I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oblivion skrev:
    65finger - du var vel klar over hva som skjer med båndbredde med full effekt ned til 15 Hz kombinert med garasjerock og en volum kontroll som har en tendens til å "sette" seg fast på konsertnivå :eek:
    Du trenger en bryter som kobler ut sub og bass elementene etter kl. 22...
    Mellomtonen vil da rulle pent av fra 250 Hz og naboen blir på talefot igjen...
    Leses som en god ide 8)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    Oblivion skrev:
    65finger - du var vel klar over hva som skjer med båndbredde med full effekt ned til 15 Hz kombinert med garasjerock og en volum kontroll som har en tendens til å "sette" seg fast på konsertnivå :eek:
    Også så fint som garasjerocken vil låte da a gitt :eek:

65finger- jeg har noen Arum antus stativsaker til Tv`n, vi kan kastbytte? (låter så fint så)

Edit: Aurum Cantus skal det være,hjalp det :p

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    kwil skrev:
    Oblivion skrev:
    Også så fint som garasjerocken vil låte da a gitt :eek:

65finger- jeg har noen Arum antus stativsaker til Tv`n, vi kan kastbytte? (låter så fint så)
    ;D

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Flott at godlyden er blitt bedre siste uker.

Gode musikktips også på dine forrige sider.

Har du musikk av Tony carey,kan tenke meg det låter storslagent på ditt anlegg.

Soloalbum eller Planet P project,som gruppenavn fra seint 70tall tidleg 80tall.

Mvh.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    samlanes skrev:

Mvh.
    lyden blir stadig bedre :) Har ikke musikanten du nevner. Skal legge med det på minnet og sjekke noen nettbutikker :)

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Et dobbelalbum;Planet P Project utgivelse Pink World er bra og passelig sær.
    Tror den er utgitt på cd,har den kun på vinyl sjøl.

Bedtime Story og Some Tough City som soloalbum er også bra utgivelser.Litt puddelrockaktig til tider men det tåler du vel i stallen innimellom?

Ganske stort sprik i lydkvalitet,med flere forskjellige plateselskap innvolvert,men allt er greit nok på det jevne.

Min musikkunnskap er nok bedrøvelig mangelfull ift din,men den blir bedre med tiden!!

Er lyden slik at det aldri blir skarpt hos deg,feks Nils Lofgren Acustic Live.(den skal vel vere i grenseland trur eg?)

Mvh.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    samlanes skrev:

Mvh.
    lyden blir stadig bedre :) Har ikke musikanten du nevner. Skal legge med det på minnet og sjekke noen nettbutikker :)
    Har noe Planet P og Tony Carey liggende å slenge. Huske på neste gang du er innom eller jeg er innom ;)

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    samlanes skrev:

Bedtime Story og Some Tough City som soloalbum er også bra utgivelser.Litt puddelrockaktig til tider men det tåler du vel i stallen innimellom?

Ganske stort sprik i lydkvalitet,med flere forskjellige plateselskap innvolvert,men allt er greit nok på det jevne.

Min musikkunnskap er nok bedrøvelig mangelfull ift din,men den blir bedre med tiden!!

Er lyden slik at det aldri blir skarpt hos deg,feks Nils Lofgren Acustic Live.(den skal vel vere i grenseland trur eg?)

Mvh.
    Takk for musikktips!!! En av anleggets sterke sider er at det spiller veldig oppløst uten å bli skarpt. Du får si fra om du bor/eller er på visitt i Oslo

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    65finger skrev:
    samlanes skrev:

Mvh.
    Har noe Planet P og Tony Carey liggende å slenge. Huske på neste gang du er innom eller jeg er innom ;)

/jan
    Ble nyskjerrig så det må høres neste gang jeg er innom

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    samlanes skrev:

Mvh.
    Den er vel ikke sær. Knallbra skive, syns jeg.
    Har'n kun på vinyl selv.

/jan

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takker for tilbudet.

Bor på vestlandet,men neste gang jeg er på besøk til min far og søster i Hønefoss skal jeg ha det i tankene.

Er ganske nyskjerrig på lyden hos deg må jeg nok innrømme.

Mvh.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Enig med deg Jan r,kun min "redsel" for å nevne rare tips!!!

Mvh.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    samlanes skrev:
    Takker for tilbudet.

Bor på vestlandet,men neste gang jeg er på besøk til min far og søster i Hønefoss skal jeg ha det i tankene.

Er ganske nyskjerrig på lyden hos deg må jeg nok innrømme.

Mvh.
    bare å sende enPM, hyggelig om du kommer en tur innom

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Det forekommer meg at min arbeidsgiver fortjener skrevpisking med anløpen makrell for å sende meg på jobb i Bodø den onsdagen vi hadde avtalt, 65finger. ;)
    Satser på at jeg er velkommen ved en annen anledning? Medbringende litt .flac, dersom eplet takler slikt?
    Anlegget virker utrolig spennede og gjennomtenkt, etter min ydmyke oppfatning.

Mvh
    Don Nerwetter
    ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    donnerwetter skrev:
    Det forekommer meg at min arbeidsgiver fortjener skrevpisking med anløpen makrell for å sende meg på jobb i Bodø den onsdagen vi hadde avtalt, 65finger. ;)
    Satser på at jeg er velkommen ved en annen anledning? Medbringende litt .flac, dersom eplet takler slikt?

Mvh
    Don Nerwetter
    ;D

Kanskje det er på tide å endre trådens navn til "I en stall med innsikt..." ?

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    impulse skrev:
    donnerwetter skrev:

Mvh
    Don Nerwetter
    ;D

Kanskje det er på tide å endre trådens navn til "I en stall med innsikt..." ?
    Ut fra tilbakemeldingene her på sentralen høres dette ut som en kongstanke, impulse 8)

R

RoDa

Gjest
    samlanes skrev:
    Jøss, lærte noe nytt i dag og! :eek:
    Har flere Tony Carey plater, men visste ikke om dette side-prosjektet.
    Takket være Spotify hører jeg nå på Planet P project. 8)

Takk for tipset! Sorry for OT, finger

R

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Valentino skrev:
    Tapas og rødvin på dataskjerm.
    O ! Muligens ikke tilsiktet fra Valentinos side, men jeg ble brått fysen på denne kombinasjonen og skal nok rusle bort til San Leandro og få meg noe take away. For å ikke være altfor O.T. i tråden til fingern vil dette selvfølgelig skje i sko med rosa lisser.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.333
    ...da har jeg også vært i "stallen", sammen med vennen Nils.

Og det var moro! Utrolig spennende å høre et anlegg laget med en gjennomgående filosofi fra kilde til de små "juvel-diskantene".

Utrolig potensiale her. Litt "digitalfnidder" i øvre mellomtone, men det er jo allerede nye justeringer på vei fra Fagernes, så det blir nok i orden. Høyttalerelementene er heller ikke innspilt, det er tydelig.

Det hele låt veldig uanstrengt og rolig, men med et litt "grått" preg. Dette stusset vi litt over, men forklaringen kom da stallmesteren meddelte at han brukte Apple Lossless.

Det holder ikke på dette nivået. Egentlig et kompliment til anlegget at det var så tydelig å høre dette. Da vi fikk noen ukomprimerte filer i maskinen kom varmen krypende. Dylans nye, geniale juleskive skapte skikkelig julestemning i stall og krybbe. Vi utvekslet presanger og trakk oss tilbake - verten ventet damebesøk og måtte lufte og rydde.

Som sagt, et grensesprengende anlegg med enormt potensiale. Vi gleder oss til å komme tilbake når alt er på plass - da konkurrerer dette anlegget med det de beste, det er jeg sikker på!

takk for oss, hilsen en av de to vise menn

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.300
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Damebesøk, 65??
    Dette har du ikke fortalt Kong H?

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Alt kan jo som kjent ikke dreie seg om HiFi, Haavard.... ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.300
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Skal innover i morgen til 65finger.
    Avhør !!
    Og deretter lytte til anlegget.

Håvard

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.781
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Haavard skrev:
    Avhør !!

Håvard

pling på når du er på vei imorra, haavard.
    satser på å ta en tur jeg også, så kan vi skvaldre over en kopp lunken pulverkaffe hos fingern.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    ...og presskanne eller trakter !! Mannen har brukt så mye pæng på anlegg at det står dårlig til med det livsnødvendige kjøkkenutstyret man bruker når kaffen skal brygges.......

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.300
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    Haavard skrev:
    Avhør !!

Håvard

pling på når du er på vei imorra, haavard.
    satser på å ta en tur jeg også, så kan vi skvaldre over en kopp lunken pulverkaffe hos fingern.
    Skal hente Hawthorne basser på Ullevål etter kl 12.oo i morgen.
    Skal gi deg et hint.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:

Mvh
    Don Nerwetter
    ;D
    "skrevpisking med anløpen makrell " AU ;D du er velkommen når som helst donnervetter. Send PM eller ring

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Valentino skrev:
    Tapas og rødvin på dataskjerm.
    O ! Muligens ikke tilsiktet fra Valentinos side, men jeg ble brått fysen på denne kombinasjonen og skal nok rusle bort til San Leandro og få meg noe take away. For å ikke være altfor O.T. i tråden til fingern vil dette selvfølgelig skje i sko med rosa lisser.
    Tapas og rosa lisser er IKKE OT

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn