Ikke lov å kommentere moderasjon i tråden som modereres.

R

Roysen

Gjest
Dette er en regel som blir vektlagt fra moderatorenes side, men samtidig får moderatorene lov til å kommetere sin moderasjon i tråden. Dette synes ikke jeg er riktig. Dersom moderering ikke skal kommenteres i tråden bør ikke moderator få lov til å kommentere sin moderasjon heller. Mitt forslag er at når det foretaes en moderasjon som moderatorer føler behov for å kommentere, så legges det inn en kommentar som f.eks. "Moderert" i innlegget som er moderert eller et eget innlegg med samme kommentar og så opprettes det en link i innlegget som henviser til en ny tråd som opprettes under "Kommentarer og hjelp til forumet" hvor åpingsinnlegget inneholder moderators modereringskommentar. Her kan så alle argumenter for og i mot moderasjonen bli samlet på et sted.

Selve tråden blir sannsynligvis lest av mange flere enn de som leser kommentarer og hjelp til forumet og medlemenes forsvar mot eller uenighet i moderasjonen blir derfor ikke lest av så mange slik systemet fungerer nå. Begge sider av saken kommer derfor ikke frem i like stor grad som det hadde vært rettferdig at den gjorde.

Mvh
Roysen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.404
Torget vurderinger
2
Roysen skrev:
Dette er en regel som blir vektlagt fra moderatorenes side, men samtidig får moderatorene lov til å kommetere sin moderasjon i tråden. Dette synes ikke jeg er riktig.
Vi gir stort sett en kort forklaring når det modereres, og dette skal i utgangspunktet være enden på visa. Hvis noen er uenig så kan de ta det opp i egen tråd i denne avdelingen.

Vi har ikke tid til å diskutere hver bidige lille ting, og stort sett så blir moderering gjort korrekt i henhold til reglene. Det er alltid unntak, og da er dette plassen.

En link til egen tråd som omhandler hver eneste moderering kommer dessverre aldri til å skje.

Mvh
Høvdingen

R

Roysen

Gjest
Høvdingen skrev:
Vi har ikke tid til å diskutere hver bidige lille ting........

En link til egen tråd som omhandler hver eneste moderering kommer dessverre aldri til å skje.

Mvh
Høvdingen
Det forstår vi selvsagt. Det var vel egentlig ikke det jeg tenkte selv om jeg kan forstå at åpninsinnlegget kan tolkes dit. Det jeg henviser til er de tilfeller hvor det er temmelig åpenbart at det er uenighet. Litt av poenget mitt er hva som står igjen i den opprinnelige tråden. Der fremkommer det kun et synspunkt.

Mvh
Roysen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.404
Torget vurderinger
2
Roysen skrev:
Litt av poenget mitt er hva som står igjen i den opprinnelige tråden. Der fremkommer det kun et synspunkt.
Du henger deg opp i saken til Cap, og det var ingen som hadde tenkt å røre den tråden på noen måte. Det var han selv som tok opp en moderering som ikke hadde funnet sted ennå, og da ble saken litt spesiell, og ikke representativ for moderasjon på generell basis.

Normalt så blir reglene brutt - moderator modererer, og etterlater seg en setning eller to om hvorfor moderasjon fant sted. Da står det igjen kun ett synspunkt, og det er hele poenget.

R

Roysen

Gjest
Høvdingen skrev:
Roysen skrev:
Litt av poenget mitt er hva som står igjen i den opprinnelige tråden. Der fremkommer det kun et synspunkt.
Du henger deg opp i saken til Cap, og det var ingen som hadde tenkt å røre den tråden på noen måte. Det var han selv som tok opp en moderering som ikke hadde funnet sted ennå, og da ble saken litt spesiell, og ikke representativ for moderasjon på generell basis.

Normalt så blir reglene brutt - moderator modererer, og etterlater seg en setning eller to om hvorfor moderasjon fant sted. Da står det igjen kun ett synspunkt, og det er hele poenget.
Dette har ikke noe med den saken å gjøre kjære Høvding. Jeg har selv opplevet å bli moderert i andre tråder hvor moderators kommentar står i den opprinnelige tråden, men hvor det er ulovlig for meg å kommentere tilbake selv om jeg er helt uenig i måten moderator har tolket situasjonen eller innleggene i tråden på. Jeg blir da henvist til å opprette en egen tråd her. Så står moderators kommentar tilbake i tråden.

Mvh
Roysen

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Er jo en mulighet for å lage en klistret tråd, for kommentarer og spørsmål angående moderering. Kan kanskje være lurt med slike diskusjoner for å utvikle forumet. Problemet er at når moderering skal diskuteres, kan det fort ende med at det blir en en hakke tråd mot moderatorene...

Topp Bunn