INFINITY`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.820
    Sted
    Hus
    Kappa 6 eller 7 trykkammer er meget bra synes jeg :)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Kappa 6 eller 7 trykkammer er meget bra synes jeg :)
    Jeg skiftet kanter og byttet til vifa tekstil domer som erstating for de orginale uttørkede polydomene. Likte lydsignaturen på disse kappa 6. En god gammel Arnie Nudell konstruksjon:rolleyes: mvh Guit
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 273018 Vis vedlegget 273019 Vis vedlegget 273020 Vis vedlegget 273021
    hei alle venner av infinity.
    jeg melder meg som eier av 7.2i. kjøpt billig av en arbeids kollega.
    men det første jeg la merke til var de gule mellomtonene. her må noe gjøres.
    jeg har jo sett en del bilder på nett av jævelskapen og tenkte at noe måtte gjøres.

    bildene sier sitt, det eneste jeg har brukt er CRC666 og Qtips. domene ble smurt inn
    på begge sidene og tørket av flere ganger og resultatet er meget bra. nå er de myke og fine.

    Hei,

    så du bare skrudde dem ut, men hvordan kommer du til på innsiden av domene?

    mvh Dag
     

    lamb

    Medlem
    Ble medlem
    12.08.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Hei

    Nå har jeg testet disse kappa 9 høytalerne som
    jeg måtte bytte både ringer til bassene og og
    ettervert mellomtonene og delefilterene,
    har testet dem med abrahamsen,bladelius mm
    de har nå åpenbart seg og spiller bare bedre og bedre...
    alle som lytter synes lyden er veldig bra,
    ikke noe forsterkerkiller mer, men spiller
    helt herlig med enklere og billigere forsterkere,
    diskanten er jo helt utrolig bra luftig og fin
    mellomtonen likeså,det er trykkammer på
    sitt beste....
    lars
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Hvite Modulus er også klasse! Jeg spiller med en anden Sub (Hyper/Peerless) som jeg syntes er bedre (til prisen).

    Eneste jeg kunne tænke mig extra er de originale standere.


    hei,

    her kan jeg være med. Har et sæt af de "rigtige" Modulus m Emit bånd.

    En herlig lille højttaler
    Hvite eller sorte?
    Komplett med sub?

    Jeg har hvite med sub, spiller nydelig :)
     

    stensth

    Medlem
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    24
    Antall liker
    31
    Har org stativ jeg :)

    Ja komplett oppsett med sub var ikke billig.
    Hvite Modulus er også klasse! Jeg spiller med en anden Sub (Hyper/Peerless) som jeg syntes er bedre (til prisen).

    Eneste jeg kunne tænke mig extra er de originale standere.


    hei,

    her kan jeg være med. Har et sæt af de "rigtige" Modulus m Emit bånd.

    En herlig lille højttaler
    Hvite eller sorte?
    Komplett med sub?

    Jeg har hvite med sub, spiller nydelig :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg har eid et komplett sett med Modulus i mange år, og er det noen her inne som sitter på et sett de vil kvitte seg med, er det bare å sende en PM..
     

    d.c

    Fersking
    Ble medlem
    15.11.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Skadeskutt iIRS Epsilon

    God dag infinity klanen.
    Som dere ser på min overskrift så har jeg et sett med skaddeskutt epsilon .
    D.v.s at alle mine emit har gått føyken p.g.a oppbrente krell,er.
    Heldigvis så hadde jeg 2 nye liggende men mangler to til.
    Så jeg må høre med infinity folket her om det er noen som kunne hatt 2 stk slengende på hylla en plass.:)
    Sende gjerne en mld her på sentralen.
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Noen som har tips om høyttalekabler til Kappa 6,2 i?.Bruker i dag Nordost og det blir alt for hissig.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    God dag infinity klanen.
    Som dere ser på min overskrift så har jeg et sett med skaddeskutt epsilon .
    D.v.s at alle mine emit har gått føyken p.g.a oppbrente krell,er.
    Heldigvis så hadde jeg 2 nye liggende men mangler to til.
    Så jeg må høre med infinity folket her om det er noen som kunne hatt 2 stk slengende på hylla en plass.:)
    Sende gjerne en mld her på sentralen.
    Hvilken type trenger du?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    d.c

    Fersking
    Ble medlem
    15.11.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei
    Det jeg leiter etter er emit high energy samme diskant som er både på ren80/90 sigma /omega osv....
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei
    Det jeg leiter etter er emit high energy samme diskant som er både på ren80/90 sigma /omega osv....
    De er nokk ikke like enkle å finne som de "vanlige" Emit. Det går an å håpe att de har samme membran. Du kan sende en mail til
    MichaelAlanMarks@aol.com (macigmarsky) på ebay. Han kan ha eller vet om vanlig emit bånd passer. Om du ikke bytter selv gjør jeg det gjerne :)
     

    d.c

    Fersking
    Ble medlem
    15.11.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Takk for infoen leikis jeg kjenner til MichaelAlanMarks ,men hvis jeg ikke tar veldig feil nå så reparer han ikke high energy utgavene..
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Da var jeg på Eljøp i dag og de hadde Monster MCX-2s som jeg kjøpte.Spiller behagelig,detaljert og sødmefylt.Ikke noe hissighet som med Nordostkablene.Er fornøyd.
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Noen som har IRS Beta med doble bass tårn? Lurer på åssen det lyder...
    Har hatt IRS Beta i 1,5 år nå og de lyder jo deilig. Jeg bruker de både til musikk og film. Jeg driver høytalerne med 2 stk Electrocompaniet AW 2(3)x120 som jeg brokopler + en gammel Luxman LV105 på basstårnene. (Har også Ren90 og RS6b. Forskjellige klasser, men alle er fine til sitt bruk.) Bor i USA nå og tenkte jeg skulle selge Betaene før jeg flytter hjem, men de må nok bli med til Norge. Flott med disse høytalerne er at de lyder godt uansett om du beveger deg rundt i rommet eller om du sitter utenfor sweetspoten. Luftig og detaljert, men intimt og med trøkk når det trengs. Har hørt ting som er bedre på det analytiske og luftige, men for meg har disse vært et godt kompromiss. Jeg vil si de er brilliante til akustisk jazz og kan levere rock så ørene flagrer. Jeg er ikke like fornøyd når jeg hører på klassiske symfonier og slikt, men det gjør jeg ikke alt for ofte - så for meg er ikke det noe problem.
     

    stensth

    Medlem
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    24
    Antall liker
    31
    Veit åssen de lyder da jeg har dem også, men hadde vart morsomt å høre med dobble basstårn.
    Veit ev et par basstårn som skal komme for salg, men lurer på om det er vert å investere i dem?
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Veit åssen de lyder da jeg har dem også, men hadde vart morsomt å høre med dobble basstårn.
    Veit ev et par basstårn som skal komme for salg, men lurer på om det er vert å investere i dem?
    Skjønner. Det lyder fint uten basstårnene og. Du får enkelt og greit en fetere lyd med mer trøkk med basstårnene. Kanskje også mer rom. Hvis prisen er riktig er det jo bare å teste ut. Det er i så fall viktig at du får med SCU enheten og tilhørende kabler for at basstårnene skal komme til sin rett. SCU´en er nødvendig for å stramme opp bassen.
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    261
    Antall liker
    187
    Hei
    Ny her Men ikke ny Infinity eier
    Har nedskalert siden hørselen ikke er så god som tidligere.
    Da fikk jeg det for meg at nostalgi var det rette
    Så nå er jeg eier av et par med rs2b.
    De virker som de skal
    Men..... forstår jeg det rett at båndet i emim som møter bassen, har et annet bånd !!
    Er vel ikke på oppgradering jakt . Men er det noe enkelt som hjelper
    Hei å hopp
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei
    Ny her Men ikke ny Infinity eier
    Har nedskalert siden hørselen ikke er så god som tidligere.
    Da fikk jeg det for meg at nostalgi var det rette
    Så nå er jeg eier av et par med rs2b.
    De virker som de skal
    Men..... forstår jeg det rett at båndet i emim som møter bassen, har et annet bånd !!
    Er vel ikke på oppgradering jakt . Men er det noe enkelt som hjelper
    Hei å hopp
    Tror det er øvre og nedre bånd som møter bassen og det midterste som er delt høyere om jeg ikke husker feil.
    Jeg laget nye filter til de jeg hadde, og gjorde om en Emit til å spille både foran og bak og kutet ut de andre.
    Siden jeg også hadde en deffekt Emim så byttet jeg alle bånden til de som Graz fra Appogee selger. Kjempe oppgradering. Delefilter tipset fikk jeg fra Geir Fredriksen.
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    261
    Antall liker
    187
    Takker for svar
    Da har jeg noe å fikle med om jeg finner det ut. Det er nok slik du sier.
    Bassene møter øvre og nedre .
    Skjønner ikke hvorfor man kutter ut 2 emit?
    Tåler de effekten da ?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takker for svar
    Da har jeg noe å fikle med om jeg finner det ut. Det er nok slik du sier.
    Bassene møter øvre og nedre .
    Skjønner ikke hvorfor man kutter ut 2 emit?
    Tåler de effekten da ?
    Den "nye" må selvsakt hatt nytt filter også. Skal du bygge om hele filteret anbefaler jeg p bytte den midterste emim med en som er lik de andre.
    Det enkleste er selvsakt aktiv deling, men da trenger du litt flere forsterker kanaler og noe dsp :)
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    261
    Antall liker
    187
    Power er ingen problem . Noe aktivt delefilter har jeg ikke liggende. Med aktiv deling blir bassen normalt mye raskere. Det er jo en klar fordel. Mener du at alle mellomtonene skal arbeide likt. Og kun en emit I toppen. Slik at høyttalerne blir 3 veis. Har endel grafer til både emim og emit lignende om jeg må bytte noen eller?
     

    vime1971

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2016
    Innlegg
    11
    Antall liker
    7
    Sted
    Bergen (Noreg)
    Heisann
    kjekt å finne så mange "Infinity venner" hos HiFiSentralen.

    Føler ikkje alene lenger... ;D

    Mine var kjøpt 22 år siden, i USA i 1994, og dei fortsatt "go strong".
    Utrolig god verdi for pengar: eg syns at man må betale minst 50000kr i dag, for å få same lyd/bygg kvalitet.

    Kappa 8.1 (ikkje serie 2), front ported til den amerikansk marknaden: ein av den siste som var produsert i California, før alt var stengt ned i 1996 (?).
    Alt er originalt, bortsett føtene som var oppgradert i 2015 (Track Audio) og Polydome mid-range er fortsatt som ny.
    Dei er koblet til ein Denon AVR-7200W med QED bi-wire/bi-amp Silver Spiral: dei framleis lyder fantastisk, meget detaljert i høy/mid med veldig "stramt" bass.
    Bass'n har blitt mykje bedre siden oppgradering av føtter: no kjem den direkte til kvar eg sitter istedenfor å gå gjennom gulvet og "forsvinner" inni der eller inni huset.
    Noko sier at Kappa er ein "forsterker killer" siden dei kan gå så lav som 2 Ohm, allerede i 90Hz området, men "so far so good" før med ein Yamaha AVR og no med den nye Denon.
    Kanskje, i framtiden, ein krefter effektforsterker blir sat på plass... Primare A60 eller A32...

    Det er kult å sjå prisen i 1990: 23900 Svensk Kr. (2800$ i dag).
    Når budde eg i USA det var på grunn av jobbet mitt med Luftforsvaret,så kunne eg kjøp hos BX (Base Exchange) med ein kraftig "militær rabat": betalt 1200$ "back then" istendenfor 2000$ (trur eg)

    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg
     
    Sist redigert:

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Meget fine US Kappa du har!

    Dine mellemtone domer er desværre taget at tiden. Men du kan jo renovere dem så de bliver gennemsigtige igen. Der er flere der sælger en "mirakelkur" på nettet.

    mvh
    Christian
     

    vime1971

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2016
    Innlegg
    11
    Antall liker
    7
    Sted
    Bergen (Noreg)
    Meget fine US Kappa du har!

    Dine mellemtone domer er desværre taget at tiden. Men du kan jo renovere dem så de bliver gennemsigtige igen. Der er flere der sælger en "mirakelkur" på nettet.

    mvh
    Christian
    Takker... ;D

    Ja, du er absolutt rett om Polydomer: faktisk dei er ikkje "gjennomsynlig" lenger.
    Men, i følge kva eg har lest rundt, Infinity/Harman sa at det er heilt normalt at Polydome mellomtone blir matt etter ein stund.
    Dei sa også: så lenger dei er ikkje sprekket dei vil lyder normalt og det skal aldri bruk noko væske for å "renovere" dei, absolutt ikkje den siste.
    Så trur eg at eg vil bare la dei vere, spesielt siden alt lyder normalt og det finnes ingen crack i domene

    Ha ein riktig fin dag! :)

    Michele
     
    Sist redigert:

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    god kvell..

    det er helt korrekt at Polydomerne bliver hvite med tiden. Problemet er at en del af dem også ændres i strukturen så de bliver først hårde, derefter sprøde. Så er det slut..

    Prøv at google lidt - der er folk på Nyt og brugt, køb og salg på DBA - Danmarks største handelsportal og ebay der sælger "kuren". Senest har jeg set det samme på Facebook i diverse grupper. Og det "redder" mange enheder.


    / Christian

    Meget fine US Kappa du har!

    Dine mellemtone domer er desværre taget at tiden. Men du kan jo renovere dem så de bliver gennemsigtige igen. Der er flere der sælger en "mirakelkur" på nettet.

    mvh
    Christian
    Takker... ;D

    Ja, du er absolutt rett om Polydomer: faktisk dei er ikkje "gjennomsynlig" lenger.
    Men, i følge kva eg har lest rundt, Infinity/Harman sa at det er heilt normalt at Polydome mellomtone blir matt etter ein stund.
    Dei sa også: så lenger dei er ikkje sprekket dei vil lyder normalt og det skal aldri bruk noko væske for å "renovere" dei, absolutt ikkje den siste.
    Så trur eg at eg vil bare la dei vere, spesielt siden alt lyder normalt og det finnes ingen crack i domene

    Ha ein riktig fin dag! :)

    Michele
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Man kan forsiktig bruke en q tips eller noe annet mykt å påføre crc 666 for å gjøre Polydomene mykere ! Det funker !
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    god kvell..

    det er helt korrekt at Polydomerne bliver hvite med tiden. Problemet er at en del af dem også ændres i strukturen så de bliver først hårde, derefter sprøde. Så er det slut..

    Prøv at google lidt - der er folk på Nyt og brugt, køb og salg på DBA - Danmarks største handelsportal og ebay der sælger "kuren". Senest har jeg set det samme på Facebook i diverse grupper. Og det "redder" mange enheder.


    / Christian

    Meget fine US Kappa du har!

    Dine mellemtone domer er desværre taget at tiden. Men du kan jo renovere dem så de bliver gennemsigtige igen. Der er flere der sælger en "mirakelkur" på nettet.

    mvh
    Christian
    Takker... ;D

    Ja, du er absolutt rett om Polydomer: faktisk dei er ikkje "gjennomsynlig" lenger.
    Men, i følge kva eg har lest rundt, Infinity/Harman sa at det er heilt normalt at Polydome mellomtone blir matt etter ein stund.
    Dei sa også: så lenger dei er ikkje sprekket dei vil lyder normalt og det skal aldri bruk noko væske for å "renovere" dei, absolutt ikkje den siste.
    Så trur eg at eg vil bare la dei vere, spesielt siden alt lyder normalt og det finnes ingen crack i domene

    Ha ein riktig fin dag! :)

    Michele
    Jeg har bestilt en sånn "mirakelkur".. Blir spennende å se om det virker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn