Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt25555

Gjest
    Puhh, kom meg gjennom tråden uten å fyre av ett innlegg, men klarte beherske meg...hva skal jeg si da, som hørte forskjell når jeg tok bort SD føttene fra strømfilteret og racket her om dagen? :cool: Vel, trøsta å gleden siden jeg har dette som hobby og rekreasjon får være at jeg er glad jeg ikke er lam fra halsen og opp!! som jeg etterhvert seriøst mistenker noen som bruker tiden sin på dette forumet å være...

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Æsj, greide ikke å holde meg.. Indirekte påstander om andre sitt anlegg uten å ha en gang hørt sakene er og blir sært.. Men anyway, god helg impulse.

U

utgatt25555

Gjest
    Kan minne litt om dette mtp ansvarsfraskrivelse, bytt ut og fyll inn med hifi-produsenter...dårlig hørsel, eller smak er vanskelig å skylle fra seg :cool:

Carls.jpg

mvh

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Vi kan ikke la oss vippe av pinnen på grunn av tøv!

At noen finner det for godt å vri og vrenge på det en har skrevet, er respektløst og irriterende, men den urimelige part blir sittende igjen med regningen uansett. Knotingen om kast i platetallerkenen er kun pinlig.

SD-føtter på vei inn med det første: Et av de beste kjøpene for lyd-interesserte med tregulv. Der er det snakk om bunnsolid empiri.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har som alltid rett, awe. Vi kan ikke det. Men gudene skal vite at det holder hardt noen ganger. I dag hadde jeg nok litt kortere lunte også. Dagen var ikke av de aller lyseste. Men den tok seg opp, heldigvis.
    Jeg vet jo at jeg ikke burde gidde, og at det er folk og problemstillinger det ikke er bryet verd å bruke tiden på, men det er slett ikke alltid jeg greier å styre unna. Særlig ikke når det handler om uredelige påstander.
    Kvelden er bedre enn dagen var. Snart er det middag med arvingen. God helg, mine herrer. Måtte dagene, været, anlegget, musikken og eventuell bedre halvdel smile på sitt bredeste!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.139
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Slapp av @impulse - det er fredag og tid for litt god vin;)

Innenfor denne hobby´n er det alltid de som hevder at en del ting over hodet ikke har noe for seg, og er tull, vås eller placebo. Videre er det alltid de som også hevder at det (uansett hva som diskuteres) finnes langt billigere løsninger som er minst like gode som de dyrere:

1.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hahahahaha! Veeeldig treffende illustrasjon, ptb! Takker!
    Overtykket har gitt seg. Jeg slapper av med verdens fineste datter og krim på tv. Kvelden kunne ikke vært bedre.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.823
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Må ut og lete etter denne tråden, virker livat!
    Btw, AtleT bruker nok ikke en snau time, i hine hårde dager gikk Moss --> Fidelityredaksjonen på 45 minutter ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du finner'n nok, RoDa . "Livat" er ikke min definisjon, men be my guest. Vi er nok på linje mht tida, forresten. Femti minutter fra døra og inn til redaksjonen, medregnet litt kø og annet tjafs.

Det er mye rart som råder her inne, Baard. Ildvann er nok en av dem fra tid til annen. Mye grums, men det har likevel sine øyeblikk. Selv om jeg skal innrømme at det ikke er like ofte som før.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva var så bra før? Har tenkt endel på dette. Kanskje var undring og beundring større før. Nå er det mer skråsikre påstander ispedd dårlig skjult irritasjon over andres opplevelser. Kan hende, takket være internett, at kunnskap har økt gjengs over. At folkeskikken og har økt tviler jeg på, men heller ikke endret seg så mye. Det var flere før og som drakk seg bananas på helg. Mer konformt vil jeg allikevel si forumet har blitt. Takhøyden er stor fra moderatorene, dette kan diskuteres om alltid er like klokt. Enkelte burde beskyttes imot seg selv.

Var det bedre før? Usikker. Om musikk som kunst hadde bedre kår? Ja, det vil jeg hevde. Null og en gir ikke bestandig den fulle spennvidde av den menneskelige sjel...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er mulig jeg husker selektivt, HC. Men da jeg først hekta meg på her inne, var det flere med mye kunnskap, det var mer takhøyde og mere velvillighet. Mere god stemning og mindre angstbitersk grums.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi husker nok mye likt. Det er litt ensrettet det meste her inne blitt..

6

65finger

Gjest
    det blir stadig flere som i fylla irriterer seg på andres vegne og ikke de valg enkelte gjør, sitter og spytter og freser ned i tastaturet samtidig som de krysser av ekstrautstyr på BMWen slik at prisen bikker en million. Bmw er jo en dritagod invistering

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tastatourettes syndrom, Baard. Skumle greier! Særlig når det kombineres med ildvann !
    Det er vel 9kke akkurat en avsindig investering, nei.
    I alle fall ikke en jeg hadde vurdert engang. da heller en ti år gammal klassiker. Selv om det fører til noen verkstedbesøk.

Det som er skremmende sånn ting virker her inne nå, er den vanvittig negative tonen. Ingenting virker visst. I alle fall er det ikke hørbart. Ikke forsterkere. Ikke kabler. Ikke demping, ikke rack. De som selger alt dette er i grunnen svindlere, og verden hafdde åpenbart blitt lettere å forholde seg til om alle som kjøpte dyrt utstyr, kabler og demperemedier, kunne være så vennlige og ærlige å innrømme at det bare dreier seg om at det ser så forbanna fett ut, alt sammen. Ikke minst skal visst bransjeaktørene legge fram kalkylene på det de selger. Sånn at det kan sees svart på hvitt at de har noe igjen for å gidde å drive med hifi, liksom. For det skal de jo ikke ha..

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.139
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Tastatourettes syndrom,
    Du vet man lærte en gang at det var en grunn til at man hadde to ører og en munn. Man skulle lytte dobbelt så mye som man talte.

Her ligger jo kimen til en del. Nå sitter man på nett foran et tastatur og har ti fingre, men bare to øyne;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "Vibrasjoner har overhode ingen innvirkning på lyden"
    "Det er ikke mulig å høre forskjell på forsterkere"

Dette er faktiske uttalelser fra en bransjeaktør som traffikerer forumet.

Han lever visst av å lage høyttalere.

Jeg sier ikke mer.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.139
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    "Vibrasjoner har overhode ingen innvirkning på lyden"
    Har man ei vinylsnurre og/eller en rørforsterker så er vel det ganske innlysende at vibrasjon har noe å si.

Det er ikke mulig å høre forskjell på forsterkere"
    3 av de 5 forsterkerne jeg har pr. i dag har litt random plass i hovedanlegget. Og det er da merkbart forskjell i den lyden som kommer ut av ht avhengig av hvilken av de som er koblet til. Men, det skyldes vel andre ting det da:confused:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan går det med mørkerommet Impulse? Her er alle kjemikalene og utstyret på vei!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det ligger nok en stund fram i tid, tror jeg. Anlegget må optimaliseres i forhold til plassering først. Men M3'n er en fryd !

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger nok en stund fram i tid, tror jeg. Anlegget må optimaliseres i forhold til plassering først. Men M3'n er en fryd !

Tipper jeg drar på mørkeromskurs for å fornye kunnskapen til neste helg. Du kan slenge deg med, men du kan nok det du trenger :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg tror jeg har relativt god oversikt, ja...selv om det er en stund siden sist. Ti år, for å være nøyaktig...

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg har relativt god oversikt, ja...selv om det er en stund siden sist. Ti år, for å være nøyaktig...

Her blir det T-MAX fremkaller. Har du bestemt hvilken?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er ikke kommet dit enda, nei. Har noen Ilford-ruller å bruke opp, må sjekke litt i forhold til det..

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke kommet dit enda, nei. Har noen Ilford-ruller å bruke opp, må sjekke litt i forhold til det..

Bare å finne ut hva du ønsker fra fremkalleren, så skal jeg tipse deg jeg. Skylder deg noen råd ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker så mye! Det var du som gav meg inspirasjonen til å få Leica M3 i hus, etter din treffende hyllest til det å fotografere analogt. Det var mye å kjenne seg igjen i.

U

utgatt25555

Gjest
    ...hepp, kort innpå herfra! er Oblivion strømkablene dine solid core? :)

mvh
    Solid core apparatkabler er ikke lovlig. Sånn btw.

For the good sake of order only, ang solid Core og Franck Tchang LiveLines power cords, sendte en mail til Mr FT og spurte om powercablene og fikk dette svaret!

My powercord is not a solid core but multiple section protected by telfon tube , so the security has no problem at all"

Sorry for kupping av tråden impulse
    ;)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Så har nok en gammel helt gått ut av tiden. Maurice White fra "Earth, Wind & Fire" er borte. "The Lord must need a band up there", for å sitere Bette Midler..

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.274
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ser du ofte bruker uttrykket "vandret/gått ut av tiden". Låter lyrisk, men selv synes jeg det gir mer mening med "vandret/gått inn i tiden". A matter of perspective :) God helg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det har jeg aldri tenkt på, Karmana...men det er også et perspektiv det er en poetisk mening i.
    Riktig god helg til deg også!

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Startet dagen tidlig, frisk og opplagt. Med god kaffe! I et stille hus og nabolag kommer musikken til sin rett, og valget falt på Brendels avskjedskonserter. Den gamle mannen med alle laurbærkransene kler seg naken og forteller sin historie uten blygsel. Uten juggel, tøv og tant.

Endelig kan han spille Mozarts sonate KV 533, som han alltid har fryktet, så fritt og underfundig som han har lengtet etter i mange tiår. I Beethovens opus 27 nr.1 og Schuberts D960 (hans svanesang) tillater han seg mer plass ved siden av komponisten enn noen gang før - uten å være i nærheten av føleri eller artefakter.

Jeg vet du setter pris på disse innspillingene, impulse, og de fortjener mildest talt å bli trukket frem.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn