IFI Audio Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Ikkesant… Det bør være via nett, og det er jeg ikke helt sikker på om jeg har gjort. Har hørt at AirPlay gir lavere kvalitet, men vet ikke hvordan det fungerer teknisk.
    Airplay er definitivt ingen høydare. Men for å unngå Airplay eller bluetooth er du nødt til enten kabling eller en streamer foran. Da vil du oppdage at f.eks. Spotify Connect er klart bedre enn disse "luftoverføringene".
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Har skaffet meg en Pro iSDS Sign. Opplever at streaming med IPad ikke blir så bra som USB fra PC. Den har heller ikke spurt etter nettverksinntillinger, men det er kanskje fordi jeg har satt i nettverkskabelen? Finner lite veiledninger/bruksanvisning på hjemmesiden til iFi, ikke grundig nok, i hvertfall. Noen tips?
    Når du har satt inn nettverkskabel så er du på nett. Da er det unødvendig å oppgi nettverksinnstillinger, det er bare nødvendig hvis du bruker WiFi.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.502
    Antall liker
    4.815
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Zen streamer erstattet Bluesound 2i her, og jeg er nesten sjokkert over hvor mye den låter - selv om DACen er den samme, eksterne (Topping d70s)!
     

    Audio Aktøren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.05.2002
    Innlegg
    390
    Antall liker
    1.160
    Torget vurderinger
    3
    Zen streamer erstattet Bluesound 2i her, og jeg er nesten sjokkert over hvor mye den låter - selv om DACen er den samme, eksterne (Topping d70s)!
    Er på leger hos Aud
    Zen streamer erstattet Bluesound 2i her, og jeg er nesten sjokkert over hvor mye den låter - selv om DACen er den samme, eksterne (Topping d70s)!
    er på lager👍🎶
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.502
    Antall liker
    4.815
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Har vært Zen Streamer venn i noen uker - akkurat nå er jeg uvenn!
    F**nskapet har plutselig mistet evnen til å koble opp mot Airplay, med mindre jeg streamer fra en av streamingtjenestene (i mitt tilfelle Spotify og Tidal). Prøver jeg å koble opp fra Mac eller iPhone via Apple music, youtube eller annet, så finner jeg ikke streameren i lista over enheter jeg kan koble opp mot.
    Har opprettet supportsak hos Ifi, men har lave forventninger til hva de kan bistå med. Spørs om denne går i retur snarlig.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Siden den iFi Zen streamer saken låter så fint som den gjør, så velger jeg å være litt tålmodig.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.502
    Antall liker
    4.815
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Siden den iFi Zen streamer saken låter så fint som den gjør, så velger jeg å være litt tålmodig.
    Låter fantastisk og det er kun et problem når jeg vil streame musikk jeg ikke finner andre steder enn Tidal/Spotify.
    Med tålmodig - mener du at du har problem med din?
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Låter fantastisk og det er kun et problem når jeg vil streame musikk jeg ikke finner andre steder enn Tidal/Spotify.
    Med tålmodig - mener du at du har problem med din?
    Ja, i mitt nettverk er den ikke helt stabil i å kjøre det innebygde grensesnittet hvor jeg kan høre på web-radio og spille av disk-filer. Det kan hende jeg ender opp med Roon for å unngå slikt. Tror den vil fungere fint som Roon endpoint.
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Har brukt ZEN Stream i mer enn et halvt år, dønn stabil med ethernet kabel, usb til DAC og Roon. Lydkvalitet er akkurat slik en streamer skal fungere uten å gjøre noe med det den får inn.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.502
    Antall liker
    4.815
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjørte enda en factory reset og oppdaterte firmware, og plutselig har den funket stabilt i flere dager. Ingenting er endret i systemet eller rutinene jeg fulgte, så gudene vet hvorfor. Sitter nå bare stille i båten og nyter :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som opplever knitring i IDSD Pro eller andre dac’er fra Ifi? Det er andre IDSD som jeg har knitring i. Den første byttet Terje i Audioaktøren i en lik, men nå opplever jeg knitring i den nye også. Jeg tror nå at problemet ligger hos meg. Spiller fra PC via USB. TV-lyd via optisk kabel som går ut til en Hegel H80 via balanserte kabler. Muskksignalene går til en Audio Note via RCA kabler. Kan det være noe statisk el som blir produsert et sted?
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Har en iDSD Pro og en av de små - ingen knitring nei.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Den har galvaniske skiller i alle bauger og kanter. Hvorfor skal det samle opp statisk strøm da??????
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    438
    Antall liker
    630
    Sted
    Kristiansand
    Hei, hifivenner! Har nå en Zen Stream som jeg synes spiller flott. Virker som den skal med Spotify og Tidal Connect. Når jeg kjører Qobuz via mconnect/iPad funker det fint å streame en halvtimes tid inntil det skjer dropouts. Da uteblir streamen noen sekunder for så komme på igjen på neste spor. Har oppdatert alt av programvare, restartet mm. Kjører ethernet kabel rett i Zen. Noen der ute som opplever noe lignende eller har tips og hint til forbedring? Mvh Jarl
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Den har galvaniske skiller i alle bauger og kanter. Hvorfor skal det samle opp statisk strøm da??????
    Hadde litt problemer med summing/støy på hip-dac2 da den var koblet til telefonen min. Merkelig nok kun på hytta, ikke hjemme.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tror jeg har løst støysaken med Pro IDSD. Det ser ut som at den støyen dukker opp når TV'en blir koblet til via optisk. Kontaktene til optisk og digital rca er slått sammen til én. Sikkert for å spare plass. Man setter på en adapter på optisk kabel før man setter den inn i RCA kontakten. Det har gått bra med alle andre dac'er jeg har hatt i hus, så jeg lurer på om det er noe med konstruksjonen, fordi dette er Pro nummer to jeg prøver.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hei, hifivenner! Har nå en Zen Stream som jeg synes spiller flott. Virker som den skal med Spotify og Tidal Connect. Når jeg kjører Qobuz via mconnect/iPad funker det fint å streame en halvtimes tid inntil det skjer dropouts. Da uteblir streamen noen sekunder for så komme på igjen på neste spor. Har oppdatert alt av programvare, restartet mm. Kjører ethernet kabel rett i Zen. Noen der ute som opplever noe lignende eller har tips og hint til forbedring? Mvh Jarl
    Da jeg brukte mconnect app'en med en annen streamer, så husker jeg at det var en del dropouts. Med min Zen Stream og Tidal Connect funker det jevnt og fint som for deg.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Hei tar denne Ifi IDSD Spotify og Tidal Connect ? Har den Qobuz innebygd ?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har brukt «Legacy Player» fra/i wiim? Jeg får ikke åpnet Tidal eller Cobus der. I Tidal blir jeg logget inn, men i neste øyeblikk får jeg beskjed om å logge inn. Synes det er en omstendelig prosess å installere programvaren i IDSD’en. Har vel kanskje ikke fått det til…
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn