Som student og i flere år etterpå hadde jeg enslags tommelfingerregel om at man ikke har råd til å være sur på IKEA veldig lenge om gangen. Har muligens vokst fra dem nå.
Siste større kjøp på IKEA var en sofa med sjeselong og skammel til det nyoppussede mediarommet for et par-tre år siden. Sofaen kom frem, men Bring greide å "miste" både sjeselong og skammel på veien. Holdningen derfra var "det gjør vel ingen ting, IKEA produserer bare en ny". Det gjorde de ikke, for IKEA kundeservice insisterte på at de møblene var gått ut av produksjon, så det ble ihvertfall ikke aktuelt. Til slutt fant jeg ut at de fordømte delene fortsatt var å finne i varehusene i USA, så jeg bestilte derfra på nett og fikk det levert via Jet Carrier. Det gikk mye raskere enn å bestille fra Furuset og få levert deler av bestillingen til Vestby, og kostet bare et par hundrelapper mer med frakt, toll og moms. Eter en del kjefting fikk jeg tilbake det jeg hadde betalt til IKEA, men ikke merkostnaden ved å skaffe delene fra USA selv. Etter enda mer kjefting fikk jeg dekket mesteparten av det også i form av matkuponger på köttbullar. De ga jeg til husets fattige og sultne student, så var hun happy.
Noe senere kjøpte jeg en benkeplate som skulle bli kropp til elgitar, men da måtte jeg først gå gjennom hele labyrinten for å kjøpe den ene tingen, så kjøre til en annen adresse for utlevering og vente både lenge og vel der før lottokupongen omsider ble ropt opp. Etter det har det vel stort sett vært ferdighandlet på IKEA for min del, trur eg.