IKEA OBEGRÄNSAD?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.656
    Antall liker
    21.458
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Om dette er en sånn hipstergreie så betyr det dessverre ingenting hvordan den låter. For å høste anerkjennelse fra sine hipstervenner er det nok å ha den utstilt. Trenger ikke bruke den, det viktigste er at man har den ;)
    Får meg til å tenke på vegguret som henger i hallen vår fordi «det er viktig å ta vare på gamle ting».
    Jeg orker ikke lyden av den når den går så den viser i det minste riktig tid to ganger i døgnet.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Designet er jo ikke ille gæærnt!
    Lage en klon i utfrest alu chassis, solid tallerken, stillegående dd drift og en kvalitets arm,
    så kunne det vært no!
    Kanskje ikke samme pris men....
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.656
    Antall liker
    21.458
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke sett nøyaktig på dimensjonene, men har tenkt at man kunne få til en Obegränsad Planar 1, 2 eller 3 om man hadde slik å bestille.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Litt rart at ikke IKEA gjør ting i det minste halvveis greit når de først gjør noe. Volumene er mye høyere enn hva de fleste platespillerselgere kan se for seg og dermed blir også kalkylene helt annerledes og for IKEA totalt så er det ikke en gang en pølse i slaktetida.

    For noe år tilbake var det en sak om IT-sikkerhet og alle mulige dingser som kunne kobles på nett. En sikkerhetsekspert gikk til innkjøp av en lampe (eller lyspære?) fra IKEA og tenkte å leke seg litt med hvor lett det var å bryte seg inn via denne IKEA-dingsen til ingen penger. Han ble mildt sjokkert da alt som gjaldt sikkerhet på nettverksdelen i denne dingsen var helt etter boka og state of the art. IKEA svarte at de selger så hemingsløst mange av tingene sine at det var mye billigere for IKEA å gjøre det ordentlig med en gang fremfor å få mase returer.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Off topic, for lenge siden skulle jeg ha noen hylle knekter, og gikk på Ikea.
    Så på de som Ikea solgte, og så på de Ikea selv brukte på sine hyller.
    Gikk på en jernvarehandel og kjøpte de samme Ikea brukte på sine hyller!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du skal ikke se bort fra at slike produkter kan sørge for større rekruttering og interesse enn «seriøse» spillere fra «seriøse» aktører.
    Fint hvis folk kan lære seg å bruke et fysisk format igjen og høre et album fra a til å. 👍
    Absolutt. Men samtidig - om denne er direkte dårlig, så kan det jo være mot den hensikten. De kan jo ende opp med å tro at det er slik vinyl låter, og gir opp hele mediet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fortsatt flere IKEA utsalg som har denne iflg nettsiidene, men jeg forstår ikke hypen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og forsatt valg mellom å kjøpe Fun Light julebrus på Finn eller på Rema
    Det virker som en slik Tiktok-greie som tar heeelt av og kanskje vi er med på å «framsnakke» denne «ubrukelige» spilleren? 😬
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Er mere redd denne gimmick spellern heller knekker interessen for the holy grail of music -vinyl-
    enn får små interreserte hipstere interresert
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Kan noen demontere spilleren og vise litt innmat?

    Frog79
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Det virker som en slik Tiktok-greie som tar heeelt av og kanskje vi er med på å «framsnakke» denne «ubrukelige» spilleren? 😬
    Ja, ingen hører MEG på populære medier;) Trur jeg må åpne en TikT og fortelle folk sannheten.
    Eller nei, det kan jeg ikke. Skal jo tjene penger på den -til en ny Reloop Turn 5 så jeg blir analog med Norah.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Nei, tenkte mer på de som undertøyet kastet! Som TT var innpå.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Utvidet anlegg nr.2 med litt mer stæsj i dag, -med utstyr som ser like billig ut, NAD, Yamaha WXAD-10, og gav IKEA plastikk rælet en runde til. Alt matcher da i sort/grå plæstikk. Og tester på små JBL denne gang. De ser egentlig OK ut da:)
    Om det ikke hadde vært for fortsatt gjentagende «buzzing» opp i frekvens så låter det ikke helt gæernt tross alt. Tross den vobblende tallerken.Lukke øya.. Kanskje jeg burde prøve å bytte den med en annen?
    Men nå har jeg plutselig plass til nær full size komponenter igjen, så kanskje gå for en billig Reloop Turn 2-3 heller?
    ER jo litt koselig med vinyl igjen da😄
    B2368EDB-A28A-4817-B17E-5CE91E2106F6.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Utvidet anlegg nr.2 med litt mer stæsj i dag, -med utstyr som ser like billig ut, NAD, Yamaha WXAD-10, og gav IKEA plastikk rælet en runde til. Alt matcher da i sort/grå plæstikk. Og tester på små JBL denne gang. De ser egentlig OK ut da:)
    Om det ikke hadde vært for fortsatt gjentagende «buzzing» opp i frekvens så låter det ikke helt gæernt tross alt. Tross den vobblende tallerken.Lukke øya.. Kanskje jeg burde prøve å bytte den med en annen?
    Men nå har jeg plutselig plass til nær full size komponenter igjen, så kanskje gå for en billig Reloop Turn 2-3 heller?
    ER jo litt koselig med vinyl igjen da😄 Vis vedlegget 856370
    Kanskje det er akkurat DU som er hipsteren? 😂
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Utvidet anlegg nr.2 med litt mer stæsj i dag, -med utstyr som ser like billig ut, NAD, Yamaha WXAD-10, og gav IKEA plastikk rælet en runde til. Alt matcher da i sort/grå plæstikk. Og tester på små JBL denne gang. De ser egentlig OK ut da:)
    Om det ikke hadde vært for fortsatt gjentagende «buzzing» opp i frekvens så låter det ikke helt gæernt tross alt. Tross den vobblende tallerken.Lukke øya.. Kanskje jeg burde prøve å bytte den med en annen?
    Men nå har jeg plutselig plass til nær full size komponenter igjen, så kanskje gå for en billig Reloop Turn 2-3 heller?
    ER jo litt koselig med vinyl igjen da😄 Vis vedlegget 856370
    Den dansende dama med bastskjørt gjør hele greia!
    Vardøen på minimalisme?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Dette må gjøres: Ta av tallerken, varme den opp og rette den. Det ser greit ut. Og så finne ut av buzzen. Det klarer nok snurrefolket. Blir dette løst, så er det High-End Nirvana. Kremt..;)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.656
    Antall liker
    21.458
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Buzzen kan muligens løses med nåletrykk. AT-3600L kan kjøres med opptil 4 g. Sjekk hva den har nå. Ditt eks kan ha lavere enn det anbefalte (også minimum) 3 g.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ^Du vet, @BritFi , en gammel Lenco L75 eller L78 er minst like kul som en IKEA Obegränsad, koster et par lapper, og spiller platene ordentlig også.
    Ja, mye fint og kult. Men jeg har bare 1 plate, kjøpt på freddan. Hehe! (Gav bort alle LP når jeg flyttet til Bodø på 200 tallet)
    Hadde denne boksen funket så skulle jeg dratt og fått tak i litt av favorittmusikken på bruktmarkedet for hobbyens skyld.
    Men nå…usikker. Kikket på et par nye (skikkelige spillere) men tenker det blir minimalt bruk, så kanskje gå for noe ala det du tipser om:? Vintage altså, de kan låte greit de?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Ja, mye fint og kult. Men jeg har bare 1 plate, kjøpt på freddan. Hehe! (Gav bort alle LP når jeg flyttet til Bodø på 200 tallet)
    Hadde denne boksen funket så skulle jeg dratt og fått tak i litt av favorittmusikken på bruktmarkedet for hobbyens skyld.
    Men nå…usikker. Kikket på et par nye (skikkelige spillere) men tenker det blir minimalt bruk, så kanskje gå for noe ala det du tipser om:? Vintage altså, de kan låte greit de?
    Da må jo den TD-126'en som ligger på brukten være tidenes no-brainer.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.656
    Antall liker
    21.458
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den er jo GOD. Men prisen er tregangern av Ikea-spilleren og også langt over anleggets grunnleggende idé slik jeg forstår den. SM-motor i en 2CV.
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Hehe!

    Ikke ulik, synd IKEA ikke gjorde skikkelig jobb når de først klinker til med denne lanseringene. Tupperware.
    Testet og undersøkte litt mer om noe kunne gjøres med tallerken, og stift som skjer litt skjev ut.
    KAN jo ta tallerken litt i mikroen og presse den rett? Men dette stift/pick-up kan jeg lite om.
    Hva skyldes tendens til «spille på kam» lyd oppover mot diskanten på platespillere?

    Vis vedlegget 855969
    Fint rack, hvor mye vekt tåler den?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn