Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår Trond! Har du fått levert bildet til rammemaker? Spent på å se resultatet :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk skal dere ha. Det varmer virkelig på en dag da øret oppfører seg jævlig vrangt og både piper og suser som helvete å kikke innom hfs og finne et mylder av nyttårsønsker fra noen av de aller fineste folkene her inne!
    Et musikalsk, løfterikt og strålende 2016 til dere alle sammen, mine herrer!
    Her i huset tok min trofaste macbook kvelden i romjula, så det har ikke blitt så mange turer innom her i det siste. Det er liksom ikke helt det samme å skrive på telefonen. Så om det er noen som sitter på en bærbar mac de skal kvitte seg med, er jeg veldig interessert!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Har ikke rammet inn bildet enda, Znerken. Min faste rammemaker er på juleferie enda, og backupløsningen er stengt til 1//2..

6

65finger

Gjest
    Bilen har knelet så det blir ikke noen utflukter i din retning på en stund:mad: Fortsatt godt år

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Synd, men jeg har nå tenkt å bo her en stund. Lykke til med bilen, og fortsatt godt år til deg. Den har vel ikke tryna totalt, får jeg håpe?

6

65finger

Gjest
    girkassen hakker i overkant mye for at jeg vil kjøre den. tipper og håper en justering vil fikse problemet

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt nyttår Trond. Og like viktig, god bedring.

Dagens spm er hvilken bil finger skal ha seg som han ikke greier å ta livet av.. Det lurer jeg på :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg vet om et fantastisk grundig, dyktig og rimelig verksted vi har brukt endel på Saab' en, men det ligger på Rygge, og det er jo et stykke.....
    Takk skal du ha, HCS! Formen er klart bedre i dag, heldigvis. Et godt nyttår til deg også!

Hva gjelder Fingers og bil, tror jeg nøkkelbegrepet er "jevnlig stell og service".

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Godt å se at formen er stigende - og at du sender noen tanker som trosser piping og susing.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I dag fyller en hedersmann og mytisk produsent hele 90 år. Congratulations, Sir George Martin .

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den Sakamoto-skiva har jeg også bestilt, HC. Sikkert vakker musikk, men det er tross alt soundtracket til en thriller, så noe avslappende greier er det nok ikke.

Ja, skulle du ha sett, Fingers! Det har tydeligvis ikke gått ut over helsa til gamlefar å ratte lyd for verdens beste "boyband"! (Her er det på sin plassmed etpar småfrekke smileys, men det funker bare ikke fra telefon...)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Brendel er en av dem som virkelig kan ta seg et ekstra stort kakestykke på bursdagen. Han er like god enten det er Haydns klaversonater, Mozarts klaverkonserter eller Beethoven i det hele tatt. Schubert, Brahms eller Liszt også. Få har slik bred anerkjennelse.

Dessuten: Lyden fra Philips' vintage 70-tallsvinyl er ganske uimotståelig.

Takk for påminnelsen. Nå fikk jeg plutselig lyst til å...

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gleden er på min side,awe ! Brendel er en av flygelheltene her i huset. Jeg liker hans Haydn og Mozart aller best, og som du sier, lyden av vintage Philips-vinyl er helt nydelig.
    Alkoholfri snaps må være et av historiens mest overflødige produkter, Fingers. Jeg blir nok nødt til å avstå. Skikkelig snaps, derimot....
    Onkel Alfred runder jaggu åttifem! Hvem skulle trodd det? Jeg har et eksemplar av avskjedskonserten hans til deg når du finner veien utover!

Sist redigert:
    6

65finger

Gjest
    Får ringe Midasdoktoren i morgen og komme meg utover. Gamle onkel Alfred. får ta noen runder med han nå.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I går var jeg så heldig at jeg fikk en billett til noe som viste seg å bli en av de beste konsertene jeg har vært på.Noen gang. Denne kaldeste dagen i hovedstaden så langt i vinter ble en varm og intens oppvisning i utsøkt låtskriveri og historiefortelling, musikalitet og genuin formidlingsevne.
    Jeg hørte Jason Isbell og John Moreland på Sentrum Scene. En konsertopplevelse for evigheten, rett og slett.

U

utgatt25555

Gjest
    I går var jeg så heldig at jeg fikk en billett til noe som viste seg å bli en av de beste konsertene jeg har vært på.Noen gang. Denne kaldeste dagen i hovedstaden så langt i vinter ble en varm og intens oppvisning i utsøkt låtskriveri og historiefortelling, musikalitet og genuin formidlingsevne.
    Jeg hørte Jason Isbell og John Moreland på Sentrum Scene. En konsertopplevelse for evigheten, rett og slett.
    Den konserten skulle man gjerne vært på, men i stedet får man være hjemme og pleie det syke legemet :) får heller gi ham JI en runde på stereo´n...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God morgen, musicus. Visst skulle du ha vært der! Det var en helt utrolig opplevelse, og kjenner du ikke John Morelands skiver, er det bare å sjekke ut! Hvilken artist!! Hele Sentrum Scene var musestille gjennom et sett med uhyre sterke låter, og de fleste lurte nok på hvem i hel.... denne kjempen var. Gåsehud!
    Ellersfår du snart enda en mulighet til å høre Isbell. Han kommer nemlig til Øya-festivalen! God bedring!

U

utgatt25555

Gjest
    God morgen, musicus. Visst skulle du ha vært der! Det var en helt utrolig opplevelse, og kjenner du ikke John Morelands skiver, er det bare å sjekke ut! Hvilken artist!! Hele Sentrum Scene var musestille gjennom et sett med uhyre sterke låter, og de fleste lurte nok på hvem i hel.... denne kjempen var. Gåsehud!
    Ellersfår du snart enda en mulighet til å høre Isbell. Han kommer nemlig til Øya-festivalen! God bedring!
    JM er ny for meg, og for en kjempe, men det låter bra dette her...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han har nok ingen ernæringsfysiolog i familien, nei . Men jøsses, som mannen leverte!

U

utgatt25555

Gjest
    Har begynt oppkjöringen til en anstendig helg under teppet med noe varmt og noe sterkt så man kan ta igjen hverdagen om litt...

81Hi8gMCNDL._SL500_.jpg

mvh

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Har ingenting av Jason Isbel, men har förstått att den mannen är värd att sjekke ut! Han fick ju strålande anmeldelse och tärningskast sex i Dagbladet.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Isbell må sjekkes ut, Cross. Du kan jo begynne med " Southeastern" fra 2013 og ta det derfra. Den låter vesentlig bedre på vinyl, forresten....

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Isbell må sjekkes ut, Cross. Du kan jo begynne med " Southeastern" fra 2013 og ta det derfra. Den låter vesentlig bedre på vinyl, forresten....
    Har stått med albumet i handen när jag tänker mig om, men inte köpt det. Det får det bli ändring på.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er et alldeles fantastisk album,Cross. Jeg vet jo litt om hva du liker etterhvert, og denne er bankers!

Det er godt du sier fra, Blues. Dårlige pressinger er jævlig irriterende. Særlig når en må gi opp, og dermed må nøye seg meden digital ølbrikke i stedet...

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Hehe, inte värst att få personliga direktrekommendationer på kvalitetsmusik! Ska se om jag hittar den vid nästa tillfälle. Annars avnjuts några fantastiska japan-pressningar för tillfället.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn