In-Wall høyttalere ?

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Jeg har en kamerat der vurdere, eller rettere har tenkt, å satse på In-Wall høyttalere.

Det er først og fremst B&W signature 8NT han har sett på, ser jo ganske lekre ut med FST mellomtone og nautilus diskant. Han skal fore’ ut veggen 10cm, istedenfor spon montere han MDF plater.

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/innbyggingutendoers/bw_signature_8nt_in-wall_hoeyttalere_hvit.htm

Så til spørsmålene!

Er der noen som har hørt disse B&W sig. 8NT ? Finner ingen opplysninger på nettet, ingen tester etc., bare lidt info fra B&W sine sider.

Er der noen som har hørt noe tilsvarende, altså anlegg med In-Wall høyttalere som spiller bra?

En annen ting er bak kassene, koster 8-9kkr fot 2, kan han lage disse selv? Eller blir det vanskelig/feil for et godt resultat?

Mvh Tom-Erik

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har velspillende system med Sonance InWall hos meg. Klubben var så treg både med priser og evt. levr. tid at de forkastet jeg når jeg handlet ifjor. Er vel Eufonia som fører mine i Norge. Var faktisk gunstig prismessig å handle med Øyvind istdf. utlandet.

Link:

http://www.sonance.com

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Disse spiller jevnt ned til 70hz, bruker sub under dette.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hvis det skal være "inwall" er det vel like greit å gå for "the full monty":

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
33cm dybde, no problem! Ja, sikkert...bygg huset etter HT-kravene...

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Der røk halve stuen hans :eek: Dybde 81 cm ???

Tom-Erik

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
33cm dybde, no problem! Ja, sikkert...bygg huset etter HT-kravene...
ikke 33cm men 33 in

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Pr i dag har han B&W høyttalere, husker ikke model men de er med inbygget aktiv sub!. Dette nye anleg skal fungere som hoved anleg, vil han bli fornøyd med In-Wall kontra fritstående mon tro?

LydMekk. Er de In-Wall høyttalerne du har i hoved anlegget(musik) eller rent film anleg?

Mvh. Tom-Erik

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
juster skrev:
vil han bli fornøyd med In-Wall kontra fritstående mon tro?
På HiFi Klubben i Stavanger har de forskjellige modeller utstilt slik at man kan sammenligne. Jeg synes det (selvfølgelig..) blir litt flatere lyd og ikke noe særlig stereoperspektiv. Men det fungerer bra om man ikke er for kritisk. Det beste er nok å lytte på dem selv.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.792
Jeg synes Thiel (Jim's Thiel) har noen spennende veggløsninger. Har ikke hørt de, men de har fått noen strålende anmeldelser og løsningene virker svært gjennomtenkte. De har også en ganske fiffig liten sak som skal henge på veggen. Powerplane og Powerpoint tror jeg disse heter.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
juster skrev:
Pr i dag har han B&W høyttalere, husker ikke model men de er med inbygget aktiv sub!. Dette nye anleg skal fungere som hoved anleg, vil han bli fornøyd med In-Wall kontra fritstående mon tro?

LydMekk. Er de In-Wall høyttalerne du har i hoved anlegget(musik) eller rent film anleg?

Mvh. Tom-Erik
Bruker Focal Nova Be som fronter og til 2-kanals musikk. Sonancene (bak og side) brukes normalt ved film og SACD multichannel.

En Velodyne DD-18 besørger subbass samt Novaenes 13-tommere spiller ned til 25Hz -3db.

Deler som sagt Sonancene ved 70hz.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
el_mariachi skrev:

En lik løsning uten bassere med 8"erne i bassrefleks hadde faktisk vært en god løsning ;D

Pk

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.670
Torget vurderinger
10
Jeg har KLipsch inwall i stuen (R-3650 foran og R-2650 i taket bak) og må si at jeg er veldig fornøyd.
Det kan være at det har et fall rundt 100 hz+ at mellombassen mangler litt kontroll. Linn har veldig nøytral og behagelig lyd i seg selv. Klipsch mangler litt av finessen til dyrere dome-diskanter øverst i frekvensområdet. Ellers så gjengis både stemmer og instrumenter meget godt. I stereo så må jeg si meg enig i at perspektivet er dårligere enn på lytterommet mitt hvor jeg har Dynadio Focus 140. Når jeg spiller 5:1 disker derimot så synes jeg lyden på en del områder er bedre på linn& klipsch!

Vedlegg

Arkiv12

Medlem
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
0
De ble faktisk testet i siste nr av hjemmekino (nr.10)
Bra testresultat hvor eneste -var : savner litt bass.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
pks skrev:
el_mariachi skrev:

En lik løsning uten bassere med 8"erne i bassrefleks hadde faktisk vært en god løsning ;D

Pk
Må vel ha med wåffere vel.

O

omholt

Gjest
Må vel være bedre å gå for on-wall framfor in-wall? Dali har høyttalere som kan fungere som både on-wall og in-wall. Ville tro det er bedre og ikke bygge de inn i veggen. Pent og diskré blir det uansett. SA har også noen.

Arkiv12

Medlem
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
0
Hadde selv det samme dilemmaet og valgte on-wall. Inn-wall på yttervegger kan få konsekvenser med kondens. På yttervegger vil det være en fordel å bygge seg ut slik at en bevarer isolasjon og fuktsperre.
Ved on-wall var også mitt valg Dali pga elementstørrelse og lydkvalitet. Vurderte også Triangle, Audiovector, Jamo og SA.
Dali Ikon ble mitt valg og er i ettertid meget fornøyd med lydkvaliteten.

http://www.hifiklubben.no/config/compare.asp?pID=110&tID=23&prod=,3758,3744,3749,

Regner med at en mister endel lydkvalitet med inn-wall og synes da at innvestering på 24000 blir drøyt.

Topp Bunn