HCS
En vanlig fyr fra bygda..
For en god stund siden fikk jeg en tuner som er lagd av et japansk high-end merke som jeg skulle gi til reperatør. Denne reperatøren jobber også som reperatør for dette merket hos importør/forhandler. For å få gjort jobben skikkelig ba reperatøren om skjema. Importør/forhandler nektet dette da produktet var ukjent for han og sikkert derav ikke kjøpt i Norge.
Det jeg synes er et betimelig spørsmål er om bransjen er tjent med ikke å ta service på merker som de selv selger og importerer? Hvis så er fakta er det jo ingen andre enn forhandler som i det lange løp taper på dette. Bilbransjen, spes. Merz drev også på denne måten når bruktimport var på høyden. Dette gikk de så bort ifra. Jeg undres hvorfor... 8)
Tilslutt vil jeg bare si at denne tuneren var kjøpt i Norge. Men denne forhandleren/importøren nektet fortsatt å gi fra seg skjema. Til sin egen reperatør og for et produkt han selv selger. Selvmord ifht service. Håper andre i bransjen har et mer edrulig syn på å gi fra seg skjema på norske "produkter" så som importerte. Slik sett sikrer en merkets overlevelse og sin egen anseelse.
Det jeg synes er et betimelig spørsmål er om bransjen er tjent med ikke å ta service på merker som de selv selger og importerer? Hvis så er fakta er det jo ingen andre enn forhandler som i det lange løp taper på dette. Bilbransjen, spes. Merz drev også på denne måten når bruktimport var på høyden. Dette gikk de så bort ifra. Jeg undres hvorfor... 8)
Tilslutt vil jeg bare si at denne tuneren var kjøpt i Norge. Men denne forhandleren/importøren nektet fortsatt å gi fra seg skjema. Til sin egen reperatør og for et produkt han selv selger. Selvmord ifht service. Håper andre i bransjen har et mer edrulig syn på å gi fra seg skjema på norske "produkter" så som importerte. Slik sett sikrer en merkets overlevelse og sin egen anseelse.