Ikon 7 - McIntosh MC 275

Dan

Medlem
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
1
Min far skal kjøpe ny Hi-fi, MC 275 har truffet hans hjerte og det er jo ikke ett dumt valg. Han lurer på å parre den med Dali Ikon 7, noen meniger om dette kan fungere? Han hører for det meste på blues, gjerne høyt. Stua er rimelig stor. Dan

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Når han skal ha så god elektronikk, og sikkert også liker dali, ville jeg gått for Mentor 6 (den nye) heller Helicon 400. Disse tror jeg vil bli mye bedre. Vis budsjettet til HT er ca 10-12, ville jeg personlig gått for de helt nye høytalera til Eltek, dynaBel 2,5s og gjort litt sjøl. Pris 10,5k. Er ikke lagt ut på internettsida enda, men det kommer snart!

God jul

PK

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kunne jo ha vært en ide å se på Monitor Audio GS60 som alternativ. Den låter helt villt bra i store rom på blues, rock osv, og spiller som en drøm med Mc275 og en god kilde!

Mvh Vidar P

Dan

Medlem
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
1
Mentor 6 virker mer innteresant, Helion 400 blir for dyr i første omgang, han har ikke noe spesielt forhol til dali.
Vidar: Monitor audio GS 60 ser ut som ett godt alternativ, men er nokk litt for dyre. Takk for svar:)

T

Thomas1

Gjest
Har hørt både Mentor6 og Mcintosh mc275.
Men desverre ikke sammen.

Mentor6 mangler litt kropp. Der tror jeg rørforsterkeren kanskje kan være en god match.
Men den oppløste diskanten på både Mentor6 og Ikon7 kanskje kan bli litt mer laidback enn det som er intensjonen til Dali.

Har selv lyst til å parre mine Mentor2 med noe med rør. Enten cd spiller med rør eller en røreffekt.

Jeg ville deponert på mentor6 og prøvd selv...

Topp Bunn