God desemberettermiddag, mine herrer;
Det har vært litttravelt her i det siste. Desember er jo travel nok i seg selv, og på fredag rundet den lokale førstedamen (jeg regner med at Fosse ikke har copyright på betegnelsen!) femti. Det måtte jo feires, og dermed gikk turen til et kaldt og snøkledt Røros. Hun har ønsket seg en vintertur dit i årevis, og jeg forstår hvorfor! Det er ikke rart at Røros er kåret til landets beste kulturkommune fem år på rad, for her var hotellet (Vertshuset Røros i Kirkegata) fantastisk bra, maten alldeles strålende, været nydelig, og hele opplevelsen var en sånn som man husker resten av livet. At det var julemarked der denne helgen, , var et ekstra pluss i margen. Vi skal tilbake. Det er helt sikkert.
Nedenfor her ser dere bilder av rommet vi fikk. Som faktisk var en liten leielighet. Jaggu ikke dålig for 1600,- pr natt inkl en alldeles strålende frokost...
Men nå er vi tilbake i Follotraktene igjen. Og det er bare å konstatere at skal man tyne de siste restene av potensiale ut av hifi-riggen sin, er det virkelig ikke tilfeldig hva utstyret står på. Massiv eik er ikke optimalt her, i alle fall. Det funker med Leifs luftlagring (Det hadde vært noe til firmanavn, LMC ! ;D ), men det spørs om ikke jeg må på rackjakt igjen, evt hente det gamle skrammelet fra Bærum. Sånn som det er nå, er det noen frekvenser som stikker av. Jeg spilte akkurat Lislevands "Nouve Musiche", en plate jeg kjenner ekstremt godt. Det var ingen udelt fornøyelse, desverre. Hvor mye som er rom og plassering og hvor mye som er underlag, må gudene vite. Men uansett må det jobbes, så mye er sikkert.Og det er endel som må jobbes med. Skrekkvisjonen er at høyttalerne ikke spiller særlig godt i dette rommet i det hele tatt. Jeg grøsser ved tanken..
Takk for grammatikkpåminnelsen, HCS. Viktige saker, det der. Jeg hører med blant dem som smiler oppgitt av utstrakt bruk av garpegenitiv, genitivs-s, komisk oppdeling av ord, manglende komma og andre tegn på manglende dannelse. Dysleksi er noe helt annet, slikt kan man jo ikke noe for,men når ledere i store bedrifter, statsråder eller øvrighetspersoner som burde vite bedre driter seg ut skriftlig, er det både tragisk og morsomt på en gang. Jeg husker et skilt jeg kom over utenfor Skien en gang. "Rimelig leie biler". Akkurat.
Den Audio Note-artikkelen er noe å lese påde en og fem ganger, musicus. Mye betimelig og sant, og ikke så rent lite opphausing av egne ting, selvfølgelig. Det er en stund siden jeg leste den sist, så det var et morsomt gjensyn. Det er vel ikke så overraskende at jeg er enig i endel..
Den doble Stanko-skiva er på juleønskelisten! Takk for tips!
Sees vi i løpet av uka? Blir det Hølen-tur på deg?