Diverse Impulsivt hifi-møte i Asker?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Ettersom jeg har en ganske så unik DAC i huset, og dårlig værmelding, åpner jeg heimen for en aldri så liten lytt i morgen, lørdag.

Ca. kl. 12 - til ca. kl. 15 mottar jeg inntil 5 personer for en lytt til et oppsett bestående av:

Audiolab CDT 6000 drivverk
Audio Note DAC 5 Special
Spec M99, japansk klasse D integrert forsterker
Doxa 8.2 Signature høyttalere

Jeg serverer litt øl, Cola zero (eller noe sånt) og Farris (eller noe sånt) og litt snacks. Kommer til å prate jævelig mye om både anlegg og musikk.

Svar i denne tråden før kl 11 i morgen, så tar vi det derfra. Blir det kun én som melder seg, avlyser jeg. 2 går bra.

Mvh
Håkon Rognlien
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.506
Antall liker
14.205
Sted
Langesund
Hadde det ikke vært for at jeg skal hjelpe til litt i forhold til en feiring, skulle jeg tatt en tur for å høre noe av dine vinklinger på lyd.
 
U

utgatt304361

Gjest
Jeg er veldig hypp om jeg får lov! Har ikke all verdens erfaring, men er utrolig sugen på å bygge referanser som jeg kan måle mitt eget anlegg mot. Så dette hadde vært veldig gøy om det blir noe av og jeg får lov til å komme.

Mvh

Eiliv
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Jeg er veldig hypp om jeg får lov! Har ikke all verdens erfaring, men er utrolig sugen på å bygge referanser som jeg kan måle mitt eget anlegg mot. Så dette hadde vært veldig gøy om det blir noe av og jeg får lov til å komme.

Mvh

Eiliv
Du får lov! Faktum er jo at du står aller først i køen. Dermed betyr det at om en til melder seg, så kjører vi.
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kunne også tenke meg å komme hvis det er greit.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Kunne også tenke meg å komme hvis det er greit.
Selvsagt er det greit! :) Da er det 2 besøkende, hvilket betyr at vi gjennomfører dette uhøytidelige treffet.
Håper på et par - tre til, men det er enda tid.

Jeg sender over adressen på PM til deltakere i morgen ca. kl. 10.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.664
Torget vurderinger
23
Hadde vært morro faktisk men desverre landfast :(
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Hadde vært morro faktisk men desverre landfast :(
Synd. Ikke at jeg i mine villeste fantasier tror du hadde opplevd noe nytt og uvanlig, men hyggelig hadde det vært, lell! :)
Jeg får invitere deg og Shy en dag. Om ikke annet blir det sikkert en hyggelig prat.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.079
Antall liker
10.479
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vent noen dager så blir det tillatt med inntil 200 personer samlet ;)

Hadde HFS kommet opp med en egen barnevakt tjeneste hadde jeg tatt turen om det hadde vært plass.
 

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
482
Antall liker
457
Sted
Jar
Supert opplegg! Vil svært gjerne delta om det fortsatt er plass🙂
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Supert tiltak. Hvor lenge skal du ha the magic box i hus før den fordufter?
 
U

utgatt304361

Gjest
Tusen takk til @Håkon_Rognlien for gjestfriheten! Det var helt topp å få komme på besøk og få litt nye impulser fra likesinnede, og selvsagt veldig spennende å høre DAC'en som var i fokus. Synd vi ikke fikk koblet den opp mot streaming og bare kjørte CD, men det var åpenbart at Audio Note DAC 5 Special var en relativt magisk sak. Det får bli i et annet liv...

Også veldig kult å høre anlegget med Spec og Doxa. Flotte saker som ga meg gode referanser og knagger for fremtidig lytting. Og takk også til @birk88 og @TomVen for interessante samtaler. Jeg har tydeligvis mye å lære! Veldig moro å prate litt med folk som deler interessen.

Fortsatt god helg!
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Trivelig å ha folk på besøk til mitt subjektivistiske, livsbejaende oppsett. Intet spesielt med det sånn sett (med unntak av DAC'en, selvsagt), men det leverer fornuftige resultater på de fleste stilarter på de fleste volumer, og det er ikke så verst, bare det.

Håper de besøkende fikk et trivelig avbrekk i hverdagen! :)
 

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
482
Antall liker
457
Sted
Jar
Tusen takk fra meg og, Håkon! Svært kapabelt system som ga rom for virkelig å nyte musikken. Rart å tenke på at en DAC kan ha så stor betydning; følte nesten at 5 Special var verdt hver krone. Det er ikke den første DACen jeg har hørt som er verdt hver krone; men i dette tilfellet snakker vi om rundt 500 000... Jeg hadde aldri trodd at så god lyd var mulig fra en digital kilde.

Et inspirerende og hyggelig treff med god musikk, fin meningsutveksling og smakfull kaffe. Dette var meget bra! Også stor takk til EBH og birk88 for hyggelig og inspirerende samvær!
 
Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.204
Antall liker
62.212
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Det er selvfølgelig pur uforfalsket lykke å ikke bo på feile siden av fjellene, men av og til hadde det vært ålreit :cool::)
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Må også takke for et veldig hyggelig samvær.
Jeg er også utrolig imponert over DAC'en i anlegget ditt. Fantastisk lyd på alle volumnivåer.
Det var også gøy å se/ høre en Spec. Den både ser og låter veldig bra, men jeg er nok for makelig til og ikke ha en fjernkontroll :) .
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Må også takke for et veldig hyggelig samvær.
Jeg er også utrolig imponert over DAC'en i anlegget ditt. Fantastisk lyd på alle volumnivåer.
Det var også gøy å se/ høre en Spec. Den både ser og låter veldig bra, men jeg er nok for makelig til og ikke ha en fjernkontroll :) .
Ganske interessant å nå lytte til APL rett inn i effekttrinnet, på den Barb Jungr-låta vi spilte. APL har fordelen av å kunne spille av SACD-laget, og som nevnt er dette en DAC jeg har stor sans for og glede av, men allikevel er det smått ubegripelig hvor fantastisk DAC 5 spiller denne låta. Den er nesten farlig i sin intensitet og tilstedeværelse, der APL med SACD oppleves mer mekanisk og tynnere på et vis. Umulig å forstå hva AN egentlig finner fram i innspillingene, ganske enkelt.
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ganske interessant å nå lytte til APL rett inn i effekttrinnet, på den Barb Jungr-låta vi spilte. APL har fordelen av å kunne spille av SACD-laget, og som nevnt er dette en DAC jeg har stor sans for og glede av, men allikevel er det smått ubegripelig hvor fantastisk DAC 5 spiller denne låta. Den er nesten farlig i sin intensitet og tilstedeværelse, der APL med SACD oppleves mer mekanisk og tynnere på et vis. Umulig å forstå hva AN egentlig finner fram i innspillingene, ganske enkelt.
Ja, den DAC 5 var veldig spesiell, og er egentlig i en egen klasse.
Prisen er dessverre hinsides, men det må vel være noen andre som er like "sære" som AN, og 20 ganger rimeligere?
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Ja, den DAC 5 var veldig spesiell, og er egentlig i en egen klasse.
Prisen er dessverre hinsides, men det må vel være noen andre som er like "sære" som AN, og 20 ganger rimeligere?
Min beste gjetting blir dermed Audio Note DAC 2.1x Signature. https://www.audionote.co.uk/dac2-1x

Vet ikke prisen, men antar i området 1/10 av DAC 5 special.

Jeg har selv ikke hørt noe annet som spiller sånn som dette her, og, de eneste jeg har hørt som gjør noe av det samme, står det Audio Note på, alle som en. Selv 0.1x har et anstrøk av samme "magiske" uttrykk. https://www.audionote.co.uk/dac0-1x
 
U

utgatt304361

Gjest
Jeg fikk lest anmeldelsen din på bloggen først nå. Si det slik; jeg kan forstå hva du snakker om! Bra skrevet med innlevelse, slik denne DAC'en fortjener.

Jeg har tenkt i ettertid at jeg nok gikk glipp av en dimensjon under besøket ved at jeg ikke fikk hørt anlegget ditt med annen kilde. Dvs, vi testet jo streaming gjennom en annen DAC (husker ærlig talt ikke hva det var i bakfylla, så det blir det dessverre bare "annen DAC") på slutten av seansen, men fremdeles vet jeg ikke hvordan anlegget låter med CD og annen DAC, hvilket selvsagt hadde vært interessant å teste som en referanse. Eller enda bedre, streaming og AN DAC 5 Special, noe vi forsøkte uten å få til koblingen. Med super DAC'en lot det stort og flott og dypt og detaljert og presist og dynamisk og levende og... Jeg kan ut fra hva du forteller anta at DAC'en hadde en ikke ubetydelig finger med i spillet, og jeg er rett og slett nødt til å ta deg på ditt ord (hvilket jeg ikke betviler altså!).

Som du sikkert husker, var jeg fornøyd med sammenlikningen jeg gjorde med en, for meg, kjent låt spilt på anlegget ditt med streaming og annen DAC. Men det inntrykket jeg fikk av musikken spilt gjennom AN DAC 5 Special leder meg til å tro at jeg hadde dratt hjem med en kanskje litt annen oppfatning dersom vi hadde kjørt samme låta streamet gjennom denne?!?

Takk igjen for en once in a lifetime opplevelse! 😀

(Med forbehold om at ovennevnte kanskje ikke gir så mye mening. Det er fredag og jeg drikker øl...)
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Min beste gjetting blir dermed Audio Note DAC 2.1x Signature. https://www.audionote.co.uk/dac2-1x

Vet ikke prisen, men antar i området 1/10 av DAC 5 special.

Jeg har selv ikke hørt noe annet som spiller sånn som dette her, og, de eneste jeg har hørt som gjør noe av det samme, står det Audio Note på, alle som en. Selv 0.1x har et anstrøk av samme "magiske" uttrykk. https://www.audionote.co.uk/dac0-1x
Jeg er forsatt fascinert over lyden jeg husker fra DAC 5, og har hatt noen runder med googling på denne. Prisen tar dessverre opp mesteparten av skriveriene (kanskje rettmessig for den er jo idiotisk dyr), mens det er veldig lite diskusjon om hvorfor den kan lyde som den gjør med en alt for gammel konstruksjon (10 år??) og elendige (antar jeg) måleresultater. Man kan jo anta at det er mange som ikke har hørt produktet, og da kan man jo se at prisen provoserer.

Nå skal det også sies at jeg at jeg synes testing er veldig vanskelig, og at jeg normalt trenger lenger tid for å bestemme hva som jeg synes er bra og hva som ikke når helt opp. A og B testing når du selv kobler er ikke så veldig mye å stole på :) .
Men jeg ser jo ihvertfall at målinger gir ikke meg "nøkkelen" til god lyd ( og det med et produkt jeg var overbevist tilhørte dataverdenen og hvor hver nye generasjon ga deg bedre resultater).
 
Topp Bunn