Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Ett oversiktsbilde av hvordan jeg har gjort det...

Racket/høyttaleren har spikes som står i en spike-sko, dette igjen står på SD føttene, funker greit!

Vis vedlegget 371268

Vis vedlegget 371269

mvh
    Heisan..:)

Hvorfor har du ikke demperemedier under WBC'en musicus..??
    Er det ikke nødvendigt?
    Tenkte å kjøre vibrapod cones på min når eg får den opp å gå..

Beklager at eg brukar tråden din til desse spm Trond:cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ett oversiktsbilde av hvordan jeg har gjort det...

Racket/høyttaleren har spikes som står i en spike-sko, dette igjen står på SD føttene, funker greit!

Vis vedlegget 371268

Vis vedlegget 371269

mvh
    Heisan..:)

Hvorfor har du ikke demperemedier under WBC'en musicus..??
    Er det ikke nødvendigt?
    Tenkte å kjøre vibrapod cones på min når eg får den opp å gå..

Beklager at eg brukar tråden din til desse spm Trond:cool:

mvh
    Jeg har tweaket meg så til de grader bort tidligere, og endret noe som i seg selv fungerte meget bra originalt, så jeg tar den enkle varianten nu med ett godt rack som fundament og minst mulig endring utover det, å koble racket mykt fra gulvet er enkelt og gjør ikke mye om noen skade...

Gjorde meg noen tanker om at ville jeg ha det å låte annerledes enn det gjør originalt, burde jeg jo egentlig kjøpt noe annet, så her er det nu kún KIS (Keep It Simple) som gjelder, jeg mener jeg ikke trenger ytterligere enn de originale føttene på hyllene i racket...

Ett tips er å lære deg grunnklangen/signaturen til Circle´n før du begynner å tweake, gi deg og den litt tid om den har ett godt/bra/riktig underlag ;)

Og fro ordens skyld, med godt/bra/riktig mener jeg IKKE nødvendigvis dyrt/kostbart :cool:

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ingen fare det, Fredd. Det er bare å bruke tråden til hyggelige ting!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Det er planen, Leif. Du får komme innom til en matbit, en prøvelytt og en kaffe en dag!
    har fri uken etter påske og tapekatalogen vokser fort
    har inne Offramp og Joes Garage på lån...
    My spanish heart, Unbehagen og Sticky fingers på inngående
    mvh
    Leif

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Planen er å ta en tur til Impulse på mandag formiddag. Hyggelig om du også er der omtrent på samme tid, LMC.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    da er jeg nok fortsatt i Bergen eller nettopp startet turen over fjellet

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok,
    Må selv forte meg før anlegget, eller helsa, til Trond bryter sammen igjen, hahaha!!!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Tror nok det er ganske safe nå, Gunner! Nye spikes, nye rør og relativt koll på akustikken. ;-)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det var litt av en liste, Leif! Da sees vi uka etter påske. Gode feriedager til deg så lenge! ;-)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vel, da er det offentlig. I dag ble det besluttet at Fidelity gjenoppstår som magasin med samme sideantall og utgivelsesfrekvens som i papirmagasintida. Den eneste forskjellen er at vi kun kommer ut digitalt. Hvorfor? Fordi vi har lyst, rett og slett. Og fordi vi har fått endel signaler som går på at det ble litt tomt da vi la inn årene.
    Så da prøver vi igjen. På sitt beste er nemlig det å lage et hifi-magasin avsindig morsomt. På sitt kjipeste er det omtrent like festlig som å fjerne alle tenna uten bedøvelse. Men vi satser steinhardt på at det blir flest av de gode dagene, hiver oss rundt og lover første utgave i mai. ;-)

U

utgatt25555

Gjest
    Der var de gode nyhetene ute, herlig!! Skal spre den gode nyheten her i naboriket :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende! Tviler ikke på at dere klarer å fylle en litt annen nisje enn Stereo+ og at det forhåpentligvis er plass til dere begge :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Helt flott at det "gjenopstår". Aller best med ei paiprblekke, men nettbaserte utgivelser er langt bedre enn ikke noe

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Spennende! Tviler ikke på at dere klarer å fylle en litt annen nisje enn Stereo+ og at det forhåpentligvis er plass til dere begge :)
    Joda, det er planen. Jeg tror det er plass nok, og at det bidrar til mere fokus på hifi som adspredelse, fenomen og hobby at det finnes en mangesidig presse. Og det trengs jo .

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Papir er og blir for dyrt både å produsere og distribuere, ptb. Desverre. Kundegrunnlaget er rett og slett for lite til å få det til å gå rundt.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ I know - aim for the second best;).
    Har nå "bladd" og skummet raskt igjennom den nettbaserte utgaven - og det ser ut til å være mye interessant lesestoff der:)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det er atter synlig livsvilje og gnist i den opphavelige, subjektive hi-fi-essayismen! Det er viktig for refleksjonen omkring inntaksprosessene av reprodusert musikk. Artikulerte lydopplevelser kan øke bevisstheten, utvide perspektivene og inspirere til nye veier å gå.

"Howay the lads", som man sier i Newcastle. Storlaget NUFC har hatt tøffe tider i det siste, men St James' Park er fremdeles en av de flotteste og mest stemningsfulle stadionene på den fotballgale øya. Litt som Fidelity. Fansen må støtte favorittlaget og heie entusiastisk på spillerne. Jeg fyller lungene og istemmer kampropet!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da regner jeg med at det er audiofidelitysiden du mener, ptb. For det digitale magasinet kommer ikke før i mai. :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Registrerer at audiophile med Arve og kommer på banen. Fra i dag. Så da er det tre nettbaserte magasin å velge i. Rognlien skal visstnok skrive i audiophile.. Uansett, fra forbruker ståsted, er det meget bra. Så får en se hva som overlever, forbrukerne er i stor endring. Hvem som fanger tidsånden best gjenstår å se. Lykke til :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk for gode ord, awe! Det føles godt å ha deg i tilhengerskaren. Og ikke minst, vi er helt på linje her. Vi vil gjerne forsøke å anspore til refleksjon, og gjerne bevisstgjøre omkring opplevelsene knyttet til musikken og utstyret som gjengir den.

• Liker
    Reaksjoner: awe

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, HCS!
    Ja, da er det tre magasiner. Vi har tenkt å lage det magasinet vi aller helst ville lest selv. Så får vi se hva som bærer. Hva Rognlien angår, forstår jeg at det kan virke litt forvirrende, men han skriver i Fidelity, men har gitt tillatelse til at Audiophile publiserer bloggstoffet hans.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spør du pent, skal jeg gi deg oppskrift på hvem som overleve.. ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Vel, da er det offentlig. I dag ble det besluttet at Fidelity gjenoppstår som magasin med samme sideantall og utgivelsesfrekvens som i papirmagasintida. Den eneste forskjellen er at vi kun kommer ut digitalt. Hvorfor? Fordi vi har lyst, rett og slett. Og fordi vi har fått endel signaler som går på at det ble litt tomt da vi la inn årene.
    Så da prøver vi igjen. På sitt beste er nemlig det å lage et hifi-magasin avsindig morsomt. På sitt kjipeste er det omtrent like festlig som å fjerne alle tenna uten bedøvelse. Men vi satser steinhardt på at det blir flest av de gode dagene, hiver oss rundt og lover første utgave i mai. ;-)
    Dette har jeg ventet på - lenge Trond:)

Lykke til..!!!

mvh

• Liker
    Reaksjoner: awe

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jepp... Jeg har en teori på dette.. Tror du meg ikke kan vi ta opp tråden igjen om ti år. Så får du se.. ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Knall god nyhet. Gratis! Og mai er jo ikke langt unna:D

Edit : Mente GRATTIS, og ikke gratis som I "gratis magasin ", altså:p

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Utmerket. Har alltid likt dine & medforfatteres tidvis unike tilnærminger. Tapet av papirutgaven kan ikke erstattes, men dog....

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jepp... Jeg har en teori på dette.. Tror du meg ikke kan vi ta opp tråden igjen om ti år. Så får du se.. ;)
    Det er jo ikke så enkelt å ta stilling til teorien din uten at jeg vet hva den består i.. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker,Fredd! Det har egentlig jeg også!
    Veldig hyggelig å høre, oct! Nå kan jeg love deg mer av alt sammen! ;-)
    Takk skal du ha, Gunner! Det er ikke så lenge til, nei! Plutselig ble påsken litt mer hektisk..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn