Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    ..Apropos, vi lever i en rimelig dramatisk brytningstid hva magasiner og presse angår om dagen. Fremtiden er nok ikke trykk, selv om de fleste av oss nyter å sette seg ned med favorittbladet etter en hektisk dag. Å utgi et magasin for tung hifi blir man aldri rik av, og nå er toget gått for slike prosjekter, er jeg redd. Man kan jo si at bransjen får den pressefloraen den fortjener. Men det som er Fidelity på nett i dag, kan fort vise seg å bli både større, mye mer aktivt, og kanskje en dag mer attraktivt enn Fidelity som magasin. Vi får se.
    Har troen på dere.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Synd med Wilson, Cross! Regner med at det var vinylutgaven? Så den på Dipper for ikke lenge siden. Ellers har de den kanskje på Garden?
    Den Forsberg-skiva har jeg lyst på. Spent på hva du synes! Vakkert cover også.


    Atle, det er jeg virkelig glad for. Vi har ikke tenkt å gi oss. Da hadde vi gjort det forlengst!
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har aldri lagt skjul på min begeistring for Fidelity. Derfor er det en glede å se at aktiviteten øker om dagen med flere flotte artikler. At denne trådens opphavsmann og velgjører er i sving igjen, er en dobbelt glede. Nå gjelder det at alle gode krefter støtter opp om et løft for Fidelitys fremtid.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk for hyggelige ord, awe. Å holde liv i Fidelity har alltid vært det britene kaller "A labour of love", noe vi gjør fordi vi rett og slett synes det er morro. Etter et labert år grunnet andre prioriteringer og utfordringer livet ellers gir oss, er vi på igjen, og nå er det vel snart på tide å utnytte potensialet. 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Heisan, Fredd! Hyggelig å se deg her inne igjen!

    Anlegget er fremdeles i Bærum, jeg er i Follo. Flyttingen skjer nok i helgen, om transportlogistikken lander. I forrige uke var konene til mine to kamerater helt plutselig veldig opptatte av at deres menn skulle være med dem ut i sola i stedet for å sjaue tung hifi inn og ut av stasjonsvogner, så da tryna hele prosjektet. Jeg håper det går bra på søndag!

    Men uansett kjøpes det musikk. Damien Rice i dag. Veldig, veldig bra. Bare hør!


     
    Sist redigert:

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisan, Fredd! Hyggelig å se deg her inne igjen!

    Anlegget er fremdeles i Bærum, jeg er i Follo. Flyttingen skjer nok i helgen, om transportlogistikken lander. I forrige uke var konene til mine to kamerater helt plutselig veldig opptatte av at deres menn skulle være med dem ut i sola i stedet for å sjaue tung hifi inn og ut av stasjonsvogner, så da tryna hele prosjektet. Jeg håper det går bra på søndag!

    Men uansett kjøpes det musikk. Damien Rice i dag. Veldig, veldig bra. Bare hør!


    Heisan Trond...
    Hyggelig å vere her også..

    Kjekt at du er tilbake og at du har friskna til - på alle måter..
    Har hatt en døtid med musikk og anlegg og slikt i mange måneder no...
    Får inspirasjon av å ver HER samt se på hva de andre også driver med..
    Herleg og dynamisk gjeng her inne må en vel si 8)


    Du får et bilde av meg - tatt for et par dager siden...
    Tatt frå Sæbø i Hjørundfjorden - den med de flotteste fjellene i "Gamlelandet" sies det
    5D3_33945D3_DxO-1-PC-low-980-WEB-PNG-24.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ah! Til å miste pusten av! Nå som jeg har flytta til en liten og pittoresk landsby, er jeg mer oppmerksom på verdien av genuint vakre omgivelser, for å si det sånn. Men dette er så storslagent vakkert at det nesten tar litt tid å ta inn over seg for oss som ikke er født i de traktene. 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Apropos musikk, Her er Taylor Goldsmith, frontmann i Dawes og medlem i bandprosjektet "The new basement tapes". Låta "Diamond Ring" er av Dylan.


     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Mer musikk. Svenskene har et imponerende antall inderlige vokalister, må jeg si. Her Ebba Forsberg, som har begått en hel skive med Waits-tolkninger. Den Cross refererte til for etpar dager siden. Den skal kjøpes!


     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Löp och köp! Fick litt speltid igår, men må höra mye mer känner jag. Vackert och skört! Ebbas vokal tar upp det mesta av lydbildet och med vackra enkla akustiska arr i bakgrunden blir det väldigt intimt. Fick faktiskt känslan av att höra Monica Zetterlund i Walz for Debby på flera av spåren och det var en positiv upplevelse! God lyd på vinylen också.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Da er vi to som trakk den ikke helt åpenbare paralellen, Cross. "Zetterlund/Evans´ "Waltz for Debby" er en av de fineste platene jeg har, forresten.
    Beskrivelsen din bekrefter det jeg egentlig visste etter å ha hørt youtube-kuttet i går. . Den plata må jeg ha!
     
    Sist redigert:

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    For første gang på lenge fekk eg inderlig lyst til å kjøpe musikk igjen Trond. Plata med Ebba Forsberg skal i hus.. Er den halvparten av Zetterlunds "Waltz for Debby" er den et funn... :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det har du rett i, Fredd. Hyggelig å kunne bidra til at du får lyst til å kjøpe musikk igjen! Sånn har jeg det om dagen også, og det er flere reiser bedre enn å være totalt frakoblet alt som heter musikk, lyd og hifi...
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Då er desse to + eit par nye (dvs gamle) med Tom Waits bestillt...
    Gleder meg..
    om_jag_lamnar_dig-31757182-frntl.jpg
    242846.jpg

    Ebba Forsberg: Om jag lemnar dig..
    Eric Clapton: Me & Mr. Johnsen..
    :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du har god smak, Fredd! Skal bli hyggelig å høre hva du synes når de er ankommet og spilt litt!
    Her er det slakk dag og lite musikk. Jobber med Anleggsflyttelogistikken enda. Ikke helt lett å få til når det tar litt tid og det trengs etpar biler. Men det ordner seg til uka, og da med gammel benk. Tror jeg har resignert litt når det gjelser å finne noe annet. Det dukker nok opp noe etterhvert.
    Jeg ble bedt om å lage spillelister til en god venns jubileum her om dagen, og kom over en gammel favoritt jeg tror flere enn meg liker...


     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Siden Goldsmith er blitt nevnt: har gått en del runder med Dawes "all your favorite bands" sist uke, synes beskrivelsen fra Allmusic gir mening og avslutter med en fin konklusjon:

    "Ultimately, All Your Favorite Bands is a comforting album, leaving you with the notion that whatever happens in your life, good, bad, or indifferent, all things take on a beautiful if bittersweet meaning when viewed through the rear-view mirror."

    All Your Favorite Bands - Dawes | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic

    Favorittspor så langt; 1, 8 og 9.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Da er vi to som trakk den ikke helt åpenbare paralellen, Cross. "Zetterlund/Evans´ "Waltz for Debby" er en av de fineste platene jeg har, forresten.
    Beskrivelsen din bekrefter det jeg egentlig visste etter å ha hørt youtube-kuttet i går. . Den plata må jeg ha!
    Dette var rare greier. Pleier å være rørende enig med musikktipsene i denne tråden, men dette fikk jeg ikke til. Streit og ok sunget, har bare veldig lite å gjøre med Tom W. Hørte gjennom Cohen-plata hennes også - samme der. Hadde jeg ikke hørt låtene, hadde jeg sikkert syntes det var ok, men sanger som er så fulle av sjel som Waitz og Cohen kan ikke tolkes slik IMO.

    Og å sammenligne med Monica Z, blir etter min mening som å si at Diana Krall minner om Janis Joplin! ;)

    Fint i grunnen, at vi ikke er enige om alt!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Fair nok det, Kim. For det første er det jo hyggelig at du pleier å være så enig at du blir litt satt ut når vi ikke er det. 8)
    Jeg synes fruen gjør nære, vare og fine versjoner, uten at jeg synes hun beveger seg i kvartalet til Waits på noen nåte, egentlig. Så det ligner ikke, jeg hadde nær sagt heldigvis, men er fin musikk helt på egen hånd. På samme måte som Ben Sidran lager fine og personlige versjoner av klassiske Dylan-låter. Noen får nupper på sjelen av dem, jeg liker dem. Ellers er ikke dette Zetterlundterritorium heller, per se. Men det har likevel noen kvaliteter som er i samme gata. IMHO, som det heter her inne.
    En strålende søndag til deg, forøvrig. Gledelig å se deg stikke innom i tråden.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Heisan, Fisken! Long time! Den skiva skal jeg faktisk gå til innkjøp av i morgen. 8)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    ...da er vi væffal enige om Sidrans Dylangreier. Stor sans for dem (og ikke minst for hans "Don´t cry for no hipster" - glimrende! Men den har du sikkert)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst er vi det, ja! ;D Og visst har jeg den. Cool mann, rett og slett!

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Noen tar seg friheter med klassikere og kommer unna med det. Her er Mark Ronsons Dylan-remix. Vad tycks, Gentlemen?

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøss! Her ble det jaggu stille!

    Jeg har handlet litt musikk fra tower-boys utmerkede samling "samtidsmusikk for voksne", og der fant jeg endel interessant. Særlig en tittel jeg har savnet intenst siden den ble lånt bort til en vakker og lyshåret sandefjordsjente jeg dro på jazzfestivalen i Molde med for en haug med år siden. Den var med i bagasjen, men ble ikke med meg hjem igjen, og jeg fikk den aldri igjen. Den var ikke lett å oppdrive igjen heller. Gudene skal vite at jeg har prøvd! Men så dukket den opp igjen i dag.The Doobie Brothers´"The farewell tour". Strålende skive med et av favorittbandene fra tidligere år. Ikke rart kvelden ble fin!



    51VRoVPC9UL.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kommet deg hjem impulse ? Hørte ikke noe ifra deg i går, men det går så bra. har du vært noe borti undernevnte musikk av Brubeck ? Fant den smått fasinerende og temmelig annerledes enn det jeg har hørt før ifra den kanten. Om det er samme mann da ? :)


     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Joda, det er samme mann! Helt genre-ubegrenset, som de fleste virkelig gode musikere ofte kan være. Dette verket hadde funka i Akershus Slottskirke under Kammermusikkfestivalen. Jeg har hørt det før, men det er lenge siden. Vakkert er det uansett. Kanskje jeg må finne det på et eller annet fonogram. 8)
    Jeg kom meg etterhvert hjem i går, men ettermiddagen ble travlere en jeg hadde regna med. Sånn er det jo noen ganger.8)
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ok, HC. Jeg forstår at jeg må oppdatere litt. Etter å ha hatt en "rack ønskes kjøpt"- annonse ute i to perioder her inne uten en eneste henvendelse, gått rundt i endel møbelforretninger, vært innom noen hifi-templer med fruen på slep, overvåket finn.no og reist for å kikke på noen alternativer, er resultatet null. Ingenting! Jeg ser meg nødt til å beholde det litt slitte, men akk så velfungerende benksystemet jeg har hatt de siste årene. Man kan vel si jeg har kastet inn håndkleet. Å finne noe fungerende til å sette anlegget på som tåler vekta, har plass nok, ser tålelig ut og ikke koster en formue er vrange greier.
    Hva flytting av anlegg angår, viste det seg at logistikken ble litt strevsom. Det er sommer og toppsesong for allergihælvete, så formen har vært uggen. Kameratene som sa seg villige til å bidra var ikke lette å avtale med, så jeg valgte å vente til neste uke for å få alt til å klaffe. Dermed har det vært beising av platting, pusling i hagen, husvedlikehold og slække sommersysler som har fått hovedprioritet. Men jeg har i det minste hodetelefoner! 8)

    Her har vi en av gamlekara jeg har lyttet endel på i det siste.

     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    @ impulse: Synd at du ikke får tak i rack som passer stuen & komponentene. Husker at jeg fikk mine to Solid Tech på kjøpet, da jeg kjøpte monoblokkene fra Stereofil. Var visst enklere enn å gi rabatt på McIntosh.


    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg finner nok omsider et, oct. Men det tar mer tid enn jeg trodde. Har et i kikkerten som har fått delvis aksept for sin visuelle framtoning, så vi får se. Men jeg bruker det gamle i mellomtiden. Det har både plass nok, ser ok ut og funker bra lydmessig, så det er jo ingen krise. Men det er ripete og bærer preg av at jeg har hatt det i ni år......
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå skjer det ting. Jeg har endelig funnet et rack, og ikke minst fraktes anlegget ut i morgen. Alt på en gang. Det eneste skåret i gleden er selvfølgelig at racket står i.....Stavanger! Ikke akkurat rett rundt hjørnet, så om det er noen som har tenkt seg derfra mot hovedstaden i den ikke altfor fjerne fremtiden, er det bare å sende meg en PM ! ;) Hvor bra det er, må jo gudene vite. Soundstyle fra noen år tilbake. Passer både mht størrelse og rent visuelt, så da er vi jo i det minste i gang.
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk til hedersmannen Vinagunner for veldig god hjelp i går! Nå står det meste av anlegget i stua, og resten kjøres ut i dag. Det ser ikke ut som om det er så lett å få fraktet en benk fra Stavanger uten at det koster en liten formue, så da blir jeg nødt til å bruke den gamle, lurvete som jeg har hatt i ni år. Men det går framover, og hørselen er bra, selv midt i allergisesongen. Når alt står og spiller i løpet av helgen, tror jeg jaggu livet leker igjen ! ;D
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med så mange kameraer er det pussig at du ikke får tatt et bilde av godsakene... Kom igjen din treging.. 8)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Bilde kommer når sakene er satt opp, HC ! Ikke mye vits i å legge ut bilder av en haug med elektronikk utover gulvet... :cool:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    .....og apropos at det skjer ting; visst gjør det det. Det kan virke som transporten av det etterlengtede racket fra Stavanger løser seg. Så for å feire denne uventede fremgangen, ruslet jeg ut på kjøkkenet for å brygge en kopp kaffe. Boksen var tom, så det var fram med bønner og kvern. En kremfarget Kitchen Aid, anskaffet i dagene før jul i fjor, som har gjort jobben sin upåklagelig. Fram til akkurat nå. En plutselig, hvinende ulyd forteller meg at noe ikke er som det skal være. Den maler rett og slett ikke. Så det er fram med skrutrekkeren for å demontere, og da faller nærmest øvre del av kverna mot meg i det jeg får av ytre del med innstillingshjul. I enden av akslingen som forbinder kverndelene, sitter det en liten fjær som er totalt deformert. En rask telefon til importør bringer meg i kontakt med et menneske som ikke vet en pøkk om Kitchen Aid kaffekverner, men henviser meg til et serviceverksted de bruker. Der finner jeg en åpenbart grenseløst irritert fyr som tydeligvis synes det er jævlig utidig å bli ringt opp av kunder på en fredags ettermiddag, og passer på å gjøre det klart at cdet ikke er lett å få tak i deler til Kitchen Aid-ting. Bare så jeg vet det, liksom.
    Ikke videre imponert, for å si det veldig forsiktig. Ikke av kvaliteten på en kaffekvern til 3000, som holdt i et halvt år, eller av servicegrad eller kunnskap hos dem som burde ha begge deler.
    Det blir visst ferdigmalt kaffe i helga, kan det virke som.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gjør det enkelt her nede.. Starbucks.. Indonesere kan ikke å lage kaffe.. Men kjøpt luwak kaffe.. Litt artig det. Lyst på en pose impulse? ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ja takk! Luwak har jeg ikke smakt på årevis, så det hadde vært artig.
    Gratulerer med den overraskende endringen av sivilstand, forresten! ;D;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn