Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Jeg kjøpte min når mk2 skulle lanseres. Så kom CD og tok meg. MC 30 ble pakket ned i en skuff. Har hatt noen sporadiske gjesteopptredener nå og da. Nå skal den få spille på Td125'n. Bruker Dino på den og det virker til å fungere greit.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Min bror med horn og bladabonnement kunne i dag fortelle at magasinet har kommet til Kopervik, men nekter å levere det ut til meg før han har lest det selv. :mad:
    Ser ut til at du trenger en ny og bedre bror, mann!;)

    (Spørs om du fortjener det, da!)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min bror med horn og bladabonnement kunne i dag fortelle at magasinet har kommet til Kopervik, men nekter å levere det ut til meg før han har lest det selv. :mad:
    Ser ut til at du trenger en ny og bedre bror, mann!;)

    (Spørs om du fortjener det, da!)
    Ha ha, skal bringe det videre til ham. ;) Men faktum er at en bedre bror når en driver på med denne hobbyen får man ikke. Vi samarbeider med hverandre om hvilket utstyr som passer best i hvems rigg, slik at han besitter ting som er mine og jeg besitter ting som er hans fordi det fungerer best slik. Det er kjekt å kunne dele felles lidenskaper som hifi, musikk, studioteknikk og musikkproduksjon med musikalsk kompetente brødre. Jeg skal vel heller prise meg lykkelig for å være født inn i en slik familie. ;D

    Men ei gnitalus med bladet har han vært. :mad:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå er jeg så drittlei alt gnålet om "Black Friday" som tyter mot meg på Facebook-feeden, i innboksen,her på HFS´forside, på TV og i avisen!
    Vel, for min del er det mer snakk om "Blakk fredag", egentlig. Men uansett, det finnes unntak. Her er den eneste "Black Friday" jeg ikke får nupper på sjelen av...


    God helg!


     
    Sist redigert:

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    674
    Antall liker
    755
    Bare synd Trond at bransjen selv ikke skjønner at de ødelegger for seg selv ved å omtrent gi bort produkter, har inntrykk av at alt er på salg hele året snart i hifi bransjen. Det ødelegger merkevarene samt bruktmarkedet fullstendig. Og ingen tjener penger som ett resultat. Med OHC som hederlig unntak, muligens.

    Mvh
    Jan Petter
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Var tvunget ut både igår og idag for å proviantere til heimen, folk er crazy der ute pga disse tilbudene...

    Noe musikk å senke skuldrene med, regner med de finns i samlingen! hjelper godt her iaf.. ;)


    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tipset om Keith J, Blue Note. Nydelig å ha som avkobling til en god bok og ramsterk kaffe :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Beklager at jeg kommer inn her igjen, men lurte på om noen kunne tipse meg litt. Vil begynne litt forsiktig, og ikke hoppe så voldsomt i det som jeg først snakket om he he. Bestemte meg derfor at Rega RP1'en jeg fikk av kona til jul for noen år siden har stått lenge nok på loftet.
    Så nå gikk jeg til innkjop av Tonar Diabolic E pickup som sendes til Tyskland for modding.
    Tenkte jeg skulle begynne forsiktig med et forholdsvis rimelig riaa trinn. Lurer litt på Croft fordi den pickupen ligner litt på London Decca og Grado sånn signatur messig, og vet at Croft fungere meget bra med de...
    Men er det noen her som har noen bedre tips så mottas de med takk
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Gyllen årgang, Ole Edvard Antonsen, Gunde Svan, Impulse og undertegnede. Gratulerer :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk så mye til dere alle sammen! Dagen begynte med kaffe, frokost, pakker og delfiakake på senga klokken 06.30, og med en sånn start og lassevis med gratulasjoner må det jo bli en avsindig fin dag!
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Takk så mye til dere alle sammen! Dagen begynte med kaffe, frokost, pakker og delfiakake på senga klokken 06.30, og med en sånn start og lassevis med gratulasjoner må det jo bli en avsindig fin dag!
    Er du ikke fremdeles litt for ung for delfiakake :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehehehe. Har i grunnen aldri tenkt på at det er i klasse med kamferdrops og mokkabønner...men har likt det siden jeg var ung.
    Og det er en stund siden, sånn etterhvert.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du er da enda ung? Lett pre senil ifht ringing, du sa du skulle ringe forrige søndag :). Men uansett, de beste ønsker til deg. Håper dagen din blir god på alle måter!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker så uendelig mye, Baluba, fingers, jorwed og resten av laget! Det er jaggu ingen sak å fylle år når man har sånne folk rundt seg! Den punchline'n der skal jeg huske til evig tid, baluba! Du skal ha så mange slags takk for den, som min gamle far pleide å si når han ble helt satt ut.
     

    Hakons

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    39
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var på konsert i kveld, og begynte først å skrive, ja nettopp der konsertreferat skrives. Jeg kikket da oppover tråden og følte at Wesseltoft ikke hørte hjemme blandt Mayhem og like... Tillater meg derfor Impulse å skrive noen ord, tror jeg er blant "mine egne" her.
    Jeg mangler bilder å vise til... Jeg kunne ikke (eller turte ikke), det var tidvis så stille og sart pianospill at publikum ventet med å hoste til applausen kom. Jeg var på konsert i kveld med Bugge Wesseltoft på kulturhuset i Ålesund. Han framførte, i mine ører, sitt mesterverk av ei juleplate. Its snowing on my piano, utgitt i 1996, ble presentert i all sin nakenhet av kun Bugge og flygelet. Wesseltoft er en av mine absolutte favoritter, og han har så mange musikalske uttrykk. Kveldens konsert var ganske annerledes fra min første med ham på et jazztungt Blå i Oslo for snart tjue år siden. Kveldens konsert er så vakker og kompleks, men likevel så tilgjengelig for alle. Bugge selv virket så humøret og tilstedeværende, og gav en flott langsom opplevelse i et travel førjulstid. Høydepunktet for meg er definitivt hans versjon av Mitt hjerte alltid vanker, og konserten ble avsluttet med Glade jul som allsang. Takk for en minneverdig konsert! Til alle dere som leser dette som fortsatt ikke har kjøpt denne plata, eller ikke har ført den opp på favoritter på Tidal; gjør det nå, den bringer julefred i heimen!

    Takk for en flott tråd impulse, gratulerer med vel overstått og riktig god jul til deg og alle dere andre her inne!

    Håkon
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul Impulse. Regner med at jeg stikker innom deg i romjula. Ha en fin feiring!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    helt enig
    jeg var på samme konsert på Grefsenkollen i Oslo på tirsdag 20
    spilte på et vakkert og vellydende Bøsendorfer
    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn