In Tromsø, we don't mess with things...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Noec å tenke på for StatoilHydro og undermåleren Reiten?
Sleiven

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Sleiven skrev:
Sleiven
Hva har Reiten med StatoilHydro å gjøre?

L

Lars.N

Gjest
Best med nytt navn & logo synes jeg da ;D da de to store er slått sammens med alt som følger med en slik prosess
huff & huff ( OLAV oil ) hadde vært til pass for dem.

Laban

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Det hører med til historien her at det faktisk ble utlyst en konkurranse om å designe ny Logo for nye UiT (UiTø og HiTos -universitetet og Høgskolen fusjonerer) -det ble delt ut tre 3. plasser, som hver fikk 10 000,- tror jeg det var. Logoen skal "fornyes" litt, men ikke så mye.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
erato skrev:
Sleiven skrev:
Sleiven
Det var han derre fyren som var styreformann i StatoiHydro en stund, og mesterhjernen bak "fusjonen" og navnebyttet...

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Sleiven skrev:
erato skrev:
Sleiven skrev:
Sleiven
Det var han derre fyren som var styreformann i StatoilHydro en stund, og mesterhjernen bak "fusjonen" og navnebyttet...
Nå er det vel nettopp et poeng at StatoilHydro ved fusjonen gjorde det enkelt og brukte minimalt med ressurser på det nåværende navnet. At Reiten var mesterhjernen kan man vel lure på, da hans selskap fusjonerte med et selskap som var 5 ganger så stort (minst).....

Trodde du var opptatt av selskapet mulige kommende navneendring, som VIRKELIG vil koste penger.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
158
bjornh skrev:
Det hører med til historien her at det faktisk ble utlyst en konkurranse om å designe ny Logo for nye UiT (UiTø og HiTos -universitetet og Høgskolen fusjonerer) -det ble delt ut tre 3. plasser, som hver fikk 10 000,- tror jeg det var. Logoen skal "fornyes" litt, men ikke så mye.
Det som hører med til historien utdypes noen ganger ikke i media. Omtalte sjef for kommunikasjonsavd var nok litt kjapt ute med denne logokonkurransen og fikk internt motbør som langt overgikk nordvesten fra Balsfjord.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Andreas skrev:
Det som hører med til historien utdypes noen ganger ikke i media. Omtalte sjef for kommunikasjonsavd var nok litt kjapt ute med denne logokonkurransen og fikk internt motbør som langt overgikk nordvesten fra Balsfjord.
Nå ligger Balsfjord sørøst for Tromsø... kartlink

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Ja, den ligger litt sørøst for Tromsø. Men Andreas har rett i at Balsfjordvinden kan ta hardt i Tromsø, særlig fordi den kommer fra innlandet vinterstid, og der er det som kjent kaldt...

Mvh. Bjørn

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
erato skrev:
Nå er det vel nettopp et poeng at StatoilHydro ved fusjonen gjorde det enkelt og brukte minimalt med ressurser på det nåværende navnet. At Reiten var mesterhjernen kan man vel lure på, da hans selskap fusjonerte med et selskap som var 5 ganger så stort (minst).....

Trodde du var opptatt av selskapet mulige kommende navneendring, som VIRKELIG vil koste penger.
erato skrev:
Sleiven skrev:
erato skrev:
Sleiven skrev:
Sleiven
Det var han derre fyren som var styreformann i StatoilHydro en stund, og mesterhjernen bak "fusjonen" og navnebyttet...

Nettopp det er det kommende nye Navnet til StatoilHydro jeg tenker på. Skaden er allerede skjedd og pengene brukt på å gå fra Statoil til StatoilHydro. Det blir bare dummere å gå til et totalt nytt navn..

Jeg synes det er ganske genialt av Reiten å klare å ta et betydelig mindre selskap dvs Hydros oljedivisjon, som forresten var på vei mot stupet, med sterkt avtagende oljeproduksjon, utdøende lisenser, få og mangelfulle nye prosjekter (bortsett fra Ormen Lange så hadde ikke Hydro mye på gang..) , mislykket utenlandssatning, og så å tvinge storebror Statoil til å betale overpris ved fusjoneringen. Samtidig som den kompetansen som Staoil trengte(Ledelse og Prosjektstyring) ikke ble med, men stor grad fortsatte i Hydro.

Joda Reiten er genial til å selge unna virksomhet og få kortsiktig gevinst. Han og Hydroledelsen de siste 10-20 år bare solgt unna tidligere Hydrogenerasjoners industribygging, og ikke skapt noe som helst nytt. Alle de tidligere Generaldirektørene skapte nye industrigrener og ben å stå på.

Hydro vil ende som et postkasse selskap som flytter papirer og aksjer...

Sleiven

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg har også bestemt meg for å ikke skifte navn.
Lurer på hva jeg skal bruke millionene jeg sparer til...

Topp Bunn