I en dunkel og kald kammersal.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.375
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Hallå Atle, då har jag fått testat ut Åpent bakeri på Holtet! Jag har varit inom och köpt med mig boller förr, men nu sitter jag och fikar, som det heter;)

God kaffe, goda boller och fullt i folk. Tummen upp från mig!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    :)
    Morsomt.
    Deilig med stort og fint lokale. Er nesten alltid bord ledig. Nå er det vel nummeret før uteservering. Kona skal på Pizza og vin senere i uka.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Livsfarlig gode scones og croissanter der - aldri smakt bedre (courtesy of Mr. Fosse :rolleyes: ) Redd turen legges innom der enkelte lørdager fremover.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.375
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Skickade dit sambon nu för inköp av eftermiddagsfika (later som det är lördag). Hon hade inte varit där ännu och så kan vi ju inte ha det i längden:)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Før vi legger Åpent bakeri helt bak oss må jeg anbefale deres "pain au chocolat" og "brioche" med og uten sjokolade. Gode greier.

Så over til det viktige og alvorlige: HIFIen ;)

Å innstallere hifien i stua har hatt tid. Ventet jo egentlig bare på at kjelleren skulle bli ferdig, men når høyttalerene først kom i hus så var en stor glede. En glede jeg skal huske på fordi man over tid blir så blasert at man tenker at man like gjerne kan nedgradere eller kjøpe noe annet.

Etter ro i baken i mange uker så kom den etterhvert stuerene pcen på plass og tett på det den ikke enda så stuerene romkorrigeringen. Høyttalerene er som tidligere skrevet klint helt inntil sidevegg med ca 3 meter mellom høyttalerene.

Nå med en helt naken minimalistisk innredet stue låter det bare merkelig bra. Forstår det ikke helt må jeg innrømme, men fra 100hz og opp har jeg ikke hatt bedre lyd før tror jeg. Det låter smør og avslappet uannsett hva jeg putter på. På de tørreste studioinnspillingene hører jeg en akustisk "hale" fra stua, men ellers blander det veldig fint.
    Spiller ikke så veldig høyt. Volumkontrollen på forsterkeren går til 50. Før i bøttekottet ble det ikke noe drag før jeg var over 40 mens nå lunker den på 25-28.
    Er en forunderlig verden vi ferdes i, så utrolig mange veier til Nirvana.

Ha en nydelig helg da folkens!!

Tar meg en kaffe på Åpent bakeri jeg da......

sol-sonriente.jpg

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir liksom litt glad når en leser dette Atle..At en koser seg med musikken, hobbyen og livet.. God helg! Under et lite klipp ifra bla noen lokale boys.. Du kjenner jo et par der.. :cool:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Der var du ja! Welcome back!! HFS er ikke helt den samme ute HCS. :)

Hyggelig du blir litt glad, er jo mye derfor en henger her...

Gledelig å høre en Haglund og Bullshit i godt gammelt driv. Den gang jeg var førstereisegutt hang jeg på Smuget og hørte masse masse band hele året. Da spilte Haglund og Gudim i et Chicagocoverband jevnlig husker jeg. Usikker på om Sørum eller Wentzel var vokalisten. Tipper de koser seg med å spille inn en låt med en ekte Chicagovokalist.

Var forresten Javed jeg kjøpte bassfellene av i fjor som stod i studioet denne låta sannsynligvis ble mikset.

Holdt på å glemme....

Skal på Qircue de soleil i Spektrum i kveld på inspirasjonstur for å se om vi kan få ideer til nye sprell. Var et fantastisk show forrige gang. Sjekk de ut hvis dere ikke allerede har gjort det, mye flott musikk. :)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.410
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Yepp. Flott musikk og sirkus på høyeste nivå. Kjøpte denne forestillingen på dvd for noen år siden. Både jeg og eldstegutten har sett på denne mange ganger.

Kjører du korreksjon gjennom hele frekvensområdet nå som du ikke har noen akustikk demping?
    Jeg bare spør av nysgjerrighet.

B

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Høres hyggelig ut! Du fikk meg til å tenke at jeg bør ta med meg en DVD hjem til junior..

Ja, kjører korreksjon hele veien med 10db max boost. Vet ikke helt hvorfor, men alt synes å fungere nå. Bruker minimalt med TTD, fra 200hz og opp, men har 5 perioder frekvenskorrigering i mellomtonen. Da ble det et naturlig skille mellom direktelyd og etterklang.
    Har fått en blankhet i mellomtonen jeg ikke har hatt tidligere hvor du virkelig hører lakken på fiolinene hvis du skjønner. Strykeinstrumenter høres for meg oftest ulakkerte ut på HIFI bortsett fra hos Sluket. Moro å dra det enda litt lenger.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med singelendede forsterkere har jeg hørt det flere steder Atle.. Og så mye enklere enn å skru selv, hvor en kanskje lykkes...

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Enig. Hardcore røramper kan være magiske på det området.
    Min måte å lytte på er som skapt for DSP (eventuelt omvendt ;)) så det er nok ingen amp i verden som alene kunne erstattet "skruinga".

Vi er forskjellige og godt er det. :)
    Egentlig skulle jeg ønske jeg var en ekte hifientusiast som du med flere er, men jeg er nok egentlig ganske langt unna hvis jeg skal være ærlig.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis det å være ekte entusiastisk impliserer at en gjør ting tungvint, lærer sakte og tidvis er puritansk.. Ja, da er jeg enig. Forskjellene skal vi være glade for, etter min mening :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Har leeenge tenkt på å forlate Pure music til fordel for JRiver media center, men terskelen for ekstra dataknoting er betydelig. JRiver støttet ikke Mac når jeg var på jakt etter avspillerprogram og Convolutionprogrammet som jeg trenger til Audiolense har ikke vært åpent mer enn et drøyt år.

10 minutter tok det. Laste ned, sette opp, importere korreksjonsfilter og bibliotek og så var jeg i gang. Jeg hadde satt av hele kvelden så det var jo bare luksus.

Lydmessig er forskjellen minimal, mulig Convolveren er litt bedre med JRiver og hele programmet virker mer robust.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.628
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Husk å spill av direkte fra RAM da AtleT. Eget valg for det i Jriver under Options . Bare å krysse av. Da lastes hele sporet inn i RAM. Harddisk hastighet er da irrelevant. En bekymring mindre for en HIFI nerd det!

Final

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Takk Final! Det ble gjort med en gang. Lover at ikke én audiofil innstilling skal bli glemt.
    Relativt mye lettere å sette opp enn Pure music og de computerauduofile nevrosene blir enkelt huket av en etter en. :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hvor langt kan man dra definisjonen High Fidelity?

Hei folkens

Jeg er i ferd med å skrive et innlegg som vikler meg inn i den dype jungelen som heter HiFi. Siden jeg begynte å skrive på forum (som nå begynner å bli en evighet siden, lydogbilde forum i 99) har jeg holdt på at det finnes ingen fasit. Men hva ligger i det? Man kan lure på hvorfor man gidder å nerde rundt et slikt punkt, men jeg har rett og slett behov for å få det ut av hodet og ned på "papir" og da er jo egen tråd på HFS perfekt.

Gjorde et raskt googlesøk om definisjonen av ordet fidelity og kom opp med denne: "The degree to which an electronic system accurately reproduces the sound or image of its input signal".

Så enkelt og greit da, bare reprodusere inputsignalet. Sinus inn, sinus ut.

Jeg spiller trompet for a living. Mye morsomt man kan dra paraleller fra der. Har hatt mye samarbeid med Yamaha som virkelig har satset stort på å lage vellydende trompeter og ta over markedet fra eksempelvis et merke som heter Bach som har hatt sterkt fotfeste i store deler av Europa.
    I Norge har de aller fleste spilt på Bach i flere tiår. Yamaha har hatt et rykte på seg å klinge "kjønnsløst" i forhold til Bach.
    Yamaha er et japansk merke og har maskiner, forskningsapprat og en presisjon som for eksempel Bach ikke kan måle seg med. Yamaha har alltid vært mer liktlydende i hele registeret og vært rene i stemmingen. Studiomusikere har derfor ofte spilt Yamaha, mens jazzmusikere og klassiske musikere har ofte syntes at Yamha dreper særpreget.
    For å gjøre en lang historie kort så ble løsningen at Yamaha begynte å håndhamre klokkestykkene sine og hentet kompetanse fra Tyskland som kunne samarbeide tett med musikere og skreddersy instrumentet til hver enkelt trompetist. I dag spiller vel navn som Tine Thing og Håkan Hardenberger på Yamaha.

Så, hvor vil jeg med dette? Jo, forsøk å se på trompeten som høyttaleren, leppene og pusten som forsterkeren og hjernen som kilden.
    Den mest avgjørende faktoren for denne skreddersømmen er hvilket akustisk miljø instrumentet skal fungere i.

Jeg ser argumentene fra "hifi-politiet" (;)): "dette handler om produksjon og ikke re-produksjon".

Fra en synsvinkel så er jo det sant nok, men da skulle man tro at en lik melodi spilt likt av samme musiker ville være perfekt og lik i alle rom.

Tenk over det.
    I hvilket rom lyder musikeren "riktigst"?
    Er det i stua, studioet, konsertsalen, kirken, en annen stue, et annet studio,en annen konsertsal, en annen kirke, på åkeren, i skogen?

Svaret er selvfølgelig enkelt, alle steder.

La oss bytte ut musikeren med en den perfekte høyttaler som spiller av det samme så er dette den perfekte re-produksjon overalt. Det er ikke høyttaleren (musikeren) som forandrer seg, men det akustiske miljøet.

Hvilket akustisk miljø lyder musikeren best?

Svaret er nesten like enkelt, det kommer an på. Det kommer an på så veeldig mange faktorer. Lydtrykk, musikktype og smak (til lytteren) er vel de viktigste av jeg kommer på i en nesten uendelig liste.

Allerede her ved den perfekte reproduksjon er jeg der at jeg mener det ikke finnes noen fasit på akustisk miljø. Lydtrykk, musikktype og smak vil variere bigtime fra entusiast til entusiast.

Stereo:

Er i mine øyne et konsept som er ganske langt unna den perfekte reproduksjon som ligger i den fysiske begrensningen.
    Lydbildet er et phantom image som varierer i størrelse, høyde og bredde etter plassering og akustisk miljø. Det riktige lydbildet eksisterer ikke. Teoretisk sett vil det perfekte lydbilde eller holografi være ganske flatt og lite.

Spredningsmønsteret til en høyttaler er konstant og knyttet til hver enkelt frekvens. Lydbildene den skal gjengi er ikke det og instrumentenes spredning varierer. Derfor vil enkelte høyttalertyper lyde riktigere på enkelte instrumentyper, mens andre høyttalere riktig på andre.
    Går man dypere ned i lydbølgeteori får man enda flere kompromisser.

Dynamikk varierer med direktiviteten på høyttaleren og det akustiske miljøet.
    Bassdirektivitet varierer av mange faktorer som man ikke fanger opp på blant annet polarresponsmålinger.

Innen opptaksteknikk så har man vanskeligheter med å vite hva som er riktig bassnivå fordi det er så mange faktorer som spiller inn på både hodetelefoner og høyttalere.

Tilbake står man med frekvensresponsen og timbre som kan gi en veldig riktig gjengivelse av klangkvalitet. Anlegg jeg har besøkt har spriket veldig i utforming, dipoler, horn og apekister har på mange måter hørtes veldig likt ut på samme musikk, men graden av perfekt realisme har variert fra musikkstil til musikkstil og er sannsynligvis mer knyttet til dynamikk og refleksjoner fra rom enn timbre.

Så hva er konklusjonen?

Kjør på!! Alt er lov. Til og med horn, apekister, dipoler, rør og vinyl kan fungere hvis forholdene er lagt til rette for det og eieren liker det han hører.

Kanskje det er grunnen til at markedet ser ut som det gjør?

Har du giddet å lese helt hit, så takk for det! Har du ikke, så skjønner jeg deg godt. :)

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.490
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hørt Tine Thing i det nye konserthuset og i en av Statoils kantiner på Forus, og det var minst like bra lyd i kantinen. Jeg mener at størrelsen på rommet har veldig mye å si på opplevelsen av live musikk (for meg jo mindre jo bedre, stor sett). Strykekvartet på scenen i Folken fungerte bedre en i Domkirken i Stavanger osv..

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Enig. Tine og strykekvartetter gjør seg ofte i mindre rom. I konserthuset synes jeg det kommer veldig an på hvilken rad man sitter, men det gjorde kansksje i kantina også?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Sitter og skriver et arrangement på denne låta til kveldens øving. Såpass fet sound at jeg håper flere med meg kan "funke" opp dagen litt med den. Skarptromma kommer nesten ut av pchøyttalerene. :cool:

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    En akustisk funfact

Da var plutselig helgen her igjen.

Tenkte å dele en akustisk funfact som jeg synes er litt artig.

Visste dere at celloers og kontrabassers ressonansfrekvens ikke er lav nok, slik at de ikke har full output helt ned i registeret? Piggen som instrumentet står på overfører vibrasjoner ned i gulvet under 200hz. Under helmholtzressonansen på 60hz (kontrabass) får instrumentet opp mot 40% forsterkning fra gulvet.
    Det som er funfacten er at denne forsterkningen ikke høres noe særlig ut i publikum fra salen, men det kobler bass og cellogruppa sammen ved at ressonansene overføres mellom og opp i instrumentene. Samtidig gir det musikerene følelse av mer bassfundament.
    I noen saler gir dette også fundament over hele scenen så hele orkesteret får tydeligere bassfundament å stemme etter.

boston-cello-quartet.jpg

God helg!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Siden dere likte forrige innlegg så må jeg jo nesten følge opp litt. :) RoDa sendte meg en fin link for en tid tilbake om bygging av det nye konserthuset i Malmö.

Der var det noen bilder av prosessen som ligger bak scenegulvet.

Her testes det forskjellige underlag for å gi celloen riktig klang.

Testing av cellogulv.jpg

Her måles vibrasjonene i gulvet

Måling av gulv.jpg

"The magic recipe" ble massiv furu 30mm.
    Furugulv.jpg

Legging av scenegulvet.

Legging av gulv.jpg

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Testing testing

Som noen husker så lånte jeg med meg et ISOL strømfilter for en stund tilbake. Da jeg leverte det fra meg fikk jeg med meg et annet filter som NAT ba meg prøve. Som vanlig minimal informasjon om produktet.

På grunn av litt sykdom og forskjellig hadde jeg filteret tilkoblet en 14 dager før jeg leverte det tilbake. Denne gangen hørte jeg ingen forbedringer eller forandringer i lyden med og uten filter. Rapporterte det skuffende resultatet tilbake til butikken. Da fikk jeg vite at det ikke var noe filter, bare en strømpadde som så identisk ut som filteret jeg hadde lånt.

Forstod at det var ørene mine som ble testet og ikke strømfilteret. Luringen.... :D

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.410
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Som noen husker så lånte jeg med meg et ISOL strømfilter for en stund tilbake. Da jeg leverte det fra meg fikk jeg med meg et annet filter som NAT ba meg prøve. Som vanlig minimal informasjon om produktet.

På grunn av litt sykdom og forskjellig hadde jeg filteret tilkoblet en 14 dager før jeg leverte det tilbake. Denne gangen hørte jeg ingen forbedringer eller forandringer i lyden med og uten filter. Rapporterte det skuffende resultatet tilbake til butikken. Da fikk jeg vite at det ikke var noe filter, bare en strømpadde som så identisk ut som filteret jeg hadde lånt.

Forstod at det var ørene mine som ble testet og ikke strømfilteret. Luringen.... :D
    Der kan du se, nei høre mener jeg. Øra er fortsatt det beste værktøyet du har....fortsett med det:p
    Morten er en luring......men en trivelig kar.
    B

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Morten på NAT er en kjernekar!

Lover å fortsette med å bruke ørene til å høre med, de fungerer eksempelvis relativt dårlig til å for eksempel spise med. :)

Sist redigert:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.628
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Lite tips til Jriver....

Du kan lage flere soner - altså kan du lage deg en sone som heter Player 1 og en som heter player 2. Du kan lage hele oppsettet indentiske, men bruke forksjellig Audiolense filter. Feks et med "default filtrering" og kan du bruke et filter med "ditt eget" filter i den andre sonen. Veldig raskt å bytte mellom!

Jeg har også laget meg en sone hvor jeg har satt opp minimumsverdier på alle buffere og filtre, som jeg bruker når jeg spiller film og spotify gjennom PC.

Artig lesing i tråden din!

Mvh
    OMF

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Flott tips fra OMF der. Vil også legge til at du kan få jriver til å automatisk svitsje mellom sonene selv ved avspilling av forskjellige formater. Slik at du kan ha et EQ oppsett for film og et annet for musikk og så vil jriver bytte automatisk avhengig av hva du setter på. Det er slik jeg har gjort det hos meg og hverdagen blir meget enkel med denne løsningen.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Takk begge to! Det var supre tips. :) Har ikke sett film enda med JRiver, så det er topp å vite om på forhånd. Da forstår jeg det slik at du avspilt Spotify med Audiolense OMF?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.628
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, det har jeg.

I siste versjon av Jriver, så har den en funksjon som gjør at du kan velge Jriver som lydkort, og da ruter den all lyd (spotify, nettradio, etc) gjennom Jriver.

mvh
    OMF

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.410
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Beklager at jeg kupper tråden AtleT.
    @OMF, hvor er det du kutter ned på innst. i Audiolense for å få så lite delay i lyden at du kan se film?
    Får jeg til et sånn filter så kan jeg vel kjøre tv-lyden gjennom Jriver også?
    B

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det skal definitivt sjekkes ut OMF. Takk!

Bergfinn: tipper han bruker kortere tidsvinduer i bassen da det er disse som skaper latency. Ellers er det fritt frem å kuppe denne tråden etter behov. :)

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Takk begge to! Det var supre tips. :) Har ikke sett film enda med JRiver, så det er topp å vite om på forhånd. Da forstår jeg det slik at du avspilt Spotify med Audiolense OMF?

Ja, i den nye Jriver så lager den en egen WDM driver som du bare velger som standard lydenhet i windows. I Jriver så setter du bare opp som normalt med wasapi eller ASIO, så vil alle standard lyder fra windows bli kjørt i gjennom jriver og filteret. Da styres all lyd på maskinen gjennom Jriver.

lydenheter.png

jriver.jpg

EDIT:
    Ser at jeg var litt sent ute her ja :p

Sist redigert:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.628
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Beklager at jeg kupper tråden AtleT.
    @OMF, hvor er det du kutter ned på innst. i Audiolense for å få så lite delay i lyden at du kan se film?
    Får jeg til et sånn filter så kan jeg vel kjøre tv-lyden gjennom Jriver også?
    B
    Hei!

Jeg slet litt med å få dette til å funke! Og fikk det først til å funke med ny PC (Selv om den gamle på papiret var mer enn rask nok, men den var riktignok nærmere 10 år gammel)

Vil tro det hjelper å kjøre kun frekvenskorreksjon, minimum antall tapper i filteret, også må du gå inn i JRiver og endre en del innstillinger der (Latency, bufferstørrelse, osv)

Funker greit til film - skal vel også være en form for lipsync innstilling i Jriver uten at jeg har kommet så langt!
    Mvh
    OMF

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Ja, i den nye Jriver så lager den en egen WDM driver som du bare velger som standard lydenhet i windows. I Jriver så setter du bare opp som normalt med wasapi eller ASIO, så vil alle standard lyder fra windows bli kjørt i gjennom jriver og filteret. Da styres all lyd på maskinen gjennom Jriver.

Vis vedlegget 311026

Vis vedlegget 311028

EDIT:
    Ser at jeg var litt sent ute her ja :p
    Takk visualisering! :)
    Jeg kjører JRiver på mac og kan ikke huske å ha hatt mulighet til å sette JRiver som lydenhet. Sjekker det.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Fin artikkel fra godeste Griesinger om høyttalerplassering for best mulig opplevelse av spatial perception av bass. I overført betydning er han innom hvorfor idealet om akustikk kan variere mellom ulike musikkstiler og opptak og asymetrisk plassering. :)

http://www.davidgriesinger.com/asa05.pdf

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Fin dag i dag! Hoppet glatt over solformørkelse og var på hjemmebesøk hos av de tyngre aktørene i dette hifisirkuset. Som vanlig kjempegøy å juge om løst og fast med lydfolk.
    Fint og gjennomtenkt oppsett var det også og en fryd å i sømløst nærfelt med små monitorer og hyperdynamisk vinylrigg.

Vi var i det litt særere hjørnet på musikksmaken i dag og tenkte jeg kunne dele litt god musikk inn i helgen så dere får innblikk i hvordan timene fløy.:)

[video]http://www.youtube.com/playlist?list=PL5r9CKywN50vS-Vt6p87bUPLirt5UUcXs[/video]

[video]http://www.youtube.com/playlist?list=PL8WvZFiJpAr1hKhvyaFrzaq3J7BnuswvE[/video]

God helg!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hei og velkommen til placebohjørnet!

Nå skal dere få høre noe rart. Siden anlegget står i stua er jeg nødt til å rippe mer "husmormusikk" som min bedre halvdel også liker.:cool:
    Siden jeg har byttet avspillerprogram så ripper jeg også på dette. Når jeg hørte litt på de platene jeg akkurat hadde rippet synes jeg å merke at de platene hadde en annen klarhet enn den andre musikken. Rippet så en plate jeg hadde inne fra før og sammenlignet og ganske riktig. Det er forskjell. AIFF begge deler.
    Fortsatte placebokarusellen og testet litt formater og kom frem til at Wav nå låter bedre enn AIF.

Ingen av disse forskjellene er på ingen måte store nok til å "redde" dette anlegget, men merkelig er det likefullt.

Synes også JRiver lyder litt ulikt Pure music og slår fast at lyden hvertfall ikke er blitt dårligere etter byttet.

Her går det i Bill Evans trio, Silje Nergaard, Robbie Williams, Thomas Dybdahl og Real group for øyeblikket. Musikk som mor liker :)

Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.162
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Føler med deg! Kveld har jeg og toåringen min hørt på Jazz, Metallica, Barnas Viser 1 og sett litt på filmen Cars :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn