Infinite impedance på MC-inngang på RIAA

P

Parelius

Gjest
Noen av de teknisk sakkyndige som kunne gi en forklaring for dummys på hva dette innebærer?

Min Herron RIAA har plugger for lastvalg, men uten noen plugger i så står det å lese: Infinite impedance with no load resistors connected.

(http://www.herronaudio.com/images/vtph2data.pdf)

P

Parelius

Gjest
Takker, Laban, men jeg ble ikke så fryktelig klokere på den linken. Og ja, den RIAA-en er fet, men nesten på en umerkelig måte. Den er ikke larger than life, just life. Forforsterkeren er i samme liga. Men nå gikk jeg litt OT i egen tråd her.

Problemet er vel at jeg ikke helt forstår konsepsjonen om «uendelig impedanse».

Adyton hadde en slags «selvregulerende» last, såvidt jeg husker. Ikke helt sikker på hva det innebar. Er det noe av det samme?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skal ikke påstå at det er dette de mener; men here it goes;
Husk at impedansen er en parallell last. Dvs mellom pos og neg. En uendelig impedanse er det motsatte av kortslutning. Dvs at dersom du ikke forbinder +/- i det hele tatt så har du en uendelig impedanse.

Prinsippet er at jo høyere Ω-verdi, jo lettere last (siden det er i parallell). 47kΩ er derfor et godt stykke i retning "uendelig impedanse" ift f.eks den mer mc-vanlige 100Ω og deromkring. Kan ikke forstå annet enn at de mener at det ikke er noen kobling mellom + og -, eller at det er en svært høy Ω-verdi.

Topp Bunn