I HiFi-verden

Jan-Helge

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
645
I HiFi-verden kan en god selger selge "Fem meter lenger signalvei-boksen", en boks hvor eneste greie var at man har innganger og utganger og inni denne er det bare fem meter ekstra signalvei/kabel... I utgangspunktet derfor bare en unyttig og negativ boks, men tro meg når jeg sier at en god selger og overtaler kunne solgt MANGE slike unyttige og negative bokser.

Mang en HiFi-person ville lyttet til boksen, og dersom de hørte noen forskjell ja så kan enn spørre seg... Er forskjellen til det positive? Om boksen hadde kostet 10.000 blanke kroner, ja så hadde mange konkludert med nettopp dette og lagt penger på bordet og gått hjem og koset seg med en flaske vin og musikken som nå hadde fått fem ekstra unyttige meter med den lille forskjell dette ville utgjøre.

Folk har alltid, og dem vil også alltid lures. Men livsstilsindustrien (Slankepiller, belter, slankesmykke etc), helse (Healing, jesus leger etc.) HiFi-verden og noen andre grupper er de mest lettlurte og gode marked for kreative selgere - og med gode argumenter så kan enn sele det meste...

Tidvis må jeg le av hva folk er villige til å la seg tro. Men for all del, jeg har hatt mine brølere selv og skal innrømme det... Men håper og tror også at jeg har utviklet meg dit, at jeg ikke vil gå på flere bommer og tenker meg bedre om i fremtiden, det er jo sååå mye svindel (kaller det for det) der ute. Gud vet hvor stort markedet for slikt er, det er enormt stort...

Men jeg skal ikke runde av her jeg, fordi jeg nå skal ringe til spåtjenesten og se hvordan denne lørdagen kommer til å bli. Har bedre enn det å ta meg til... Får heller spørre meg selv hvordan i all verden det kan være marked for så mye dumt?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.049
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ALT kan selges :)

Der det er etterspørsel, er det marked.
Der det ikke er etterspørsel, blir det skapt et marked.

Dette er noe vi i vår materialistiske verden bare må forholde oss til.
Så er det bare opp til hvert enkelt menneske hva man biter på.

Jeg tror nok at alle mennesker før eller siden kjøper noe man egentlig ikke har bruk for.
Så også innenfor vår hobby. (inkludert undertegnede)
Dette har noe med urinstinktet jakt å gjøre tror jeg........ :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.726
Huff ja, vi er omgitt av en gjeng idioter! ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Life is like a box of choclate...til tider....Klissete, og med vemmlig søtt innehold...men også til tider med en utsøkt ettersmak og full harmoni... ;D

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.953
Torget vurderinger
4
Hei, ikke kødd med "Fem meter lenger signalvei-boksen". Funker som f.... den.
Mye bedre perspektiv og signifikans, mere rom og dybde i lyden. Ca 5 meter ;D

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg også ler av alle dere idioter som lar dere lure hele tiden. Dere er så dumme dere, altså.

K

kbwh

Gjest
Så da så da jadda jadda barnet mitt
bare jeg får penger så kan du få ditt

Jan-Helge

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
645
Husker da en predikant (var på TV2) påstod at han kunne helbrede med bønn, så folk måtte ta på TV-apparatet mens han bedde og dem skulle bli helbredet for diverse.

Etter det programmet så ble mange nettopp det, friske fra både det ene og det andre (??????). Vell...

Jeg er en skeptiker, og jeg lo jo av det hele og hadde ingen tro på det der jeg gjorde narr av det... like fult, og jeg burde rødme av det, så gikk jeg bort til TV og tok på det - kostet jo intet og i min naivitets øyeblikk så gjorde jeg den gangen noe jeg ikke ville i dag, det skadet jo ikke å prøve.

Hatt mine pinlige øyeblikk jeg også altså, men hadde ikke gitt så mye som 50 øre eller hatt tro på det der som behandling. Det var vell så mye fordi jeg ville bevise at det var tull jeg gjorde det, sant det ble jo advart mot at det ikke skulle virke på skeptikerene...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.726
En TV-predikant sa en gang at hvis man la den ene hånden på TV'n og den andre der man var syk skulle man bli helbredet.
En mann gikk fram og la hånden på TV'n, og stakk den andre ned i trusa.
Da kom det ironisk fra kona -Han der predikanten skulle bare helbrede syke, han skulle ikke utrette underverker!

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
660
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
11
Jeg er selv ingeniør, men driver nå som selger av egneutviklede produkter. Og det er jeg ikke særlig god til, men produktene er heldigvis gode. ;D Mitt forhold til disse superselgerene er ambivalent, vipper mellom dyp forakt og stum beundring. De må jo være utrolige menneskekjennere (om ikke menneskeelskere) for å kunne selge store kvanta "5 meter bokser".

Topp Bunn