    Jeg har et sett, riktignok modda ganske kraftig men likevel. Jeg tror de trenger et rom som er stort nok for dem. Her i huset spiller de ihvertfall fantastisk. Jeg tror de skal kunne utfordre det meste av det som lages i dag uten problemer.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Infinity RSIIB. Gamle laban sine.

    De har ikke vært enkle å sette opp i det lille rommet mitt. Når jeg kom hjem med de plasserte jeg de på samme plass som de gamle høyttalerne. Lyden var totalt katastrofe! Må innrømme at jeg ble en smule lang i maska. Jeg vet at plassering betyr alt, men likevel... Det var så dårlig at min første tanke var å hente laptopen for å legge de ut for salg. At dette kunne bli bra hadde jeg rett og slett ikke tro på. Etter hvert kom heldigvis fornuften sigende inn, og høyttalerne ble flyttet på hit og dit. Lytteposisjon ble også flyttet frem og tilbake. Etter hvert fikk jeg et rimelig godt resultat, og roen i sjelen senket seg.

    Det ble veldig sent den kvelden, og undertegnede ble ikke veldig effektiv på jobben dagen etter. Rent kvalitetsmessig vil jeg si at mine gamle VAF Research Signature I66 er et hakk hvassere. Detaljnivå og oppløsning er bedre på de etter min mening.

    Det kan være flere årsaker til dette, men nå må vi huske på at vi her har med en høyttaler fra 1982-85 å gjøre. Når jeg tenker på alderen på disse må jeg si at jeg setter spørsmålstegn vedrørende den påståtte utviklingen på høyttalere? Joda, de beste i dag er noe bedre enn dette, men du skal opp i høy prisklasse før du er på dette nivået. Takk til Lars "laban" for en ryddig og rask handel.

    Vis vedlegget 157149
    Litt vondt i hjerterota håper de har det bare bra :)
    Jeg skjønner rett og slett ikke at noen kan selge slike høyttalere. Mine er riktignok modda og graza, men likevel. De skal aldri ut av huset så lenge jeg lever :)
    De ble for store da jeg har liten plass , orket ikke mere kommentarer fra små & store troll sånn er det med den saken .
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg endra på kommentaren min, men for sent ser jeg. Plassmangel er jo en god grunn.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Opplevde ikke lite rom som noe problem når det gjelder lyden i alle fall , kjører dem da med 2 x Lux M-05 til bass med en Sonographe SA 400 til topp tørr ikke tenke tanken en gang hvordan de ville ha spillet med Audio Research VT 100 eller annet :p
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    De spiller bra hos meg uten Audio Research :) Når gelenderet på verandaen vibrerer i takt med bassen, så er det liksom greit :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    rs 1b på finn.no for den som er interessert - finnkode=46790227
    60k kr. Selger er gjerne medlem her for alt jeg vet :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja det er lett å lure på plass et sett med RS1B, ingen som merker det :)
    Var det i disse du monterte Graz Emim bånda ?
    Hvordan spiller de nye bånda ?
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Jeg kjøpte de egentlig til rsiib, men tok de ut igjen da jeg solgte de. Har nå montert 3 stk i hver rs1. Det spiller jævlig bra! ;-)
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Ja, har nettopp fått i hus et par GRAZ Emim' til mine IRS Beta'er. De ser fine ut. Men må inrømme jeg ikke har satt dem inn ennå. Syntes plutselig at original EMIM'ene ikke låt så verst :) Men planen er at de skal på plass bare jeg får trent litt med loddebolten på andre ting først...
     

    helge fylla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    82
    Sted
    hemnesberget, 4 mil sør for mo i rana.
    Torget vurderinger
    1
    renovering av polydome

    kappa 7.2 i 001.jpg
    kappa 7.2 i 007.jpg
    kappa 7.2 i 009.jpg
    kappa 7.2 i 013.jpg

    hei alle venner av infinity.
    jeg melder meg som eier av 7.2i. kjøpt billig av en arbeids kollega.
    men det første jeg la merke til var de gule mellomtonene. her må noe gjøres.
    jeg har jo sett en del bilder på nett av jævelskapen og tenkte at noe måtte gjøres.

    bildene sier sitt, det eneste jeg har brukt er CRC666 og Qtips. domene ble smurt inn
    på begge sidene og tørket av flere ganger og resultatet er meget bra. nå er de myke og fine.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn