Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt25555

Gjest
    God formiddag!!

En vakker dag å våkne til etter stormen inatt, den startes jo som sedvanlig med noe svart godt og rykende...

Sitter med en stort hifi flir her og tenker på at i en tid da hifibransjen synes å slite så er man her i Gbg litt bortskjemte, ikke litt heller...Akkelis Audio har ekspandert og man fikk seg noen hyggelige timer i de nye lokalene på åpningsdagen igår, Gbg har fått ytterligere ett hifi-reisemål om man skal besöke Götet :)

Förhandstitt på nya Akkelis - Euphonia Audioforum

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.292
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God formiddag!!

En vakker dag å våkne til etter stormen inatt, den startes jo som sedvanlig med noe svart godt og rykende...

Sitter med en stort hifi flir her og tenker på at i en tid da hifibransjen synes å slite så er man her i Gbg litt bortskjemte, ikke litt heller...Akkelis Audio har ekspandert og man fikk seg noen hyggelige timer i de nye lokalene på åpningsdagen igår, Gbg har fått ytterligere ett hifi-reisemål om man skal besöke Götet :)

mvh
    Ut fra bildene virker dette definitivt som et sted å besøke hvis man er innom Gøteborg. Høy kvalitet, mye Marten i lokalet :cool:;)

U

utgatt25555

Gjest
    God formiddag!!

mvh
    Ut fra bildene virker dette definitivt som et sted å besøke hvis man er innom Gøteborg. Høy kvalitet, mye Marten i lokalet :cool:;)
    Stemmer godt det, både med hensyn til å besöke samt Marten, de har ett eget rom der hos Akkelis i påvente av egne rokeringer, de har flyttet ut fra Chalmersgatan og skulle visst bygge eget med både produksjon (som nu er i Linköping) og kontorer i umiddelbar närhet til Göteborg.
    Snakket med både Leif og Jörgen (Marten brödrene) på denne innvielsen og snart er det tuuuung demo hos Akkelis av Marten, deres tyngste var det sagt noe om, deres rom var forresten ett av de bedre når jeg stakk var innom på fredagen, tror det var "lille" stativaren Duke som spilte for anledningen og det var helt i min smak :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.292
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God formiddag!!

mvh
    Stemmer godt det, både med hensyn til å besöke samt Marten, de har ett eget rom der hos Akkelis i påvente av egne rokeringer, de har flyttet ut fra Chalmersgatan og skulle visst bygge eget med både produksjon (som nu er i Linköping) og kontorer i umiddelbar närhet til Göteborg.
    Snakket med både Leif og Jörgen (Marten brödrene) på denne innvielsen og snart er det tuuuung demo hos Akkelis av Marten, deres tyngste var det sagt noe om, deres rom var forresten ett av de bedre når jeg stakk var innom på fredagen, tror det var "lille" stativaren Duke som spilte for anledningen og det var helt i min smak :D

mvh
    Har selv hatt gleden av å treffe dem et par ganger. Hvis gutta skal kjøre en demo med Supreme 2 må du høre med dem hvordan de var fornøyd med lyden i Belgia i fjor. Selvfølgelig høyttalere for oligarker og østens bemidlede, men definitivt den beste demoen jeg har hørt så langt. I følge Jørgen er det jaggu også et marked for slike høyttalere :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kanskje en ide å planlegge en fellestur til Gøteborg? ??????Og apropos Marten, Knut V skal selge sine Coltrane 2, vet jeg. ??????

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.292
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje en ide å planlegge en fellestur til Gøteborg? ������Og apropos Marten, Knut V skal selge sine Coltrane 2, vet jeg. ������
    Det er godt jeg er langt unna da ;)

Nysjerrig på hva de skal skiftes ut med, men det er kanskje en godt bevart hemmelighet forbeholdt et herværende nettmagasin :)

U

utgatt25555

Gjest
    God formiddag!!

mvh

mvh
    Har selv hatt gleden av å treffe dem et par ganger. Hvis gutta skal kjøre en demo med Supreme 2 må du høre med dem hvordan de var fornøyd med lyden i Belgia i fjor. Selvfølgelig høyttalere for oligarker og østens bemidlede, men definitivt den beste demoen jeg har hørt så langt. I følge Jørgen er det jaggu også et marked for slike høyttalere :)
    Blasert som jeg er blitt på hifi fronten skal absolutt ta meg en tur om jeg er hjemme på deres demo, meget hyggelige de brödrene der, Leif leverte engang mine davärende Miles III på döra og hjalp til med oppstillingen vil jeg minnes, service til etterfölgelse :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.292
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Blasert som jeg er blitt på hifi fronten skal absolutt ta meg en tur om jeg er hjemme på deres demo, meget hyggelige de brödrene der, Leif leverte engang mine davärende Miles III på döra og hjalp til med oppstillingen vil jeg minnes, service til etterfölgelse :)

mvh
    Mener å huske bildene, men det var vel en kar som fant ut at de ikke var interessant for oss lenger :rolleyes::)

U

utgatt25555

Gjest

mvh

mvh
    Mener å huske bildene, men det var vel en kar som fant ut at de ikke var interessant for oss lenger :rolleyes::)
    Que? :rolleyes: :cool: ...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God formiddag, mine herrer!
    Det ser ut som om en gruppehifitur til Gøteborg kan være tingen! Ikke bare er det fantastisk fine hifi-butikker der, men det var i alle fall gode platebutikker der også. Dessuten bor det noen hyggelige sjeler der som det hadde vært stas å besøke! 8)

Karmana, det er ikke helt sikkert hva som kommer inn i Knuts lytterom, men det er i alle fall sikkert at det ligger an til en liten nedgradering. Vi får se. Du kan nok regne med at det vil bli omtalt på et herværende nettsted, ja..;)

HCS, det der var en tankevekkende liten kaffesnutt. Det er da fanken som disse vitenskapsfolka påberoper seg retten til å snu verden på hue! Ikke bare påstår de at det ikke er forskjell på kabler eller elektronikk, de mener jaggu at blindtesting er det vi alle skal hige etter, og som gir oss alle svarene vi har fått allerede. Nå skal de faen meg ta oss til å styre unna morrakaffen også! Vil dette ingen ende ta??

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I dag ble morgenkaffen inntatt grytidlig, og den smakte jaggu bedre enn om jeg hadde drukket den klokka ti....tror jeg. 8)

I går gikk en av mine musikalske helter ut av tiden. Allen Toussaint, her med Elvis Costello, døde av hjereatakk på turne, 77 år gammel.

Hvil i fred, Mr. Toussaint.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    God eftermiddag impulse! Hur går det med rør och förstärkare? Allt uppe och spelar nu?

U

utgatt25555

Gjest
    God formiddag, mine herrer!
    Det ser ut som om en gruppehifitur til Gøteborg kan være tingen! Ikke bare er det fantastisk fine hifi-butikker der, men det var i alle fall gode platebutikker der også. Dessuten bor det noen hyggelige sjeler der som det hadde vært stas å besøke! 8)

Det er da fanken som disse vitenskapsfolka påberoper seg retten til å snu verden på hue! Ikke bare påstår de at det ikke er forskjell på kabler eller elektronikk, de mener jaggu at blindtesting er det vi alle skal hige etter, og som gir oss alle svarene vi har fått allerede. Nå skal de faen meg ta oss til å styre unna morrakaffen også! Vil dette ingen ende ta??
    Dukker det hyggelige Herrer opp stiller man selvsagt sin lille ringe residens til rådighet!
    Ja du kan så si, blindt meg her og der, tull! Vi har jo sansene for å bruke de, bl.a for å lytte med, tror mange kunne ha godt av å kjenne etter hva de selv opplever og kjenner, fremfor å oppnå noen annens standard av hva som er "rett & galt", både hva kaffe og hifi gjelder! Nei! mer opplevd sanselighet og mindre blindtesting hehe :cool:

edit: ordjustering

mvh

Sist redigert av en moderator:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God ettermiddag, mine herrer!

Cross, det har vært oppe, men akkurat i dette øyeblikk driver vi å omorganiserer litt, håper det hjelper på lyden. Ikke at jeg er misfornøyud, men jeg driver fremdeles og tweaker for å tyne ut det siste. Benken skal opp på luftlagring, og jeg skal eksperimentere litt mer med føtter på komponentene. Rapporter kommer!

musicus, vi er ekstremt enige her. Lytting er en sanseopplevelse, og selvfølgelig vil i hvor stor grad vi er direktekoblet til sanseapparatet vårt, sette endel premisser for hvordan vi lytter. Jeg spilte netopp Radka Toneffs totalt hudløse "The moon is a harsh mistress" for min kjæreste, som har sunget i kor og sanggrupper semiprofesjonelt i årevis. Hun ble så grepet at hun begynte å gråte. Selvfølgelig oppleves da både musikken og gjengivelsen sterkere enn tilfelle er hos en lytter med mer distanse til musikken og fremførelsen. Som vi har snakket om før; en subjektivist er ingen romantiker, men har et bevisst forhold til egne sanseopplevelser.

Veldig hyggelig at du tilbyr deg å åpne dørene om noen av oss trekker nedover møt Gøtet for litt lytting! Det vet jeg blir usedvanlig hyggelig!

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Høres spännande ut! Vad slags luftlagring blir det? Kunde tänkt mig att få bänken jag har pre/RIAA/CD-spelare på upp på nåt mer egnet underlag.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi kan ta en tur til Sverige impulse. Vært trivelig å møte musicus.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg skal lege ut litt bilder og litt nærmere forklaring straks jeg er helt i mål med det, cross. det skal justeres, lyttes og eksperimenteres i morgen, lørdag og søndag.

Det kan vi godt, HCS. Gøtet er et hyggelig sted, og musicus er en kjernekar!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Flott, må ta tag i det samma hos mig en dag så följer med när rapport kommer.

U

utgatt25555

Gjest
    Noen nyheter er bare så gode at de må deles..

Idag landet tilbudet om en billett til Midnight Choir´s xtra konsert "Another One Night Only" på Rockefeller 7 mars 2016, en kompis hadde en xtra, trengar man si hva det blir?.....gavehöytiden kom tidlig i år :D :D :D

For undertegnede ett av Norges absolutte beste band, gjennom tidene...

51hUz2ywpOL.jpg

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    God formiddag!

Endelig hjemme igjen til lange formiddager med kaffen (Julekaffen til Zoega) og god musikk! en riktig trist og regnfull morgen som man får lyse opp selv på sin måte :D

Har visst fått en liten hick up på han karen her og blåsen hans, nydelig og stemningssettende..

61TdFxyznLL._SL500_.jpg

En riktig god dag fra Götet til trådens eir m.fl !!

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God formiddag, musicus! Du har usvikelig musikksmak, så å bli litt hekta på denne musikken kan jo ikke være det værste i verden . Regner med at det bidrar til lave skuldre, lav puls og sinnets munterhet, og da burde den jo egentlig være tilgjengelig på blå resept... ;D "Helse i hver en tone", liksom. ;D

Gratulerer til deg, Cross! Morsomt å se at du fant et strøkent eks! Har du lyttet til den enda?

Her i huset er det mest juleforberedelser. Det skal feires to fødselsdager før jul også, og vi jobber for å få anlegget til å yte sitt beste. Det er tydelig at et rack i massiv valnøtt låter betraktelig hardere enn det jeg brukte før, og krever andre demperemedier. Det er et langt lerret..
    Ellers blir det mer og mer tydelig at den ene høyttaleren er i veien før døra ut i vinterhagen, og irriterer småstein på enkelte. Det er vel tredje gang denne uka jeg har fått beskjed om å finne mindre høyttalere...

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Tack tack, nej inte haft tid att höra på den ännu, men de står till tørk nede på vaskerummet as we speek efter en runda i UL-maskinen så kvällens planer är lagda kan du si :D

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    God formiddag, musicus! Du har usvikelig musikksmak, så å bli litt hekta på denne musikken kan jo ikke være det værste i verden . Regner med at det bidrar til lave skuldre, lav puls og sinnets munterhet, og da burde den jo egentlig være tilgjengelig på blå resept... ;D "Helse i hver en tone", liksom. ;D

Gratulerer til deg, Cross! Morsomt å se at du fant et strøkent eks! Har du lyttet til den enda?

Her i huset er det mest juleforberedelser. Det skal feires to fødselsdager før jul også, og vi jobber for å få anlegget til å yte sitt beste. Det er tydelig at et rack i massiv valnøtt låter betraktelig hardere enn det jeg brukte før, og krever andre demperemedier. Det er et langt lerret..
    Ellers blir det mer og mer tydelig at den ene høyttaleren er i veien før døra ut i vinterhagen, og irriterer småstein på enkelte. Det er vel tredje gang denne uka jeg har fått beskjed om å finne mindre høyttalere...
    Langt bedre å flytte døra over på andre sida,om det da ikkje er andre ting i veien der.isf ein enkel jobb for ein snekker:)
    Kjekt å lese at lyden er på rett vei tilbake slik du vil ha den.Lyd er ikkje alltid like enkelt,er vel litt av moroa.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det løser desverre ingen ting, samlanes.Døra er i veien uansett. Men akkurat nå gir jeg beng i det og lar H2´ene bli her. Jeg kan ikke komme på en eneste høyttaler som passer med ampene jeg heller ville hatt, nemlig..

U

utgatt25555

Gjest
    Fant igjen en KB vinyl som ikke har snurret på noen år, får gi den en sjans igjen...

R-4960958-1395106015-9823.jpeg.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Den har jaggu ikke jeg spilt på lenge heller!
    Har spillt noen andre skiver ikveld med dårlig lyd, forfriskende å sette på denne, noen ganger glemmer jeg transparensen i oppsettet, godt å få kvalitetene bekreftet :cool:

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Når ting ble produsert av Svein Erik Børja, var det ingnting å si på lyden. Tvert imot. Den mannen var genial.
    Tragisk at han gikk ut av tiden bare femti år gammel.

U

utgatt25555

Gjest
    Litt Japse Jazz på vinyl ikveld, med bl.a Chick Corea, Gary Burton, Eddie Gomez...

31BekBhL-ZL.jpg

mvh

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Skriver under på den. Ljudkvaliteten är fenomenal på Leve Patagonia. Färdig med första skivan nu. Musiken är inte så värst den heller :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Godt å høre, Cross! Da er det bare å lete etter Bjørnstads "Svart piano", "Blåmann", "Finnes du noensteds i kveld," "Selena"......

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Noterar ivrigt på leta-efter-listan. Tror jag såg ett par av de i bruktbutiken i Tromsø sist jag var där..

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Hehe, ja det var det da.. :cool: Har varit där ett par-tre gånger sista månaden, men nu ser det dåligt ut innan jul. Satsar på nya möjligheter på nyåret!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn