Jøss, bare artister på favorittlista mi det der. Ville vært skikkelig spooky uten Kungsbacka Trio der, de kjenner jeg ikke. Men de må vel være bra, og skal sjekkes............ kjøpt et lass med plater av Angela Hewitt, Fabio Biondi, Martin Frøst, Jordi Savall, Chet Baker, Kungsbacka Piano Trio og et lass andre helter......
Tror ikke det er så mange som kjøper FLAC på nett? Virker som utvalget er for dårlig?Som dere sier, mye godt å få kjøpt for en billig penge.
ingen diskuterer downloads og om de er verd pengene, enten det er FLAC eller andre varianter, mens CD beskrives om avlegs og døende.
Hvis prisforskjellen er minimal mellom nedlasting og fysisk CD velger jeg selvfølgelig fysisk skive.
Faen!, der bekreftet du noe jeg har lurt på lenge, jeg er visst ikke som "folk flest"Det sikreste tegnet på at CDer er avlegs og dødt er at prisene dumpes.Som dere sier, mye godt å få kjøpt for en billig penge.
ingen diskuterer downloads og om de er verd pengene, enten det er FLAC eller andre varianter, mens CD beskrives om avlegs og døende.
Hvis prisforskjellen er minimal mellom nedlasting og fysisk CD velger jeg selvfølgelig fysisk skive.
"Folk flest" har stoppet å handle dem.
Skadefryd er nordmannens største glede.Snakket med en i går som hadde rast hele serveren sin. Jeg gliste godt da. En måned siden jeg foreslo Qnap backup løsning.
Jåsskuk. (blir sikkert moderert vekk, men du fatter skissa, og at det er kun en omskriving av tullebukk)Mye snakk om ekte mannfolk her...... Men tenderer til å være enig med Sluket...Tanken på en server som raser er ikke mye kul...Og med oppdateringer av drivere, nye programmer kombinert med tingens iboende jæ..skap ifht data er det befriende å kunne sette på ei skive uten videre seremoni... Denne zappingen mellom artister på ei bøgfjøl, det er vel noe av det mest metroseksuelle som finne i audio verden..Rett og slett ikke ha guts nok til å høre ei skive helt til ende, men måtte zappe mellom sitt utvalg av Kari Bremnes, Diana Krall og ( FYSJ ) Patrica Barber... Gjerne med diverse oppløsninger så en virkelig kan få nyte sine 15 sekunder av hver sang... Jommen sa jeg MUSIKKGLEDE....
... Så det å være mann, høre ei skive av Tom Waits til ende og kose seg med det enkle er helt ok...
Forsvar av egne løsninger er helt ok, det er jo en grunn for at vi velger de løsningene.Hehe, du Rolf du Rolf.. Lengden på innlegget ditt viser at du følte jeg traff blink... Men skjønner hva du sier. Selvom datakrasj har en langt større sannsynlighet enn at en cd spiller tar kvelden.. ;-)...
Strøken får gjengitt musikk aldri blitt, det hele er en mer eller mindre bra illusjon..
Og jeg føler fortsatt ikke for å få meg pc løsning.. Dessverre Rolf.. ;-).. Iherdig forsvar av egne valg er stort sett det vi driver med her inne.. ;-)
Hvem som pisser , evt hvem som driter seg ut , skal være usagt... Det er nok takhøyde forhåpentligvis til at de som sverger til ren pc avspilling til de som kun hører bare vinyl og alle oss midt i mellom kan kose seg med sin løsning ...Tror du ikke det Roda ?Forsvar av egne løsninger er helt ok, det er jo en grunn for at vi velger de løsningene.Hehe, du Rolf du Rolf.. Lengden på innlegget ditt viser at du følte jeg traff blink... Men skjønner hva du sier. Selvom datakrasj har en langt større sannsynlighet enn at en cd spiller tar kvelden.. ;-)...
Strøken får gjengitt musikk aldri blitt, det hele er en mer eller mindre bra illusjon..
Og jeg føler fortsatt ikke for å få meg pc løsning.. Dessverre Rolf.. ;-).. Iherdig forsvar av egne valg er stort sett det vi driver med her inne.. ;-)
Det er likevel unødvendig å pisse på andre sine valg.
God plass til alle!Hvem som pisser , evt hvem som driter seg ut , skal være usagt... Det er nok takhøyde forhåpentligvis til at de som sverger til ren pc avspilling til de som kun hører bare vinyl og alle oss midt i mellom kan kose seg med sin løsning ...Tror du ikke det Roda ?Forsvar av egne løsninger er helt ok, det er jo en grunn for at vi velger de løsningene.Hehe, du Rolf du Rolf.. Lengden på innlegget ditt viser at du følte jeg traff blink... Men skjønner hva du sier. Selvom datakrasj har en langt større sannsynlighet enn at en cd spiller tar kvelden.. ;-)...
Det er likevel unødvendig å pisse på andre sine valg.![]()
Når tåka endelig letter, er du ikke frafallen Rolf, da har du endelig sett lyset - og det er absolutt et sunnhetstegn.Nå har jeg i samme periode også mistet trua på mye magisk innen hobbyen, og er på mange områder en frafallen.
Sunnhetstegn eller bare trist?
Tiltredes. Kunne ikke formulert det bedre selv.Jeg synes det alltid er festlig når man bruker PC-krasj som et argument mot filbasert avspilling. Å rippe hele musikksamlingen sin for så å ignorere elementære ting som backup eller diskredundans og så bruke dette mot filbasert avspilling blir omtrent det samme som å si at CD er noe upålitelige greier fordi de fungerer så dårlig etter at ungene har hatt den i lekekassa et halvår. Man kan imidlertid tid trøste seg med at CDen aldri kan oppnå det samme pålitetlighetspotensialet som riktig oppbevarte datafiler, uansett hvordan man vrir på saken.
Jeg synes Roda sa det fint tidligere. Det eneste argumentet for CD-plata er de som foretrekker seremonien i seg selv eller vil ha en simplest mulig løsning i oppsett og drift. For de som vil ha musikkavspillingen uten videre seremoni så er filbasert fint. Det er plass til begge deler for de som måtte ønske det.
Du blir vel ikke finansielt svimmel av et evt. bomkjøp på femtini kroner håper jeg, RoDa? Dessuten kan det jo være du liker musikken etterhvert??Hva er kammermusikk? Finnes det noe på WiMP som kan brukes som referanse på hvilken type musikk det er?
Vil jo nødig hive ut møblene, men gidder heller ikke kjøpe dersom jeg ikke liker musikken.
Da er vi to som har mistet troen, selv med forskjellig kildetilnærming, absolutt ett sunnhetstegn for min del iafNå har jeg i samme periode også mistet trua på mye magisk innen hobbyen, og er på mange områder en frafallen.Hvem som pisser , evt hvem som driter seg ut , skal være usagt... Det er nok takhøyde forhåpentligvis til at de som sverger til ren pc avspilling til de som kun hører bare vinyl og alle oss midt i mellom kan kose seg med sin løsning ...Tror du ikke det Roda ?Forsvar av egne løsninger er helt ok, det er jo en grunn for at vi velger de løsningene.
Det er likevel unødvendig å pisse på andre sine valg.![]()
Sunnhetstegn eller bare trist?