På tur og reise .... Ikke timeshare ....

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.403
Sted
Holmestrand
I et svakt øyeblikk ble kona og jeg lurt inn på et timesharemøte på Gran Canaria, på tross av gjentatte spørsmål om det var timeshare. Mer og mer pågående selgere kom i en jevn strøm, og til slutt fikk vi et tilbud på bordet som vi egentlig kunne ha vurdert seriøst. På spørsmål om epost eller telefonnummer så vi kunne sove på saken, klaska selger sammen mappa, og fortalte at hvis vi ikke kunne signe for 1900€ der og da så lekte de ikke butikk. Og gikk.

Da vi sjekket RCI på nettet så kaller de seg verden største timeshare nettverk.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.061
Nevn "Kjøpsloven" for disse bandittene så forsvinner de fort som føyke.

C

cruiser

Gjest
Det store spørsmålet her er hvorfor noen gidder å reise til Gran Canaria?

8

8x12_TOM

Gjest
Har også vært utsatt for noe lignende som dette. Fikk i hvert fall en gratis drosjetur bort til nabobyen vi egentlig hadde tenkt på å besøke den dagen, par-tre halvlitre og en gratis lunch + en vinflaske vi ble lovet hvis vi hørte på hele presentasjonen. ca 40min
Satt å fliret for meg selv under presentasjonen av en sofware katalog for eksklusive og billige sydenturer. Med våres framlagte årlig feriebudsjett var det visst titalls tusen å spare i året. De hadde to kataloger(cd-Plater) den ene til 25000,- den andre 43000,- Dette høres for godt ut til at det er sant, så jeg vil gjerne vente med å svare til i morgen sa jeg - Da var det brått slutt.
Synes egentlig litt synd på damen som hadde fått jobben med å prøve å overtale oss, da jeg så det blikket fra sjefa, som kom helt mot slutten. Det ikke var til å ta feil av. Ble ikke mye lønn den dage kan jeg tenke meg

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.399
Sted
.
Torget vurderinger
24
Alle alarmklokker må ringe høyt når selger forlanger at man skal signere i full fart. Ingen seriøse firmaer oppfører seg på denne måten. Du skal være glad for at du ikke beit på.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.891
Torget vurderinger
0
Ramlet borti "Diamond Resort" på Rhodos og grunnet mangel på norskspråklig "selger" sendte de oss tilbake med avtale om møte neste dag. Googlet firmaet og fant ut at de har en masse misfornøyde kunder!! Da gadd vi ikke møte dem neste dag.

Konseptet er ikke i utgangspunktet så dumt, men det er jo hysterisk overpriset. Sjekk hva en uke koster og gang med 1/2 år bruk og 1/2 år tom, og da er man er grei!Om man da priser leiligheten ut fra kun bruk i 26 uker får man en pris som er "ørten ganger" prisnivået på destinasjonen. I tillegg kommer "administrasjonsgebyr" "vedlikeholdsgebyr" og "what not". Det vil nok som oftest lønne seg å kjøpe selv, da har man mye bedre kontroll på hva det koster.

Og som sagt overfor er det grunn til å hoppe av når det MÅ underskrives der og da!

Topp Bunn