Ikeda 9REX Kiwami

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei medasylanter:)
    Jeg vil dele en liten historie om min kjære pick up og et hendelig uhell.
    Jeg kjøpte nevnte pick up for snart to år siden av en hyggelig ebayer ved navn Juki. Jeg har handlet med ham ved et par tidligere anledninger og viste derfor at han var til å stole på, ellers ville jeg ikke turt å sende av gårde USD 3200 for noe jeg bare har sett et bilde av. Men dette gikk altså smertefritt og jeg hadde 3 dager etter innbetaling(via PayPal) min Ikeda 9REX Kiwami i hende. Denne overtok etter en Benz AceS L, og jeg kan bare si at dette var en vesentlig oppgradering helt etter forventning:) Plate etter plate ble avspilt og jeg tok meg selv i å sitte å smile i sofaen over den lydmessige gevinsten:) Platebutikken har også hatt glede av dette......
    MEN SÅ våknet jeg en lørdag morgen for snart et år siden av en lyd som om noen dro pick upen på tvers av rillene, jeg spratt opp, løp ut i stuen for å finne poden(6 år) i tårer foran platespilleren, han ville spille Neil Young Harvest og skjønte at dette hadde gått galt......kan jo ikke annet enn å tilgi dette etter en berettiget liten skjennepreken.
    Ok, Mail til Juki, som ber meg sende ham pick up for retipping. Jeg snakket også med Tor hos Lyric om dette, han hadde nylig fått agenturet for Ikeda i Skandinavia så jeg tenkte det kanskje kunne løses via ham i stedet da dette jo var noe jeg måtte betale for uansett. Tor tar kontakt med Ikeda(IT Industris) i Japan og får beskjed om at de ikke vil gjøre service på varer som ikke er kjøpt av en av deres godkjente forhandlere....? De sier jeg må sende den til Juki siden det er ham jeg har kjøpt den av. Så dermed blir den sendt til HongKong.......
    Det viser seg etter noen uker at Juki har sendt den videre til en forhandler i Tokyo. Denne forhandleren er en gammel venn av Ikeda SAN himself ( som er over 90 år og still going strong) IkedaSan tar kontakt med sjefen på IT Industris
    og ber dem vennligst om å fikse pick upen min, hvilket de pent måtte gjøre..... Men Tokyo forhandleren får ikke mer varer fra Ikeda heretter, og Juki har mistet sin kilde for Ikeda varer og vil heller ikke kunne supportere ved feil på Ikeda varer han har solgt(sorry Juki). Enden på visa for min del ble reparert pick up etter mange email fra meg til Juki og fra Tor hos Lyric til IT Industries( Takk Tor:)).
    Så hvis du skal kjøpe noe fra Ikeda i Norge, MÅ du kjøpe av Lyric hvis du skal ha garanti/support!!!!
    image.jpg

    Mvh.
    Rolf
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takk for tips. Vi forventer flere bilder av denne riggen!
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    OK:) men jeg er ingen foto kunstner, og har bare brukt Ipad, så dere må bære over med bildekvaliteten.......
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.830
    Torget vurderinger
    23
    Vemodig vakkert dette....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Nydelig og klassisk drivverk og arm, utrolig flott!
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Tusen takk:)
    Og jammen spiller det vakkert også:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn