In-wall HT

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.167
Torget vurderinger
4
Hei!

Er det noen som har erfaringer med inn-wall høyttalere ? Hvilke merke i såfall ? Jeg planlegger ett 7.1 oppsett i ett dedikert lytterom på 3,2x5m.
Jeg har samfart internett og de aller fleste kan jo tilby inn-wall. Jeg ser at en del av de rimlige har al. dom diskanter. Jeg tåler ikke ss lyder og iallefall tidligere så funka ikke rimlige metall domer for meg i stereo. Noen endring på det ?

På nett i Norge
Dali
B&W
Speakercraft
Dynaudio
Kef
Tannoy
Audiovector
Definitive Technology
Klipsch
Vienna Acoustic
PSB
etc

Jeg tenkte meg enten 7 like høyttalere eller der hvor de har ulike serier kanskje ha 3 av de dyre i front i kombi med 4 rimeligere på sidene og bak.

Sist redigert:

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.167
Torget vurderinger
4
De blir nok i dyreste laget selv om de så meget bra ut. Var innom Stereofil og hørte på Tannoy og det lår meget bra. Prøvde vanlige høyttalere for å danne meg ett bilde av hvordan det kan låte. ikke no ss ulyder iallefall :)

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.167
Torget vurderinger
4
Jeg har hatt noen runder I div butikker og ser for meg følgende oppsett for takhøyttalere I det Nye huset:

Ute:

• KEF Ventura 6 par
Bad:

• KEF Ci160SS x 2
Kjøkken:

• KEF Ci160CR x 2
Stue

• KEF Ci200QR x 2
For å drive dette så kan jeg bruke en Marantz SR7008 receiver. Den kan brukes til 3 soner da jeg fikk det demonstrert I en butikk I Sandvika.
Jeg vil ha en egen forsterker til ute høyttalerne.

Når det gjelder Kino

• 3 x 3160RCB avhenger av pris... Den er helt ny
  • 4x Ci200QL
  • Marantz AV8801 surround forforsterker
  • Primare A30.7 effekt
  • Velodyne SPL-1200 subwoofer
Noen som har KEF ? Hørte på dem I butikk og det låt meget bra.

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Klipsch THX inwall banker alt av andre nevnte til dedikert hjemmekino bruk imo.
Klipsch er vel en av de få som faktisk har er en skikklig kino høyttaler for innfelling. God følsomhet og skikklig dynamikk i Klipsch THX serien. Kefen er også god, men mere allrounder.

Sist redigert:

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.167
Torget vurderinger
4
Klipsch THX inwall banker alt av andre nevnte til dedikert hjemmekino bruk imo.
Klipsch er vel en av de få som faktisk har er en skikklig kino høyttaler for innfelling. God følsomhet og skikklig dynamikk i Klipsch THX serien. Kefen er også god, men mere allrounder.
Skal prøve å høre på Klipsch men av en eller annen grunn har jeg aldri blitt venn med Klipsch høyttalere (stereo).

Topp Bunn