Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jepp... Jeg har en teori på dette.. Tror du meg ikke kan vi ta opp tråden igjen om ti år. Så får du se.. ;)
    Det er jo ikke så enkelt å ta stilling til teorien din uten at jeg vet hva den består i.. :)
    Det åpenbare er å finne en miks som leserne vil ha. For Fidelity bør det bestå mellom det som er billig og bra, men og eksotisk og annerledes. Og det bringer meg over på et spørsmål. Hvorfor ikke bruke kompetanse om fortiden til noe? Istedet for hele tiden å krangle om å få nye ting. Ting dere ikke bestandig får først. Bruk noe av det gamle dere har, eller få lånt.

Så bør det være en god karantene på diverse parasound, respons og B&W i det som det skrives om. Vet om et par merker til som det lukter litt av..

Tørre faktisk si at noe er drit. Det vil medføre mer respekt enn lett brune tunger fra importører sitt forgodtbefinnende.

Det som vil gjøre om dere vil ha en voksende menighet er om dere kommer dere ut av stua til Knut. Og oppsøker folk. Den med de bedre hjem besøk og messerapporter er det som vil bli lest.

Greier dere og å ta med litt om akustikk-og-rom og målinger, vel, da er lykken gjort.

Så enkelt ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.377
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Det kommer väl en offisiell tråd om detta på sentralen? Inte bara som en nyhet i tråden din impulse, menar jag? Bör ju reklameras stort bland medlemmarna!

• Liker
    Reaksjoner: oct
    U

utgatt25555

Gjest
    Det kommer väl en offisiell tråd om detta på sentralen? Inte bara som en nyhet i tråden din impulse, menar jag? Bör ju reklameras stort bland medlemmarna!

Bifalles! en tråd der det meste rundt dette samles er på sin plass! :) ....

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vi er på linje i mye her, HCS. Vi skal grantert også kikke mot fortiden. Det skulle bare mangle. Stoffmiksen er nok noe som jobbes fram over tid, da hurtigheten i nettpublikasjon gjør det lett å stille inn siktet. Når det gjelder merkene du nevner, har jeg ikke så mange kommentarer utover at det er seriøst lenge siden vi hadde b&w innom. Ellers har det vært luftet endel tanker på dagens lange redaksjonsmøte, og det vil nok bli et kvassere magasin. Det er bare å følge med. Når det kommer til drit, er det så enkelt at det er uhyre langt mellom de dårlige produktene. For den som leter litt, er det ikke så vanskelig å finne eksempler på at vi har påpekt det som ikke holder når vi kommer over noe. Vi har uansett aldri skrevet det vi tror importørene liker for å tekkes noen. Og vi kommer aldri til å gjøre det heller.Vi driver ikke med det amerikanerne kaller "brown-noseing". Så enkelt er det.

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mest spent er jeg på om dere kommer dere ut av stua til Knut. For all del, hyggelig der. Vært der selv, men folk vil gjerne høre deres fremstilling av deres lyd. Styrken deres ligger i at dere har de dyktigste skribentene på to kanals lyd. Så kom dere ut, spre gleden i beskrivelsen på den måten dere kunne. Og ta de bildene dere kan. Mange ville synes det er stas med besøk av dere, benytt dere av det.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har et poeng der, og vi er langt på vei enige. Det var i grunnen et trekk som var planlagt allerede for 2013-sesongen, men som ikke ble fulgt opp på grunn av at markedet stupte og ressursene ikke fløt vår vei.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisan..
    Kjekt bilde ta den gode gamle gjengen dette...
    Gleder meg til å lese deres "skriblerier" igjen.. :cool:
    1058092_orig.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.319
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bollene og kaffen ser ut til å holde høy kvalitet. Litt mer skeptisk til fjernkontrollene :cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.445
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Dere burde ha en fast spalte om DIY miljøet. Det er der barrierer brytes og det legges grunnlag for nye trender. En liten bivirkning er seff at lyden er best og????????????

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.320
    Torget vurderinger
    2
    Dere burde ha en fast spalte om DIY miljøet. Det er der barrierer brytes og det legges grunnlag for nye trender. En liten bivirkning er seff at lyden er best og������������
    Glem ikke at Fidelity faktisk begynte sin første utgave med en stor artikkel hjemme hos selveste "trøkk-Leif"! Kanskje på tide jeg kommer på en aldri så liten gjenvisitt?

Mvh
    Håkon Rognlien

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.184
    Torget vurderinger
    6
    Herlige nyheter Trond! Støtter ellers Leifs forslag om å dekke DIY miljøet og andre etablerte hifi miljøer. Du kunne jo hengt med på neste perifere Hornallianse-treff og gjort en greie på det sosiale aspektet, samholdet og kameratskapet som en del av oss har fått ut av hobbyen...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er et veldig godt innspill jeg ikke har et problem i verden med å se verdien av, Leif. Det lover jeg å snakke varmt om på neste møte!
    En tur til Leif i Drøbak gjør alltid noe med forestillingene om lyd i heimen, Håkon. Dessuten er det alltid veldig hyggelig. Og nå spilles det på ny hovedkilde der i gården, så det gjenbesøket er på høy tid, spør du meg.

Hyggelig at du synes det, Gutty! Ellers er det en strålende besøkside, så jeg henger meg mer enn gjerne på! ;-)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ytterligere oppjustering av lyden i stova, og endatil gratis! (..og egentlig innlysende!)
    Å henge et pledd over flatskjermen som er montert på vegen bak høyttalerne.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.445
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Dere burde ha en fast spalte om DIY miljøet. Det er der barrierer brytes og det legges grunnlag for nye trender. En liten bivirkning er seff at lyden er best og������������
    Glem ikke at Fidelity faktisk begynte sin første utgave med en stor artikkel hjemme hos selveste "trøkk-Leif"! Kanskje på tide jeg kommer på en aldri så liten gjenvisitt?

Mvh
    Håkon Rognlien
    ha-ha det nr har modern
    men det var ikke DIY
    hjertelig velkommen
    tapereportoiret vokser......
    mvh
    Leif

U

utgatt25555

Gjest
    Ytterligere oppjustering av lyden i stova, og endatil gratis! (..og egentlig innlysende!)
    Å henge et pledd over flatskjermen som er montert på vegen bak høyttalerne.
    Jo det er ett gratis og ofte bra triks, gjorde det selv ved ”seriøs” lytting i de dager jeg hadde tv (slengte ut den ifjor sommer) :cool:....

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Joda, men noen ganger har man ikke noe valg, og da tyr vi til pledd.. ;-)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Til dere som støvsuger nettet etter kul musikk, sjekk ut Monica Ifejilica!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joda, men noen ganger har man ikke noe valg, og da tyr vi til pledd.. ;-)
    Ja, er dessverre i samme situasjon selv, da anlegget står i stua. Men hvorfor ikke ta det ett skritt videre, ved å montere en tykk, lang gardin/pledd der døra ut til vinterhagen er - kanskje et sånt opplegg som dere kan heise opp/knytte opp ved behov ? Holder varmen inne, samt demper opp for refleksjoner. Ulempen er seff at det stenger ut noe av lyset....

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.333
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes også løsninger for motorisert heving og senking av benkmontert TV. Svært elegant, og burde samtidig eliminere de psykoakustike aspektene med en synlig TV-skjerm...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gunner, det er godt tenkt. Men i vinterhalvåret blir det styggkaldt i vinterhagen. I februarkulda frøs ølet som sto der, og da må det en dør til. Vi får gruble litt. Pt setter jeg en tier på isolasjon. Får vi det til uten å ødelegge særpreget, har vi et rom vi kan bruke hele året, og anlegget til far låter som det skal i alle årets dager. Den siste setningsdelen der er forresten også tittelen på en fransk film som virkelig anbefales.

Det er i og for seg et godt forslag, Karl Erik. Er litt usikker på om jeg føler for motorisering i et 175 år gammelt hus, men jeg trenger nok litt tid i tenkeboksen.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, ikke meningen å fjerne døra helt. Men klart, får dere isolert rommet, så vil dere få et deilig rom som kan nytes hele året - en trivelig kaffe - oase:D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er tanken, Gunner! Men akkurat nuh er døra oppe, det er kaffe i lyttekoppen, det er palmesøndag, og det ligger en progklassiker fra 1974 i spilleren. Genesis' "Selling England by the pound".
    Life is goooood !

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    ..og jaggu fortsatte det ikke over i mandagen! Fridag, sen frokost, fantastisk vær og påske! I seg selv en ubetalelig kombinasjon.
    Så får jeg heller leve med bråket fra gravemaskinen i naboens hage. Det er ikke akkurat en lydløs jobb å drenere en hage.

Det er bare ett sted jeg heller skulle vært akkurat nå. I Paris. Så da spiller jeg Rickie Lee Jones' "Pop Pop", som har rikelig med musette-trekkspill, intens vokal, akustisk gitar og groove. Jeg har alltid likt den tilbakelente gatemusikant-feelingen. Dessuten er det jo stas å høre kremfolk som Robben Ford, Dino Saluzzi og Charlie Haden backe "The Duchess of Coolsville". Ikke akkurat gatemusikanter..

U

utgatt25555

Gjest
    Det er slik man skal nyte dagene, ”alle de dagene som kom, og gikk, ikke visste jeg at det var livet var det en reflekterende person som sa engang visstnok, med det i bakhodet er det viktig å leve & nyte underveis!!
    Her er det også nydelig vær, ny kvernet Zoega julekaffe i koppen, samt Joshua Redman på stereo´n som gjelder, som en liten oppladning til konserten ikveld, det gleder jeg meg til :)

Ha en god dag!

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Lurer på om ikke det var en av svenskenes nasjonalpoeter, Karin Boye. Men jeg er slett ikke sikker.
    Vel, dagene skal leves, musicus. Livet kommer ikke i reprise. Liv etter døden kan det være det samme med. Det er livet før døden jeg er opptatt av.
    Så du skal høre Redman live i kveld?
    Det er jaggu litt av en påskeoppkjøring!
    En fortsatt strålende dag til deg!

U

utgatt25555

Gjest
    Lurer på om ikke det var en av svenskenes nasjonalpoeter, Karin Boye. Men jeg er slett ikke sikker.
    Vel, dagene skal leves, musicus. Livet kommer ikke i reprise. Liv etter døden kan det være det samme med. Det er livet før døden jeg er opptatt av.
    Så du skal høre Redman live i kveld?
    Det er jaggu litt av en påskeoppkjøring!
    En fortsatt strålende dag til deg!
    Er heller ikke så sikker på hvor jeg leste det, men de festet seg de ordene der, så inntrykk gjorde de i sin enkelt formulerte sannhet, lett å glemme i dagens livs-rush.

Jepp!! det blir Joshua Redman Trio live ikveld på Nefertiti her i Gøteborg, det er noe jeg virkelig ser fram imot, det står vel ca 20 (fysiske selvsagt) album av hans solo og andre prosjekter i hylla her, litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av hans musikk... :cool:

En god dag til deg også :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der skulle jeg gjerne vært! Jeg får sette på "Freedom in the groove" høyt i stedet.

Ellers er påskefri skikkelig stas når formen er bra, anlegget spiller godt for første gang på lenge, og hedersmann vinagunner kommer innom på en kaffekopp, en formiddagslytt og litt hifiskravling. Helt usedvanlig trivelig!

U

utgatt25555

Gjest
    Der skulle jeg gjerne vært! Jeg får sette på "Freedom in the groove" høyt i stedet.

Ellers er påskefri skikkelig stas når formen er bra, anlegget spiller godt for første gang på lenge, og hedersmann vinagunner kommer innom på en kaffekopp, en formiddagslytt og litt hifiskravling. Helt usedvanlig trivelig!
    Det høres ut som en dag etter mitt hjerte, litt Keith Jarrett innhopp her nu før JRT fortsetter, ha en fortsatt god og trivelig eftermiddag med vinagunner :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God dag, mine herrer, og takk for samværet, Impulse! Joa, tilbake til egen kåk nå, etter en hastig handlerunde etter grønnsaker. Kaffen til Impulse var god, likeså musikken som strømmet ut av anlegget. Nå er Impulse antagelig langt mer kresen og veldrevet i gamet enn det jeg er, men det skal innrømmes at jeg hadde vært veldig fornøyd, hadde jeg hatt den lyden han nå har hjemme hos meg selv. Men han skal jo pirke videre, han. Pføy!:rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk for veldig hyggelig formiddagskaffe, gunner! Joda, jeg er i grunnen riktig så fornøyd i dag, selv om det er noe pirk jeg må få sjekket ut før jeg senker skuldrene helt. Det har med avkobling og demping å gjøre, så det er ikke akkurat svære greiene.
    Godt å høre at du likte det du hørte! Og kaffen! ;-)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.445
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    fornøyd som tilstand er overvurdert og leder ingen steds...:cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Akkurat. Dermed begrenser jeg meg til å være fornøyd i dag. ​I morgen? Gudene vet. ;-)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    fornøyd som tilstand er overvurdert og leder ingen steds...:cool:
    (Hehhe, nå skal jeg være litt filosofisk, jeg også). Selv prøver jeg å være fornøyd så ofte som mulig, vel vitende om det det hele tiden legges nye stein til byrden - mot min vilje og kontroll, vel og merke! Og ja, det hender jo stadig at jeg sitter og gliser - fornøyd! - en kveld, for så å lure "hva f... er det som har skjedd?!" neste kveld.:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    jeg er fornøyd hele tiden, men det betyr ikke at jeg ikke kan bli ennå mere fornøyd
    Fornøyd hele tiden ... Ja, det hadde vært ålreit. I mitt tilfelle, så må det nok ymse piller til, gitt !:p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn