Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt25555

Gjest
    Aspara funker, men vokser ikke på trær akkurat, og må taes inn fra UK, tror jeg. ZU er gode, men de jeg har hørt har ikke engasjert meg nok. Hørning, derimot..det er saker. Men de vokser jo heller ikke på trær. Dessuten kan det være vanskelig å få dem til å funke i et rom som ikke akkurat er preget av voldsom takhøyde..
    God formiddag!

Jeg byttet inn mitt par Aspara HL6 på Hifi-Guiden på Hamar, når jeg kjøpte WBéne, en telefon dit vil jo kunne fortelle om de fortsatt er tilgjengelige, det hadde kanskje ikke forundret meg om de så var...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God morgen, mine herrer! På vei til Arendal for å feire, og da er det jo godt å se aat det er liv i tråden, og at jeg kan hygge meg med den i løpet av de neste fire timene.

Awe, den sammenlikningen med en pub kan jeg virkelig like! Det er såpass mye støy og slagg andre steder at det kjennes godt å søke inn i varmen når det blir for kaldt. Dere som stikker innom og gjør denne tråden til det den er, skaper denne varmen. Det er jeg veldig glad for! God helg til dere alle!

Jeg har hatt H2 i over ti år nå, Gunner. Den har aldri vært truet, og jeg har virkelig ikke lyst på nye høyttalere, men de får ikke optimale betingelser nå om dagen. Så gudene vet. Plasseringen av anlegget er gitt. Det er ingen andre steder å ha det, som du selv har sett. Finner jeg en løsning med akustikkremedier, blir de. Om ikke, er det ingen vei utenom et bytte.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: awe

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den invitasjonen sier jeg gjerne ja til, HC! Det er altfor lenge siden jeg hørte Hørning.

Jeg har også fått gåsehud av Aspara, Eros. Jeg prøvde dem og skrev om det i Fidelity for noen år siden. De låt helt magisk. Det var meningen at Tor skulle ta dem inn, og han startet opp også. Men Aspara hadde noen utfordringer når det kom til finering og kvalitetskontroll, og det er tungt å dra på når man skal lansere et produkt. Så jeg tror det strandet. Det er i det hele tatt ikke mye snakk om Aspara rundtomkring lenger. Tror jeg må sjekke det ut!

God formiddag, musicus! Der sier du noe! Om de fremdeles er å få tak i, skal de jaggu prøves!

U

utgatt25555

Gjest
    Den invitasjonen sier jeg gjerne ja til, HC! Det er altfor lenge siden jeg hørte Hørning.

Jeg har også fått gåsehud av Aspara, Eros. Jeg prøvde dem og skrev om det i Fidelity for noen år siden. De låt helt magisk. Det var meningen at Tor skulle ta dem inn, og han startet opp også. Men Aspara hadde noen utfordringer når det kom til finering og kvalitetskontroll, og det er tungt å dra på når man skal lansere et produkt. Så jeg tror det strandet. Det er i det hele tatt ikke mye snakk om Aspara rundtomkring lenger. Tror jeg må sjekke det ut!

God formiddag, musicus! Der sier du noe! Om de fremdeles er å få tak i, skal de jaggu prøves!
    Det skulle vel heller ikke forundre meg om Tor har ett ex eller to av HL2 igjen, den er riktignok liten, men frisk! Ha en fortreffelig helg impulse, her er det hjem igjen imorgen kveld, til Zoega og deilig dager med mye musisering :D

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    En strålende helg til deg også, musicus. Kos deg med kaffen og musikken!
    Det ser ut som om det er stille hos Aspara Acoustics om dagen. De har ikke oppdatert fb-profilen sin siden 2012.....

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sendt mail til Tommy. Hadde jeg vært deg hadde jeg testet ut høyttalere fra Terje eller Miles. Skrevet litt om det på nettsidene til Fidelity hadde og vært artig. Å finne arvtaker etter høyttalere som har fulgt deg så lenge blir ikke lett.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Flott, HC. Da ser vi hva som skjer. Jeg får orientere meg litt i forhold til hva de har, i alle fall. Men som du sier, å finne en arvtaker blir ikke lett...
    Jeg skriver gjerne om prosessen og det som måtte komme innom til utprøving, om noen finner det interessant.

• Liker
    U

utgatt25555

Gjest
    Det er absolutt interessant, det er nok av ”objektivitet” og kjønnsløs måling over det meste for tiden, jeg savner å lese om riktige erfaringer og opplevelser! Så kjør ivei når det blir aktuellt!!

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da sier vi det, musicus. Det kan bli mye, for prosessen kan bli lang....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Støtter musicus i at innlegg, hvor det er en plan bak, skal bli en glede å lese. Er lett lei av opplevelser blir skildret av 0 og 1, vinyl jomfruer som går i ring rundt ingenting, eller horn jomfruer som skrur seg bort i fra DSP "himmelen"..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.443
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    hva med noe ala det HEL/Hornlyd mekker til?
    noen av de mindre Von Schweikert?
    Swissonor?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg hadde faktisk tenkt å ta en prat med HEL, Leif. Hornlyd, er det samme karen?
    Swissonor har jeg hatt innom, og det låt fint, men fant ikke nåde rent visuellt.
    Schweikert vet jeg kan låte veldig bra, men har ikke så mye personlig erfaring med dem. Jeg får sette dem på shortlist!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilken Von Schweikert drar en, med headroom, på 2x10 watt? " Utviklet seg med rør" er ofte synonymt med digre beist fra Arc. Noe som ikke kan sammenlignes med den ampen du sitter på impulse..

Planer mandag? Skal til Mala en tur. Skulle blitt med du :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.184
    Torget vurderinger
    6
    Ta en prat med Hr. Sluk også impulse. Han har pønsket ut en velfungerende løsning for min del og har en utrolig oversikt over alternativer. Mine satelitter kan f.eks lages med fullfrekvent integrert bassløsning i lukket kasse (ned til 30Hz ihvertfall). Har du lyst, er det bare å ta turen for å høre.

U

utgatt25555

Gjest
    Evnt kan en studietur til Gøteborg anbefales, med innlagt besøk hos f.eks Akkelis Audio, der er det mye rør og tilbehør, aftenen kan evnt nytes med WB, Audionet og en haug med musikk ;)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Usedvanlig gode forslag, alt sammen. Og de skal garantert følges opp! Takk for invitasjonene, begge to.<br>Det ligger an til en Gøteborgtur for å handle marokkanske fliser, musicus. Så vi må bare koordinere litt.<br>Ellers har du nok rett i at når amerikanere bruker rør i utviklingen, er det ikke ofte snakk om SET, HC. Jeg får ta en sjekk med
    Rune her inne, som er ganske velorientert om både SET og Von Schweikert.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.443
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    blokkene til Impulse er nok mere gutsy en folk flest er klar over, grunnet diverse oppgraderinger/ombygninger og litt tilleggsstæsj :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    blokkene til Impulse er nok mere gutsy en folk flest er klar over, grunnet diverse oppgraderinger/ombygninger og litt tilleggsstæsj :cool:

Kjenner litt til Hørning trafoer jeg og... Forrige psu fra han veide over 75 kg.. Men på Klipsch REF7 mk1 låt det skitt...På tross av strøm ut av ville H.. Når en kikker på målingene ifra Von Schw er det noen dipper der som jeg ikke helt liker to be honest... :)

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.562
    Torget vurderinger
    5
    Hvilken Von Schweikert drar en, med headroom, på 2x10 watt? " Utviklet seg med rør" er ofte synonymt med digre beist fra Arc. Noe som ikke kan sammenlignes med den ampen du sitter på impulse..

Planer mandag? Skal til Mala en tur. Skulle blitt med du :)
    Von Schweikert dB99 er den mest lettdrevne modellen, skal ikke så mye til å gjette følsomheten på denne. Kanskje Roald på Rennaisance i Bergen vet hvor mange av disse som er i omløp.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.443
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    hva er følsomheten på Impulsene du har nå da?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.443
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    så da ville en Von S på 99 db være en walk in the park.....
    hva med Zingali?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, da burde 99 db funke, for å si det sånn. Zingali er det en stund siden jeg har hørt, og da var det mesuts digre toppmodeller. Mindre Zingali har jeg ikke hørt på årevis. Men det låt fint! Jeg har vel en diger sorteringsjobb å gjøre framover, ser det ut som. Det er ikke akkurat lett å få hørt på mye av dette her, og noe så romavhengig som høyttalere må jo prøves hjemme også. Tidkrevende greier.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal de brukes kun til musikklytting, eller har du et øye på de som verktøy i testøyemed også, kompis?

U

utgatt25555

Gjest
    God eftermiddag!

Ja nu kan livet nytes, flott vintervår i nydelig sol og passe temperatur og testing av underlag under Vertexéne med masse deilig musikk igjen, samt godt svart i koppen, fikk hanket inn to poser av denne i dag ute på en av öyene, den er vel mer el mindre borte fra hyllene i byen så man må ut i provinsen for å ha en sjans :D ....

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    De skal nok funke til begge deler, Gunner. Det er jo ikke så mye fart i Audiofidelity akkurat nå, men man vet jo aldri hva som hender, og hver gang jeg tar meg en pause fra testingen, er det alltid stas å vende tilbake, så en del av meg vil nok alltid holde den døra åpen.

Gratulerer med to poser nydelig kaffe, musicus! Jeg sitter med en kopp full av den kaffen akkurat nå! Fantastisk god! Egentlig er det jo tragisk at det var så lite å få av den....
    God ettermiddag til deg også!

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Nyere Zingali har potensiale. Låter knall;-) Ikke spes dyre heller og finnes i Køben.

Unifield modellene til Von Schw. låter også bra.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.443
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    ja tror jeg hørte på Unifield til VS på standen til Renaissance Audio i Horten og det låt meget overbevisende
    par tre messer siden

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da har jeg ringt litt rundt, så det kommer noen høyttalere innom for utprøving etterhvert. Spennende, men samtidig en sak med mange sider. For å gi H2 en fair tjangs, kommer jeg til å jobbe litt med rommet også..

• Liker

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Er selv i utprøvings- og eksperimenteringsfasen mht. SET-vennlige høyttalere, så her er det duket for deling av mange hyggelige og interessante erfaringer. Hva hadde vel opplevelsen av god lyd vært uten kamp? Livet er en omskiftelig ting, som kjent, så vi må gjennom kaos før kosmos.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er de
    Stod der for ikke så lenge siden
    Med en liten sprekk i treet

Håvard

Aspara funker, men vokser ikke på trær akkurat, og må taes inn fra UK, tror jeg. ZU er gode, men de jeg har hørt har ikke engasjert meg nok. Hørning, derimot..det er saker. Men de vokser jo heller ikke på trær. Dessuten kan det være vanskelig å få dem til å funke i et rom som ikke akkurat er preget av voldsom takhøyde..
    God formiddag!

Jeg byttet inn mitt par Aspara HL6 på Hifi-Guiden på Hamar, når jeg kjøpte WBéne, en telefon dit vil jo kunne fortelle om de fortsatt er tilgjengelige, det hadde kanskje ikke forundret meg om de så var...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er spennende, awe. Da kan det fort vise seg at vi har litt å dele! Og som du sier, godlyden er ikke noe vi plutselig får i fanget, ( det måtte i tilfelle være om man kom uforvarende over en cj premier!)så man må slåss litt. Å slåss med rommet merker jeg er hakket mer ubekvemt, forresten. Slik stillingen er nå, er det rommet som leder..

Akkurat det var gode nyheter, Haavard. De har jeg lyst til å prøve i stova. Guiden skal definitivt ringes i morgen!

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg vet om et spennende sett som kanskje blir til salgs... Hørning. I Norge.

U

utgatt25555

Gjest
    Det er de
    Stod der for ikke så lenge siden
    Med en liten sprekk i treet

Håvard

God formiddag!

mvh
    Da var antagelsen ikke så feil, takk for info, ser impulse har reagert her også :cool:

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn