ICE "bredbånd"

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Av den enkle grunn at Telenor har funnet ut at de ikke "vil tjene nok", - de vil ikke tape på det, men det vil ikke gi "NOK" grunker i fortjeneste,- får verken jeg eller de andre som bor her i bygda bredbånd på linje. Vi er ikke mer enn en 70-75 husstander. Da må man jo prøve seg på andre måter og når man blir lei av ISDN dukker det opp en reddende "engel"? ICE !!

Jeg gikk inn på kontrakt med ICE nesten med en gang de dukket opp som mulighet her, og var til å begynne med veldig godt fornøyd, men etter en tid begynte det å gå forjævlig sakte og jeg begynnte å klage. Svaret fra ICE var å "oppgradere" abbonementet med nytt utstyr og høyere hastighet. Et D-35 modem kom i hus og dette skulle bli så storveis, men nei. Problemer fra dag 1. Lav hastighet og stadige utfall. Etterhvert har hastigheten blitt "akseptabel" ca 3Xdobbel ISDN. Men dette hersens D-35 modemmet kobler ut med ujevne mellomrom ca 3-8 ganger i døgnet må man slå av sjiiiiten og restarte. Modemet blir ganske varmt, godt og vel lunkent og det virker som om det trives bedre hvis det er noe kaldere.

Er det andre som har erfaringer med D-35 modemet fra ICE?

Er det andre som har de samme erfaringene?

Forslag til hva man kan gjøre? Bortsett fra å "kvæle" kundeservice hos ICE?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Du får entre innstillingene på routern og se om du finner noe om avslag i forhold til aktivitet/inaktivitet.

A

atlechri

Gjest
Hei

ICE nettet er slik at det kobler ned ved inaktivitet, så du kan prøve å la maskinen din pinge en host, slik at du har aktivitet hele tiden.
Windows: run -> cmd -> ping www.vg.no -t
Linux: Litt forskjellig, men fx: ctrl alt F1-> logg inn->ping www.vg.no

Var det nye modemet noe som helst bedre enn det gamle? Jeg har det gamle, men vet ikke om det er lønt verdt å skifte.

Mvh Atle

K

kbwh

Gjest
Jeg har D-50, og det er vel fire gnger raskere enn det første jeg fikk. Men: Mye tullball her og. Så snart min lokale strømleverandør gjør greia si forbi her er det rett ut.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg vurderer å kjøpe ICE til båten. Så vidt jeg vet er det mange som har gode erfaringer med ICE i båt. Bra dekning også, i alle fall i de siviliserte delene av kongeriket.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Valentino skrev:
el_mariachi skrev:
Har dere ikke ADSL i Vestbygda, Valentino?
Bor selvfølgelig på den ene hvite flekken.
Det var overraskende, til og med her i "middle of nowhere" har vi hatt slik sentral nesten fem år.

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
422
Har ICE, D50 (usb). Etterhvert synes jeg det har blitt upraktisk hjemme, må passe på at jeg ikke "brekker" usb-pluggene.
Noen som vet om det finnes trådløse routere man kan koble usb-modemet til?

Topp Bunn