I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Roberten skrev:
    Forøvrig så kommer jeg til å kjøpe meg hornhøyttalere og søke om medlemsskap i lauget dersom du har tenkt å møte opp på treff i det kostymet.

;D ;D

/jan
    ...og jeg kommer til å møte opp med en klar baktanke om at her må det være penger å tjene på å behandle de stakkarne som blir utsatt for noe sånt.

jasså, får du en baktanke når du ser den outfiten?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Gago skrev:
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Roberten skrev:
    Forøvrig så kommer jeg til å kjøpe meg hornhøyttalere og søke om medlemsskap i lauget dersom du har tenkt å møte opp på treff i det kostymet.

;D ;D

/jan
    ...og jeg kommer til å møte opp med en klar baktanke om at her må det være penger å tjene på å behandle de stakkarne som blir utsatt for noe sånt.

Syns du det er rart?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Roberten skrev:

;D ;D

/jan

;D ;D ;D

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    JanR skrev:
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Roberten skrev:

;D ;D

/jan
    La meg si det sånn;- ser jeg 65finger eller andre i hornalliansen i det kostymet så er jeg nok " a lost case "

/jan

/jan
    ...og det er du ikke allerede? ;D
    Når jeg tenker meg om...du har jaggu rett :-[

/jan
    Gjør som meg: erkjenn at du er det, så slipper du å stresse med det. Mer behagelig sånn, enn å jage etter noe som uansett er uoppnåelig.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Mbare skrev:
    Gago skrev:
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Roberten skrev:

;D ;D

/jan

Syns du det er rart?

nei, altså, jeg vetta fan, jeg.
    prøver bare å kartlegge hvem jeg bør være forsiktig med å snu ryggen til heretter.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    funderer på om det var så lurt å kjøpe de rosa skoene

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Gago skrev:
    Mbare skrev:
    Gago skrev:
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Roberten skrev:

;D ;D

/jan

Syns du det er rart?

nei, altså, jeg vetta fan, jeg.
    prøver bare å kartlegge hvem jeg bør være forsiktig med å snu ryggen til heretter.
    Du, dette er RØR og HORN-GUTTA. Er det bare meg som kjenner de freudianske fallos-symbolene presse på?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe.
    jaggu har vi det morsomt, dere.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Byttet forøvrig fra itunes som avspiller til Songbird. Det var hakesleppforskjell til det bedre. Det er et eller annet galt med itunes. Forstå det den som kan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kan også skrive under på at det er noe muffens med iTunes (i hvertfall hos Baard, har ikke a-b testet cd / iTunes andre steder). CD var mange hakk over. .iTunes låt slørete og halvdødt. Vi testet samme spor på CD, iTunes (Apple Lossless?) og Spotify. Jeg hadde også med en CD brent ut fra iTunes (Apple Lossless). Det låt ikke helt rett.

O

Oblivion

Gjest
    Brasse skrev:
    Kan også skrive under på at det er noe muffens med iTunes (i hvertfall hos Baard, har ikke a-b testet cd / iTunes andre steder). CD var mange hakk over. Faktisk var Spotify nærmere CD enn iTunes var. iTunes låt slørete og halvdødt. Vi testet samme spor på CD, iTunes (Apple Lossless?) og Spotify.
    Songbird og iTunes kjører begge på den samme MacBook og Songbird spiller av filene i iTunes biblioteket..
    Så Apple har noe muffens på gang med iTunes når forskjellen blir så dramatisk.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Som sagt så var det absolutt forskjeller når vi spilte av musikk brent fra mitt bibliotek også. Det består av filer rippet til flac og konvertert til Apple Lossless, brent til CD med iTunes. Har ikke hørt forskjell hos meg, men jeg har heller ikke CD-spiller og har kun brukt iTunes til avspilling. Brukte Songbird en kort periode, men manglet da en skikkelig remote på iPhone.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Prøvd Amarra? Eller kanskje plugget inn den PC-laptopen du har stående med Windows og iTunes?
    Kan nesten ikke tro at jeg foreslår dette, men har jo personlig hørt forskjellen. Velger å tro at dette er en forbannelse som hviler over Baards Mac og at det ikke er slik hjemme :-X

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Bruker Songbird remote pro og den fungerer ok. Litt bugs

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    Prøvd Amarra? Eller kanskje plugget inn den PC-laptopen du har stående med Windows og iTunes?
    Kan nesten ikke tro at jeg foreslår dette, men har jo personlig hørt forskjellen. Velger å tro at dette er en forbannelse som hviler over Baards Mac og at det ikke er slik hjemme :-X
    tror ikke det er mere mystisk enn at det er en programmeringsfeil eller noget slik i itunes :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ØivindJ skrev:
    Prøve noen bassere uten spider?

lite spiders her i gården. fungerer svært bra nå faktisk. et helt annet driv enn i går

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    I have reached a succesful conclusion to all of my audio issues!

Basically there was no problem with any of the hardware and (from what was discussed above) I went to some lengths to ensure this.

I had a friend come round one night this week and we went through everything and he listened to the audio comparison on the same Stan Getz track, and I'm glad to say I was not going mad as the poor audio reproduction was there for him to hear also.

We [he] determined that it may have been iTunes that was causing the distorted sound.

I had already downloaded Songbird as an audio player and we simply imported the same track in, played it and hey presto... no distortion!!!!!!! What joy!!!! We couldn't believe it, it was a terrific feeling to solve the problem!!!!!

It therefore is evident that there is an audio issue with iTunes version 8.1.1 (am not at my mac just now so it may be a version prior to 8.1.1 - will check later). Has anyone else had similar issues?
    http://www.computeraudiophile.com/content/MAC-iTunes-DACMagic

Ang. avspiller, så ville jeg også prøvd Plex.
    Og tidenes remote, http://www.iospirit.com/products/remotebuddy/

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Hørt om Foobar og Flac?

Eller enda bedre; Squeezebox?

Ser ut til at du blander epler og russisk (eeh norsk) kaviar, kan'ke forvente at det funker finger'n!

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    norcad skrev:
    Hvorfor skulle egentlig trekkspillet med det lille displayet være bedre enn 4-5 meter usb-kabel?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    norcad skrev:
    Hørt om Foobar og Flac?

Ser ut til at du blander epler og russisk (eeh norsk) kaviar, kan'ke forvente at det funker finger'n!
    Vurderer flere alternativer også squeezebox. ikke gift med eplefabrikken

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Platespiller kommer inn i stallen langsomt og forsiktig tassende

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Platespiller kommer inn i stallen langsomt og forsiktig tassende

du er ikke hypp på å overta riggen min, da?
    500 kr. for rubb og rake?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Valentino skrev:
    Streng avatar der, 65.
    ikke sant. jeg føler at jeg og Patton er veldig like. blant annet bruker vi begge 2 hjelm til hverdags

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.092
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Valentino skrev:
    Streng avatar der, 65.
    ikke sant. jeg føler at jeg og Patton er veldig like. blant annet bruker vi begge 2 hjelm til hverdags
    Så lenge du ikke smekker til sjokkerte anakrofobe vinyltrynere med ridepisken vil karrieren din være en eneste triumfmarsj.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.780
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    65finger skrev:
    Valentino skrev:
    Streng avatar der, 65.
    Så lenge du ikke smekker til sjokkerte anakrofobe vinyltrynere med ridepisken vil karrieren din være en eneste triumfmarsj.

hvem snakker du om her, val? ??? ??? ??? ::)

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    ØivindJ skrev:
    norcad skrev:
    Hvorfor skulle egentlig trekkspillet med det lille displayet være bedre enn 4-5 meter usb-kabel?
    Nå var det vel ikke USB kabelen som gjorde lyden dårlig, var det?

Squeezebox Duet er i mine øyne (og ører) genial. Såfremt man benytter en god DAC forringes ikke lyden, men du verden for en brukervennlighet. Det lille displayet er stort nok til å vise album-art og artist/album/track info på en gang, og jeg trenger ikke mer. Selvfølgelig kunne skjermen vært større og/eller hatt høyere oppløsning, men den gjør jobben.
    I tillegg slipper man å ha en pc/mac på fanget, og dermed unngår både varmen og støyen. Og ikke minst slipper man den 4-5m lange kabelen over gulvet.
    "Fjernkontrollen" bruker wifi, så man behøver heller ikke peke mot noe som helst for at den skal respondere, eller bry seg om rekkevidde.
    Controlleren har også innebygget DAC og digital fjernkontroll, samt minijack-uttak. Mao kan man ta den med og koble den til boomboxen på hobbyrommet, eller plugge i hodetlf og benytte den som mp3 (flac) spiller mens man klipper plenen. Samtidig med at den fortsatt streamer favorittmusikken eller lydboken til madammen på hovedanlegget inne i stua.

Det står heller ikke verken Microsoft eller Apple den ::)

Så hvorfor ikke?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    norcad skrev:
    ØivindJ skrev:
    norcad skrev:
    Nå var det vel ikke USB kabelen som gjorde lyden dårlig, var det?

Squeezebox Duet er i mine øyne (og ører) genial. Såfremt man benytter en god DAC forringes ikke lyden, men du verden for en brukervennlighet. Det lille displayet er stort nok til å vise album-art og artist/album/track info på en gang, og jeg trenger ikke mer. Selvfølgelig kunne skjermen vært større og/eller hatt høyere oppløsning, men den gjør jobben.
    I tillegg slipper man å ha en pc/mac på fanget, og dermed unngår både varmen og støyen. Og ikke minst slipper man den 4-5m lange kabelen over gulvet.
    "Fjernkontrollen" bruker wifi, så man behøver heller ikke peke mot noe som helst for at den skal respondere, eller bry seg om rekkevidde.
    Controlleren har også innebygget DAC og digital fjernkontroll, samt minijack-uttak. Mao kan man ta den med og koble den til boomboxen på hobbyrommet, eller plugge i hodetlf og benytte den som mp3 (flac) spiller mens man klipper plenen. Samtidig med at den fortsatt streamer favorittmusikken eller lydboken til madammen på hovedanlegget inne i stua.

Det står heller ikke verken Microsoft eller Apple den ::)

Så hvorfor ikke?
    Har en macbook koblet til dac/pre med optisk. Macbooken står ved anlegget og jeg bruker en ipod touch som fjernkontroll. Veldig fornøyd med songbird som avspiller. den spiller Flac, lossless, wav og 192/24 blant flere. Eneste lille dritet med songbird er at remoten på ipod er litt buggete. Håper det fikses snart

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Formen finger ?
    Tåler du besøk i morgen eller er du helt utslått 8) ?

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.366
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Men i all rettferdighet; det var vel flathånda........ ?

Vennlig hilsen

Morten

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    Formen finger ?
    Tåler du besøk i morgen eller er du helt utslått 8) ?

/jan
    Tåler besøk men må forlate heimen i morgen kl 1430 (har en avtale med en vakker kvinne) søndag er jeg langt mindre travel

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ikke særlige planer om at avtalen blir utvidet altså :-X

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn