Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der var den, ja. Veldig morsomt å kunne melde om sånn en springskalle av en klassiker. Det hadde jo vært fantastisk om Objekt var like vanlig som ting fra Patos, b&w eller System Audio på bruktmarkedet, men sånn er det jo ikke. La oss håpe Seas begriper hva de har mulighet til å reintrodusere her.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Strømkabler kan være helt vesentlige for lyden,ja. Det blir spennende å høre hva du opplever etterhvert!

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.308
    Husker jeg hørte Objekt hjemme hos Svein Erik. En tid hadde han 3 stk - han hadde en kjepphest på 3-kanals stereo (!) en stund.

Vi hørte på master-opptak av Leve Patagonia, som han nettopp hadde produsert. Tøft.

På tide med en hyllest til Svein Erik!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God kveld i stuen. Satt på vei til jobben i dag og tenkte tilbake. Da jeg besøkte deg første gang. Det oppsettet du hadde med JJ og Premier ten var magisk. Et stort inntrykk. Hva vil du si at hovedforskjellen er kontra det du har i dag? Håper å få hørt det snart.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig spennende å høre, Kim! Det må ha vært tidlige prototyper, for "Leve Patagonia", en bauta i norsk plateproduksjon, kom jo så tidlig som i 1978!
    Det er jaggu på tide å gi ham den heder han fortjener, ja. På drøy overtid, spør du meg.

Hyggelig å høre det, HCS. Jeg husker at du likte det du hørte, ja. Det er vel ni år siden, omtrent. Det var noen doser magi der, ja. Cj Premier Ten er et unikum av en preamp, og matchen med JJ 322, også en uhyre god forsterker, var virkelig bra. Jeg kunne fint blitt minst like lykkelig med det oppsettet som det jeg har nå....tror jeg.
    Det er nok noe mer oppløst og luftig nå, men grunnkarakteren er den samme. Jeg har i grunnen holdt meg i det samme sporet alle disse årene. Så jeg synes magien er her enda, selv om det nye rommet bød på noen utfordringer. Det er enda litt å gå på før jeg er fornøyd.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    ...og når det gjelder lytting er det bare å ringe en dag. Vi finner en anledning!

U

utgatt25555

Gjest
    ...hepp, kort innpå herfra! er Oblivion strømkablene dine solid core? :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nei, det er multistrand. Og bedre strømkabler har jeg aldri hatt i hus.

U

utgatt25555

Gjest
    Jo vet de er bra, er det forsølvet kobber, er de ikke relativt stive?

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er forsølvet kobber, ja. Og de er ganske stive. Den jeg bruker på platespillerens powersupply, truer med å dra hele boksen ned fra hylla.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyre baggelig, musicus ! Får du tak i noen, kan de trygt kjøpes!

U

utgatt25555

Gjest
    God morgen! og hvilken Gbg morgen, 40 cm ny snø og -4* kaldt, og sol!! Sjelden kombinasjon her nede.

Når Zoegaen har avnjutits og dagens lille husarbeid avsluttet så er det ut en tur i vinteren..begynner dagen med denne, fantastisk box , starter dagen med del III/VI :)

41e5JJpZMdL.jpg

Ha en flott dag!

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er en fantastisk boks med plater! Den skal jammen finnes fram her i huset også! Slett ingen dårlig formiddag her heller. Snø har det vært en god stund. Ellers er himmelen knallblå, og kulda har visst bitt seg skikkelig fast. - 23 kl. 08.00 tyder på at vinter'n mener alvor i år.
    En strålende dag til deg også, musicus!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    en av de aller beste KJ jeg har hørt
    eneste CD jeg gidder høre i balja

U

utgatt25555

Gjest
    Det er en fantastisk boks med plater! Den skal jammen finnes fram her i huset også! Slett ingen dårlig formiddag her heller. Snø har det vært en god stund. Ellers er himmelen knallblå, og kulda har visst bitt seg skikkelig fast. - 23 kl. 08.00 tyder på at vinter'n mener alvor i år.
    En strålende dag til deg også, musicus!
    Kjørte hjem til Gbg på mandagskvelden, da kom jeg hjem til +2* og slaps, fra kalde Norge, det var ikke stas, men du verden, nu endelig litt smak av vinter her nede og, -4* er presis passe vinter temp ;) ...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vi er på linje her, Leif. Dette her er KJ på sitt aller mest vitale. Og han er klart best live!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Etter den siste ukas sprengkulde, med - 27 som bunnotering forrige fredag, er -4 nærmest som tropetemperatur å regne, musicus !

U

utgatt25555

Gjest
    Etter den siste ukas sprengkulde, med - 27 som bunnotering forrige fredag, er -4 nærmest som tropetemperatur å regne, musicus !
    hehehe presis, jobbet ute i -18-19* kalde forrige uke, så ja!! der er vi skjønt enige! kanskje derfor det er så ufattelig deilig å sitte inne med god samvittighet å se og nyte den veien :D

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå sitter jeg inne og sprengfyrer i etasjeovnen i stua, det knaker og spraker i tørr ved, det er Zoegas julekaffe i koppen, Jarrett på anlegget, og ærlig talt gjør det ikke så mye at det er tjueto minus utenfor......

U

utgatt25555

Gjest
    Nå sitter jeg inne og sprengfyrer i etasjeovnen i stua, det knaker og spraker i tørr ved, det er Zoegas julekaffe i koppen, Jarrett på anlegget, og ærlig talt gjør det ikke så mye at det er tjueto minus utenfor......
    Ahhh, det høres ut som ett liv en forstandig og kultivert Herre verdig, nyt!! ;)

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    -22 osv. Har det vært så bæl-kaldt i Hølen nå siste uk(a/ene)?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.427
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Indre Østfold har vært zzvine kalldt siste tiden:eek: jobbet ute i Knapstad/Hobøl med -23 var jævlig morra!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehe. Kulde-Hølen er ganske treffende, ja. Bunnoteringen var -27, og det må jo kunne kalles bælkaldt! Ellers har det vært -19-23 de siste ti dagene. Jammen godt vi hadde mye ved og ovn både på kjøkkenet og i stua, for det er rimelig uggent å finne is på innsiden av vinduet på vaskerommet...
    Nå er det bare knappe tre minusgrader, og det er jo nærmest tropisk...

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    God søndags morgen!

Starter dagen med fuglesang, nymalt Sommerblanding i koppen, Joshua Redman ”Beyond” i spilleren.....og +3* grader ute! sier som nylig avdøde Glenn Frey ”Strange weather” :cool:

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God kveld, musicus!
    Det høres jaggu ut som en levelig blanding, ja.
    Her i huset har det vært lytting i massevis i dag, og det blir klarere og klarere at mine all time favoritthøyttalere Impulse H2 ikke liker plasseringen de får her. Bassen blir for dominerende. Så spørsmålet er om det finnes måter å løse dette på, eller om jeg må gjøre det umulige; kjøpe noe helt annet som kan drives av 10 set-watt, spiller i samme liga, tåler hjørneplassering og ikke koster en million....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og du har forsøkt alt? Toe in, underlag ? Kilne rom er ikke å spøke med. Kan fort ødelegge det meste. Akustikk remedier , diskrete ?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Få inn andrte ører til å høre ? Hadde god nytte av Atle T. En skolert klassisk utøver har ofte andre vinklinger enn oss hifi nuts..:)

Ellers er liksom H2 deg da Impulse.. Synd om det glipper..:(

impulse.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Akustikkremedier er ikke prøvd i noen særlig grad enda. Men det kommer. Likeledes prøver jeg å få tak i puter fra Sonic Design som kan legges under Soundcare-føttene som sitter på høyttalerne nå. Så det er litt som gjenstår, det skal sies. Men den forbannede sideveggen er jo der uansett, og sidevegger tett innpå hører ikke til det disse kassene liker.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er nok ikke flere ører som trengs, Atle ville nok hørt det samme som meg og tre, fire andre svært skolerte lyttere som har vært innom, er jeg redd. Jeg fikk kontroll på den masete øvre mellomtonen, men det litt vel insisterende og smågrøtete basstrøkket er gjenstridig som fanken.
    Vanvittig synd om H2 sendes på dør. Det blir en solid nedtur. Men passer de ikke, så passer de ikke.
    Jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gå for i stedet!

Relativt drøy, den der. En sånn kampanje hadde ikke passert i dag!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Neste kapittel i forbedringspotensial-kjøret er dempingen mot gulvet. Høyttalerne står nå på Soundcare spikes, men de begynner å bli litt slitne. H2 trenger høyden de får fra gulvet med Soundcare for å spille bra, men jeg lurer på å bruke Sonic Design-puter under Soundcare, ikke ulikt det musicus har landet på hos seg. Noen som har SD- puter liggende, by the way?

Når det kommer til akustikktiltak, er jeg ikke breddfull av erfaring. Så om noen i "nabolaget" føler seg kallet til å bistå, er kaffen alltid nymalt og klar.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Neste kapittel i forbedringspotensial-kjøret er dempingen mot gulvet. Høyttalerne står nå på Soundcare spikes, men de begynner å bli litt slitne. H2 trenger høyden de får fra gulvet med Soundcare for å spille bra, men jeg lurer på å bruke Sonic Design-puter under Soundcare, ikke ulikt det musicus har landet på hos seg. Noen som har SD- puter liggende, by the way?
    SD kan være verdt å teste ut, vær bare obs på at de er vektanpasset og du får det du trenger ifht dine htére ;) ...
    Har dessverre ikke noe liggende, gav bort 8 stk til en kompis på lørdagen, en yngre kar som er i begynnelsen av sin lydinteresse..

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, det er jeg klar over, musicus. Jeg får ringe Andervik Audio og høre om han har noe liggende. Jeg har veldig gode erfaringer med SD fra tidligere, så det skal bli spennende å få sjekket ut.

U

utgatt25555

Gjest
    ;)

Har du fått med deg kaffe praten i en annen tråd her (Karmanas tråd)?..

Vel, det satte igang noen spekulasjoner her, kult design og tydeligvis fornøyde brukere, denne har jeg lyst på, selv om jeg strengt sagt ikke trenger den :D

Moccamaster ”Cup-One”......

361934d1453670649-haifai-musikk-og-litt-andre-greier-i-hilversum-mice-moccamaster-epk-1999.jpg

Moccamaster Cup One. Världens första ECBC-godkända enkoppsbryggare. Nu behöver du inte längre kompromissa på kvalitén även om du bara brygger en kopp kaffe åt gången. Cup One levereras med två exklusiva porslinsmuggar samt Moccamasters premium kaffefilter. Köp bara ditt favoritkaffe och vi lovar dig en perfekt kopp kaffe. Till din Cup One medföljer också 10 st engångsmuggar med lock för att du lätt ska kunna ta ditt kaffe …"to go”…Cup One är utrustad med automatisk avstängning.

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den har jeg ikke fått med meg, nei.. Men jeg har aldri vært noen stor fan av MoccaMaster, for å være ærlig. Presskanne eller enkopps håndbrygg med aeropress er mye bedre, i min bok. Aeropress er det du trenger, kompis!

U

utgatt25555

Gjest
    Den har jeg ikke fått med meg, nei.. Men jeg har aldri vært noen stor fan av MoccaMaster, for å være ærlig. Presskanne eller enkopps håndbrygg med aeropress er mye bedre, i min bok. Aeropress er det du trenger, kompis!
    Ærlig skal man være ;) skal ta meg en runde, og sjekke sånn Aeropress, jeg er jo Moccamaster fan så her ligger den der en kopp varianten godt an :D

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn