Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse skrev:
    Det der er ingen Saab, Finger. det er en 70-talls-Lancia med Saabmerke i fronten. Et veldig kortlivet samarbeid.
    Kul er den okkesom!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.728
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Æff, GM. Klarer ikke å drepe et bilmerke en gang. Hurra!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.010
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvor er fangeren??

Ser ut som Lanciaen som fikk "gjennomgå" på Top Gear i går.... ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    All den tid noen har sagt Citroen kan jeg ikke godt la være å nevne at for meg finnes det bare én, SM. Motor fra Maserati, linjeføring fra en syrebefengt estetiker og kjøreegenskaper som virkelig har vasket seg. Det er ikke riktig sommer uten en lengre biltur i SM'en med fatter og Gainsbourg på kasettbånd.

EDIT:jeg har ikke tenkt til å unnskylde meg for OT, men jeg vil få beklage at bildet ble krøkkete stort.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    jeg vil ha en slik bil Roberten! eneste som kan få meg til å svikte svartrotta

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Roberten skrev:
    All den tid noen har sagt Citroen kan jeg ikke godt la være å nevne at for meg finnes det bare én, SM. Motor fra Maserati, linjeføring fra en syrebefengt estetiker og kjøreegenskaper som virkelig har vasket seg. Det er ikke riktig sommer uten en lengre biltur i SM'en med fatter og Gainsbourg på kasettbånd.

EDIT:jeg har ikke tenkt til å unnskylde meg for OT, men jeg vil få beklage at bildet ble krøkkete stort.
    Det er bare en ting å si Roberten: Smellvakkert!!!! :D

Dessverre tok oljekrisa på begynnelsen av 70-tallet livet av denne
    vakre skapning... :-\

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Roberten, la meg bare si det først som sist; Du trenger aldri unnskylde noe som helst her inne så lenge du kommer trekkende med estetisk Tour-de-force som her. Citroen SM er uendelig vakker og nesten enda mer legendarisk. Jeg husker at den ikke ukjente Johan Cruyff, fotballegende fra mine oppvekstår og flittig "kopiert" av oss gutta på Frogner stadion, var en av de aller første som fikk seg en SM. Det står forøvrig en hvit en i garasjeanlegget under mine foreldres leielighet på Fossum.....

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    65finger skrev:
    jeg vil ha en slik bil Roberten! eneste som kan få meg til å svikte svartrotta
    Den vil stå godt til laserpickupen din :) Jeg vil dog mene at det er galskap å ha en slik som helårsbil i saltlaken i Oslo. Men jeg synes det er helt riktig av deg å ha en til de levelige månedene mai-september. Den er jo som skapt for Oslo-Lysekil and beyond.

56fwb, takk for støtten :)

impulse, takk, jeg følte meg vel ganske sikker på at du ville være den siste til å sable ned mitt innspark fra siden :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En gledens dag dette for oss som verdsetter Saab. Og en bilprodusent som har en flypropell i son logo kan jo heller ikke bli så helt ille ifht Saab. Det er noe med opplevelsen av 250hk + som forplanter seg ... Noe som jeg nyter godt av hver dag.... Og som gjorde at nye vinterdekk måtte innkjøpes forrige uke.. :)... Så får vel begynne å spare til en sommerbil...

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser forresten du har trigget Fingerns "må-ha!!"-refleks her. Ikke at det er særlig vanskelig, men noen burde kanskje fortelle ham hva en strøken SM koster før han stryker avgårde til Frankrike eller Belgia for å importere en.... ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    ;D samt det faktum at man er nødt til å ha jevnlig kontakt med en som virkelig kan skru SM det første året bilen er hyppig i bruk. Det er mye rart som er nødt til å gå seg til, oppjusteres og kjæles med dersom de har vært lagret og kun kjørt noen få turer i året.

På den annen side, dette vil jo fort kunne få ham over på bedre tanker, så jeg tror vi holder helt kjeft om det :D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Vi tåler et bilde til av det som frister fingeren...
    Kanskje det aldrig så stæsje "huset" i bakgrunnen vil fortelle noe om
    de grunkene som skal til - i alle henseender.. ;D
    Man kan vel si at SM'en er "Slottstappet".... ;D

Så vidt som jeg husker vart det produser svært få
    eksemplarer av denne bilen - noen få tusen...

En drøm skal man jo ha da... :)

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    56fwb skrev:
    Vi tåler et bilde til av det som frister fingeren...
    Kanskje det aldrig så stæsje "huset" i bakgrunnen vil fortelle noe om
    de grunkene som skal til - i alle henseender.. ;D
    Man kan vel si at SM'en er "Slottstappet".... ;D

Så vidt som jeg husker vart det produser svært få
    eksemplarer av denne bilen - noen få tusen...

En drøm skal man jo ha da... :)
    utrolig at ikke bilfabrikantene kan utvikle en slik bil billig og vedlikeholdsfri. En skam :mad:

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.728
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    På motorveien:
    ...jeg har ikke styring...
    -Men så brems da, for pokker!
    ...jeg har ikke bremser heller...

Det er slik jeg husker GQ-gutta på tur til SM-treff i Frankrike i et gammelt blad. Det virkelig triste var at alle damene på treffet hadde vært unge den gang bilene var nye.

Flere enn én hydraulikkrets er for pingler. Bare spør asbjbo som kjører Activa.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Valentino skrev:
    På motorveien:

Det er slik jeg husker GQ-gutta på tur til SM-treff i Frankrike i et gammelt blad. Det virkelig triste var at alle damene på treffet hadde vært unge den gang bilene var nye.

Flere enn én hydraulikkrets er for pingler. Bare spør asbjbo som kjører Activa.
    Så, så Valentino - INGEN negative tanker her - "No negative Waves"
    (vi snakker jo om Citroen - bølger de man duver på vet du ;D).
    De tanker frabedes når desse smukke doninger omtales...... ;) :)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.728
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å, det var skrevet med en kjærlighet nesten på høyde med den jeg har for min gamle Campagnolo Record-utstyrte celestegrønne Bianchi, 56fwb. Jeg hadde jo håpet at det skinte igjennom?

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Valentino skrev:
    Å, det var skrevet med en kjærlighet nesten på høyde med den jeg har for min gamle Campagnolo Record-utstyrte celestegrønne Bianchi, 56fwb. Jeg hadde jo håpet at det skinte igjennom?
    Det ante meg nok Valentino. :) Omtalen av- og kjærligheten til desse vakre biler
    er som omtalen av- og kjærligheten til gode årgangsviner, "malt" og annet godt brunt.. :)
    Ikke sant...?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    Valentino skrev:
    På motorveien:

Hence, mekaniker på stand by. Men bruker man den en del i sommermånedene er den like driftsikker som en annen entusiastbil.
    Hmm...piker som var unge da bilene var nye('70-'75,) vil vel være fra midten av førtiårene til begynnelsen av femtiårene nå. Jeg håper ikke du sier at det ikke finnes sjarmerende og yndige piker i dette alderssegmentet, for da gruer jeg meg monumentalt til å bli eldre.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.010
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Valentino skrev:
    På motorveien:

Hence, mekaniker på stand by. Men bruker man den en del i sommermånedene er den like driftsikker som en annen entusiastbil.
    Hmm...piker som var unge da bilene var nye('70-'75,) vil vel være fra midten av førtiårene til begynnelsen av femtiårene nå.

Jeg håper ikke du sier at det ikke finnes sjarmerende og yndige piker i dette alderssegmentet, for da gruer jeg meg monumentalt til å bli eldre.
    Det finnes da håp for oss gutta om så skulle være tilfelle Roberten ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.628
    emotikon, det finnes bare en ting å si, high five ! ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg kan bekrefte at det finnes nok av levende, vakre og ytterst sjarmerende kvinner i det alderssegmentet, Roberten. Have no fear. ;D Jeg befinner meg i det samme segmentet og klager i alle fall ikke. ;)

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Kan uten problemer bekrefte impulse her, Roberten. Ingen grunn til bekymring ;D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Jeg kan bekrefte at det finnes nok av levende, vakre og ytterst sjarmerende kvinner i det alderssegmentet, Roberten. Have no fear. ;D Jeg befinner meg i det samme segmentet og klager i alle fall ikke. ;)

Snakker vi "blind-testing" eller går det mer i AB-seX protokollen ? ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har det ikke med å teste blindt, HCS. Aller minst kvinner. Men dufinner sikkert folk her inne som mener det er den eneste plausible måten å merke forskjell på dem på.... ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.010
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Jeg har det ikke med å teste blindt, HCS. Aller minst kvinner. Men dufinner sikkert folk her inne som mener det er den eneste plausible måten å merke forskjell på dem på.... ;D
    ;D
    Nja, og så er det dem som må måle alt først også.....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    emotikon skrev:
    impulse skrev:
    ;D
    Nja, og så er det dem som må måle alt først også.....
    "Dessto mer en ønsker å måle, dessto mindre har en å måle..." :)...Gammelt visdomsord fra langtvekkistan.. 8)...Eller for å bruke litt min egen term---" Øynene ser ikke bestandig det store, for detaljene taler til hjertet...".. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.625
    Torget vurderinger
    1
    Ser dessverre ut til at dagens C5 kommer litt dårlig ut av det i forhold til kvalitet. Betyr nok ikke at de lager dårlige biler, alle kan ha krøll med sine modeller. Således også med Passat...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har helt rett, Magnus. Jeg ville ikke hatt nerver eller økonomi til å holde en Citroen SM gående. Får visst konsentrere meg om litt mer mainstreamgreier. Ellers virker det som om mitt andre favorittmerke er besluttet nedlagt. Dette er i sannhet omskiftelige tider. Tiden er tydeligvis ute for et av historiens mest tradisjonsrike merker, som startet som Scuderia Alfa Romeo, og som senere var fødselshjelper til Enzo Ferraris lille geskjeft..
    Nå er Saab akkurat reddet, og dagen etter er det pokker ta meg noen som trekker ut proppen for Alfa. Trist, trist, trist. Vi gjennomlever et paradigmeskifte, mine herrer. Jeg bidrar med et bilde av en av de peneste bilene jeg vet om. En Alfa Romeo Bertone 1750 GTV fra 1972...Helt identisk med min aller første Alfa.
    Joda, jeg vet det står "1300" i billedtittelen, men grillen er fra en 1750... ;D

Det er forøvrig ikke meningen å konvertere hele tråden til en biltråd, men....

Vedlegg

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Den bilen der har jeg også alltid likt...
    Det er noe enkelt og samtidig fantastisk vakkert med designet på denne Alfaen.. :)

Om det er slik at Alfa skal til de evige jaktmarker, blir verden "fattigere" kort og godt... :(

Verden blir fattigere uten desse

Ikke sant...
    Finns det noe vakrere?
    Ikke så meget i hvert fall...

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Mye fete design her nå. SM husker jeg vi digga rått i barndommen. ;)
    Men for meg er detta, og har vel alltid vært det ultimate ang. bil......tidløs må man vel trygt kunne si i dag.
    Lette og/eller ::) motorsterke 911`r er en sann fryd å kjøre.

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God kveld til deg, Birger! :) Du har så rett, så rett. Klassisk 911 er magisk. Jeg har alltid hatt lyst på en sånn, men har samtidig regnet kostnadene som ganske astronomiske. Vel, kanskje om jeg skulle slumpe til å bli skikkelig velhavende en gang.....

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Phøh, tysk hengerompemobil ;D
    Dette, mine herrer, er det ultimate. Vakrere kan det ikke gjøres av mennesker :D

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Åhh...vi tåler vel ett til...... :'(

Nå er jo -73 RS noe som dessverre kun er aktuelt for de med litt for mye Kr.....enig der Trond. ;)
    Men du verden, det går fint an å få seg mye morro med 911 for betalelige summer og. ;)

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Det har du rett i, Birger.
    Miura er dessverre hverken økonomisk overkommelig eller lett å ha med å gjøre.
    Men for en doning :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    Det har du rett i, Birger.
    Miura er dessverre hverken økonomisk overkommelig eller lett å ha med å gjøre.
    Men for en doning :)
    SV Jura i orange 71 model. hverken mer eller mindre takk

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    donnerwetter skrev:
    Dette, mine herrer, er det ultimate. Vakrere kan det ikke gjøres av mennesker :D
    Præhhh.....hengerumpe du ;D ....det er det jaggu på Miura og. ;)
    Men vakker er den, selv om den ikke overlevde seg selv, slik 911 har gjort opp til flere ganger. 8)

Blei mye bilpreik her nå. ::)
    Du skal vite det Trond....jeg følger litt med i tråden din, og gleder meg over at du er så fornøyd med dine oppgraderinger i anlegget. ;)
    En flott tråd i en god tone........det kan vi like. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    BHO skrev:
    donnerwetter skrev:
    Præhhh.....hengerumpe du ;D ....det er det jaggu på Miura og. ;)
    Men vakker er den, selv om den ikke overlevde seg selv, slik 911 har gjort opp til flere ganger. 8)

Blei mye bilpreik her nå. ::)
    Du skal vite det Trond....jeg følger litt med i tråden din, og gleder meg over at du er så fornøyd med dine oppgraderinger i anlegget. ;)
    En flott tråd i en god tone........det kan vi like. :)

Tusen takk, Birger. Det er veldig hyggelig å høre. ;) Jeg er grenseløst fornøyd med anlegget om dagen. Faktisk så fornøyd at jeg virkelig ikke kan begripe hva jeg ville hatt anderledes. Bortsett fra en større benk å ha alt skrammelet på da, selvsagt.

Og gutter, jeg hadde en orange Miura allerede som syvåring. Det sto "Matchbox" på unsdersiden av den. Det var så nære jeg kom, gitt. Da gikk det bedre med Frankie Boy. Han hadde en som faktisk står på norske skilter i dag....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn