Ikke en lyd....

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Har kjøpt den siste filmen til Neil Young "Heart of gold", men det sier bare ding-ding-ding i en helvetes fart. Lydsignalet går coaxialt til en dac, så med rca til forsterker. Dette fungerer jo både på cd og film som leies på hjørnet.
Noen som skjønner hva som skjer?

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Dekoder DACen din DD/DTS? Kan høres ut som om det kommer flerkanals uten av dette er støttet, og at DACen ikke blokker dette som den skal men gjør et forsøk på å dekode.

Enten det eller så er det rett og slett en feil på det lydsporet du har benyttet.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
687
Tipper at DACen din ikke fikser DTS. Gå inn på lydvalg på DVDen og sett den til 2-kanalers PCM eller hva de måtte ha funnet på å kalle det.

En visuelt dritkjedelig film forresten ;)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Faen, og jeg som gledet meg til den filmen ;-) Skal se hva jeg får gjort med innstillingene.....

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.794
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bra film! oser spilleglede av young, harris og co.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
687
bra film! oser spilleglede av young, harris og co.
Joda. Men filmatisk er den helt på tryne. Et dønn stillestående kamera som zoomer en gang i blant. Rene, skjære amatøropptaket spør du meg ;)

K

kbwh

Gjest
Hvis jeg kjører bitstream mot min dac sier det også dingdingding. Hjelper å velge tokanals pcm, ja.

Jonahan Demme har vel en kunstnerisk grunn for valgt kamerabruk på NJ-filmen sin. Stop Making Sense var jo ikke så verst en gang i forrige årtusen. Han vett hva han holder på med.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.794
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Joda. Men filmatisk er den helt på tryne. Et dønn stillestående kamera som zoomer en gang i blant. Rene, skjære amatøropptaket spør du meg ;)
det er jo en konsertfilm med en lettere geriatrisk mann og hans ditto band på en ærverdig countryscene i nashville. den enkle kamerabruken og de varme, nydelige fargene kler konserten meget godt.
lydopptaket er også fantastisk bra.

jeg foretrekker å se neill young i denne innpakningen. så kan heller overkreative og hippe kamerafolk og klippere leke seg med ralph meyers og den slags.  

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Har fått stilt inn dvd-spilleren så nå er det lyd. Men jeg kan velge mellom 48kHz og 96kHz, hva skal jeg velge når jeg spiller CD?

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Ingen som har fasitsvar på siste spørsmål?

Topp Bunn