ICE får nye tilhengere

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

En skal ikke undervurdere dette med å tilvenne seg en bestemt klang/lyd.

Husker jeg selv hadde Martin Logan CLS IIz. Og jeg er ikke tvil om at de spilte langt mer naturtro, nakent, oppløst - rett og slett bedre på stort sett alle parametre - men for meg ble det rett og slett for "rett i trynet" og nakent. Men hadde jeg vent meg til den høytaleren - tror jeg nok at jeg hadde gått rundt og kommentert kasselyd på stort sett alt annet av anlegg!

Jeg har lyst til å prøve ICE - så Snickers er invitert til å ta med en Bi-amping sett hvis han tar seg en tur til Bergen!

Mvh
OMF
 
K

kbwh

Gjest
Første gangen jeg prøvde ICEpower spilte jeg høyere enn jeg pleide gjøre med min Tandberg 3026A, men trodde det var omvendt.
ICEpower forvrenger mindre i praksis enn også riktig oppegående klasse AB, så man kan bli lurt. ICEpower låter ikke særlig tøft heldigvis.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Men hvilke målbare parametre er det som gjør at disse skiller seg så radikalt rent klangbalansemessig sett ?
Det går nok helt enkelt på frekvensgangen, spesielt når de er koblet mot en høyttalerlast og ikke en resistiv dummy-last.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Hei!

En skal ikke undervurdere dette med å tilvenne seg en bestemt klang/lyd.

Husker jeg selv hadde Martin Logan CLS IIz. Og jeg er ikke tvil om at de spilte langt mer naturtro, nakent, oppløst - rett og slett bedre på stort sett alle parametre - men for meg ble det rett og slett for "rett i trynet" og nakent. Men hadde jeg vent meg til den høytaleren - tror jeg nok at jeg hadde gått rundt og kommentert kasselyd på stort sett alt annet av anlegg!

Jeg har lyst til å prøve ICE - så Snickers er invitert til å ta med en Bi-amping sett hvis han tar seg en tur til Bergen!

Mvh
OMF
Det passer meg utmerket da jeg er på vei til Bergen i nær fremtid.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Vi kunne jo snakket litt på PM!

Skal ha en lyttekveld her på fredag med Bergen Lydlaug. Kunne jo vært spennende med en oppfølging hvor du snakker litt om dine produkter og vi tester de opp i mot noen velkjente arbeidshester!

Mvh
OMF
 
Topp Bunn