I en dunkel og kald kammersal.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kjempefint om du sender en meldig til han:) Aritig å få det bekreftet rett fra kilden:) Er det noen av albumene han har vært med på som jeg virkelig burde skaffe meg?

    retep pass på at du har skaffet deg en slik www.smyth-research.com før du selger unna neste gang. Da kan du bare laste inn det gamle anlegget og mimre;)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.329
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    4
    Om det er lov å komme med anbefalinger er Sonny Rollins and the Big Brass og Ellington at Newport to veldig bra plater der Clark er med.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Kjempefint om du sender en meldig til han:) Aritig å få det bekreftet rett fra kilden:) Er det noen av albumene han har vært med på som jeg virkelig burde skaffe meg?

    retep pass på at du har skaffet deg en slik www.smyth-research.com før du selger unna neste gang. Da kan du bare laste inn det gamle anlegget og mimre;)
    Er ganske sikker på at det er han, så tenkte bare sende melding om at du likte soloen.

    Neste spørsmål oppleves som en umulig oppgave. Den minst kjente perioden i Norge er kanskje perioden med Doc Severinsen i Tonight show big band.
    Veldig kul showenergi på det bandet og Clark Terry spiller som vanlig lekkert.

     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra, masse med energi og suverent utført. Han, som alle oss andre, liker sikkert å få tilbakemeldinger selv etter så lang tid:)
    Det var den veldig distikte/direkte lyden sammen med spenstige tonesprang og suveren frasering, en slags blanding av jazz og nyere klassisk som jeg likte spesielt godt.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hmmm.... Har gnagd meg litt den soloen i dag. Hørte på den i bilen på vei til jobb og tenkte at, nei dette er ikke Clark Terry likevel. Når du skrev det du skrev så fikk jeg Doc Severinsen feeling. Nå har jeg googlet og funnet at det er Doc Severinsen som spiller sin variasjon over temaet på låten.
    Sorry.....
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Takk skal du ha:) Jeg sjekket også Doc Severinsen, men alt jeg fant var en show trompetist, så jeg tenkte at han kunne det ikke være. Han minnet om trompetistenes svar på Władziu Valentino Liberace:) Så feil kan man ta!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    He he, man skal ikke skue hunden på hårene nei.

    Doc Severinsen er en utrolig god trompeter selv om han ble litt "glatt" etterhvert.

    Her er en viril utgave av Doc;)

    Her er litt om låta og plata Big band bossa nova og der jeg fikk bekreftet hvem som spilte soloen. Tror trompetintroen er arrangert ut, slik at det ikke er en improvisert solo.

    http://jazzprofiles.blogspot.no/2010/04/big-band-bossa-nova.html
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Clark Terry

    Lettere inspirert av Vidarjes "request" i går har jeg brukt deler av dagen til å friske opp litt i det deilige universet til Clark Terry.

    Nåla i høystakken blir "Shades of blues" som er en deilig kvartettplate. Hele plata er en lek med plunger i alle fasonger. Musikken er hverken mer eller mindre, den bare er.. God lyd er det og.


    1266807.jpg


    Han kunne arrangere også. Fin versjon...

     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.018
    Antall liker
    104.746
    Torget vurderinger
    23
    En av mine Terry favoritter er "Live at The Village Vanguard" - med Terry's signaturlicks, plunger sound & flott humor i spillet. Slukcommended.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Takk for gode anbefalinger. Jeg skal høre nærmere på dem. Har vel aldri hørt noen som improviserer som den introen, det er vel i overkant for å være "tatt på sparket";)
    Må nok også legge inn Live at The Village Vanguard på ønskelisten!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.998
    Torget vurderinger
    2
    Ser at det ligger en del innspillinger fra Reference Recording på Wimp

    Bl.a denne

    RR-111s.jpg



     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    En av mine Terry favoritter er "Live at The Village Vanguard" - med Terry's signaturlicks, plunger sound & flott humor i spillet. Slukcommended.
    Takk for tipset! Har hatt et par gjennomganger i dag. Fin storbandplate og fin Terry feature.

    Når vi er inne på Brookmeyer og Terrys samarbeid liker jeg godt denne.

    51SCr0cwk-L._SL500_AA280_.jpg


    Er ikke lenge siden jeg kjøpte heller. Fin sommerjazzplate.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk for gode anbefalinger. Jeg skal høre nærmere på dem. Har vel aldri hørt noen som improviserer som den introen, det er vel i overkant for å være "tatt på sparket";)
    Må nok også legge inn Live at The Village Vanguard på ønskelisten!
    Man skal aldri si aldri når det gjelder de store stjerne, men introen har et arrangert preg på seg (hva nå det måtte bety).
    Tror Yo-yo Ma har stjålet den til sin intro til låta, så du er nok ikke alene om å synes den var noe spesielt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.337
    Antall liker
    11.250
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Her var det god musikalsk gang i tråden, sånt liker jeg.
    Takk for gode tips. Får lyst å handle mer Clark Terry. Mener bestemt at jeg hørte ham live en gang på 80-tallet, kan det ha vært på Nattjazzen eller Festspill i Bergen, med Dizzie Gillespie?
    Han har vært med på mye fint gjennom mange år, ganske unikt faktisk.
    Men jeg tror jeg bare har en soloplate med Terry, og det er en ganske tøff en.
    Yes The Blues, på Pablo innspilt 1981 Tidlig digital, låter som en kule.
    R-4925212-1379606957-2816.png

    Noen feite spor med munnspill og hammondorgel der som appellerer til de beste instinktene i meg :)


    God fredag
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det var nok en god del felles der ja:)
    og
    Har du sittet å hørt i gjennom mange versjoner på youtube eller husket du det fra tidligere?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Her var det god musikalsk gang i tråden, sånt liker jeg.
    Takk for gode tips. Får lyst å handle mer Clark Terry. Mener bestemt at jeg hørte ham live en gang på 80-tallet, kan det ha vært på Nattjazzen eller Festspill i Bergen, med Dizzie Gillespie?
    Han har vært med på mye fint gjennom mange år, ganske unikt faktisk.
    Men jeg tror jeg bare har en soloplate med Terry, og det er en ganske tøff en.
    Yes The Blues, på Pablo innspilt 1981 Tidlig digital, låter som en kule.
    Vis vedlegget 261891
    Noen feite spor med munnspill og hammondorgel der som appellerer til de beste instinktene i meg :)


    God fredag
    Fantastisk!
    Terry hadde en del norske samarbeid på 70 tallet vet jeg, så det er slett ingen umulighet at du hørte han på 80 tallet.
    Tror nok godeste Clark er en ganske unik figur ja. :)
    God fredag til deg og!:)
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det var nok en god del felles der ja:)
    og
    Har du sittet å hørt i gjennom mange versjoner på youtube eller husket du det fra tidligere?
    Husket det ikke nei. Søkte bare etter noen som hadde brukt samme "arret" og da kom jeg over Yo-yo ma.
    Har lekt meg litt og analysert soloen på min egen trompet. ;)
    Soloen er faktisk ikke så komplisert som det høres ut. Forklart enkelt følger han stort sett melodien med enkelte innlagte blåtoner innimellom som går opp på soloen der egentlig melodien går ned. Så bytter man litt oktav, hopper litt og spiller baklengs. Vips, en flott intro over temaet. :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hei Vidar

    Dette kan knapt kalles off topic i denne tråden.:)
    Har ikke noe erfaring med M-audio produkter bortsett fra sporadiske bekjentskaper, men jeg har erfaring med at produkter som ligger på Applestore som tilbehør er veldig gode.
    1.700,- for fire kanaler er veldig mye for pengene og bedømt ut ifra testene virker det som skikkelig kvalitet. Hvis han ikke trenger 4 kanaler så tror jeg man kan gå litt opp på kvalitet og ned på kanaler for samme pris i M-audio sortimentet.
    En annen ting å tenke på i dag er at det kan være kjekt å legge på litt for å få IOS-kompatibelitet? Sammen med for eks garageband på ipad er brukervennligheten på topp.

    Er litt skeptisk til den innebygde mikrofonen i E-sax pratice muten. Har ikke erfaringer med den selv(selvfølgelig holdt jeg på å si), men jeg har selv jobbet litt med Yamaha for å promotere deres "Silent" system. Forsøkte å bruke den som mick i PA og spilte faktisk et helt ensemble med Silent-muter i PA. Det fungerte ikke så veldig godt. Det er ikke dermed sagt at E-sax vil fungere bedre, men han er herved advart. Kult konsept er E-sax muten uannsett.:)

    En helt ok mikrofon som fungerer helt for Saxopptak er Shure sm-58 som man får ny til 1.000,-. Man finner de sikkert også brukt til en brøkdel.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.423
    Antall liker
    3.631
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du svikter ikke :)
    Takk for svar, jeg skal viderebringe det. Han er veldig fornøyd med saxmuten, nå kan ha øve når han vil i sin leilighet på Majorstuen. Tror nok både hans kommende kone og naboer også er fornøyde:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Bare hyggelig hvis et slikt svar kan være til hjelp. :)

    Practicemute er en velsignelse. Bruker min hele tiden. Eksempelvis veldig greit å kunne ta noen toner rett før man skal spille konsert uten at det forstyrrer.
    Har endelig funnet en jeg kan spille nærmest ubegrenset med uten å ødelegge klang eller teknikk.

    Enkel og grei. No fuzz :cool:
    f7e0c3d7eb0e20ac7ea84bf7e15a6a39.image.260x260.jpg
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ferie

    Denne uken var jeg så heldig å tilbringe på Skopelos i Hellas. Sesongen er så vidt i gang og vi hadde nærmest øya for oss selv. Det har vært litt dårlig vær der tidligere i vår, men godværet kom visstnok med flyet vårt, så vi hadde 6 dager med gode varme greske dager.


    utsikt2.JPG



    Jeg har ikke vært i Hellas før så jeg har ikke noe å sammenligne med, men vannet var kjempeklart og de uttalige strendene var vakre.



    strand.JPG



    Av og til måtte vi ta en pust i bakken. Da fant vi vannhull som dette.

    mamamia.JPG



    smoothie.JPG



    Noen strender måtte vi faktisk dele med andre.

    beach.JPG



    Restauranten Agnanti i byen Glossa stod for ukas beste gastronomiske opplevelser. Utsikten fra bordet vårt var eventyrlig. Å komme inn hit etter en hot sommerdag var bare fantastisk.

    restaurant.JPG


    Gresk salat stod på menyen titt og ofte, men her var råvarene ekstra gode...
    gresk salat.JPG



    For de som er på utkikk etter et sted å dra på badeferiem i sommer kan jeg anbefale Skopelos på det varmeste. Det er ikke all verden å se bortsett fra natur og små kirker. Strendene er supre og vannet er perfekt å dykke i. Sikten i vannet er klart og fiskene er mange.
    Ellers virker alt nymalt, rent og pent. Menneskene er vennlige og pratsomme.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Apropos tilnærminger. Herlig samarbeid mellom to store, men veldig forskjellige pianister.





    I deres rette element.


     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.002
    Antall liker
    28.473
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Koselige bilder fra Hellas Atle!

    Badeferie blir neppe noensinne aktuet, men jeg jeg kjente jo rykket av savnet etter Hellas!

    Athen er fantastisk, og de gamle byene og stedene fra antikken lokker, alltid....

    ShineySmileysCool.jpg


    / Morten
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hellas frister virkelig å utforske videre. Er faktisk min første badeferie, junior setter standarden i noen år fremover.
    Dette var midt i blinken. Han forlot Norge som en landkrabbe og kom tilbake som en fisk. :)
    Athen må besøkes.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.752
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flotte og koselige bilder fra Hellas Atle:)
    Jeg kjenner draget mot sol og varme melder seg, var i Hellas for noen år siden;)

    gismo
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det blir nok ikke siste Hellastur på oss. :)

    Åhh, nå er det SOMMER!!!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Sitter og koser meg med West side story-musikken. Flott musikk som egentlig ikke likner noe annet, kanskje bortsett fra andre verker av Bernstein selv.

    Jeg har to innspillinger pluss Stan Kenton sin egen.

    West_Side_001.jpg
    61Gk0SIrlHL._SY300_.jpg


    Er det noen som har noen andre innspillinger å anbefale. Liker disse to på hver sin måte, men den første er litt "gammel", sounden litt teatralsk og sangerene litt "musikalaktige", men har generelt god energi og timing.
    Den andre er helt omvendt. Flott klang, men mangler "riktig" energi og timing spesielt på dansene.

    Tipset kan godt kun inneholde de Symoniske dansene. Vet at New York SO og San Fransisco har spilt inn, men har ikke hørt de.

    Takknemlig for tips!! Hvis denne innspillingen ikke finnes så er det på tide noen gjør den. :)

    GOD PINSE!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Green og Ozawa har en fine versjoner, i tillegg til de du nevner. Har noen til i hyllene her. Lenge siden jeg har hørt dem.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Life is good!

    Var en tur på Eldorado bokhandel i dag for å bruke opp noen gavepenger som var øremerket musikk. Rakk det så vidt før stengetid.
    På døra stod en plakat: "Vi feirer at vi er nominert til Gullboken. Alle varer 50% 6 og 7 juni." :D:):cool:

    Det endte i 32 nye blanke skiver. Herrrlig....
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    High Fidelity

    Er på flyttefot. Når boder skal tømmes og organiseres dukker det opp litt av hvert.
    Fant bunken av mine High Fidelity magasiner. Har ikke vært den ivrigste leser av hifiblader opp gjennom, men High Fidelity satte jeg høyt og abbonerte på i flere år. Tok vare på de fordi jeg opplever at de ikke blir foreldet.
    Veldig gøy. Det er en gåte og trist at et slikt magasin ikke overlever.
    Cdene er jo et kapittel i seg selv og er en sann skatt den dag i dag.

    Mon tro om man ikke leser artikler om våre Danske venner Kortvarig og Drossel?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.337
    Antall liker
    11.250
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skjønner godt den følelsen med gamle High Fidelity blader.
    Desverre tok je ikke vare på mine, svært få av CDene også. Nå skulle jeg svært gjerne hatt flere av disse, vi får se hvilken fokus samlemanien får de nærmeste årene.
    Flytting ja, det er jo godt, selv om det kan gjøre litt vondt.
    Hvis man er heldig blir man litt født på ny.
    Lykke til med den jobben, og den gode tiden etterpå !
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Tusen takk! Satser hardt på å bli født på ny! :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    På vei til jobb i dag altfor tidlig gikk spillelista på random i bilen, så dukket denne låta opp. Se for deg Atles forsøk på følge Al Jarreaus vokal, Jerry Heys blåseriff og Steve Gadds utskeielser på en gang. Noen ganger er det VELDIG fint at man er alene.;)

    Det "tok av" noe så inn i h....

    lLitt forkortet versjon denne, men den duger. Videoen trenger ingen nærmere kommentar.



    Til de med dårlig fantasi.
    when+im+singing+in+the+car.+and+i+stop+next_3b016e_4604477.gif


    God helg folkens! Kos dere med årets lyseste dager.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.601
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det der hørtes hektisk ut...Og gøyalt... De små gleder er ofte de som gir en de største kick til tider :)


    God helg.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Kaller du dette SMÅ GLEDER!!!??? ;)

    Man kjører bil, trøtt og fæl. Fem minutter etter sitter man i transe med så mye funky toner innabords at det bare må ut.... En gang til, og enda en gang.
    Nei, dette er en av de STORE gledene HCS.

    He he, men du har rett i at det var hektisk ja.. God helg! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Denne kjenner jeg meg godt igjen i Atle :)Skjønner godt at du tok av "en smule".
    Denne låta bringer frem RYTME i kropp og sjel. Har nok fått frem smilet blant mang en Trondheimer opp gjennom årene, der jeg har sittet i bilkø....

    Og så er denne handlingen din et kroneeksempel på at den ikke trenger anlegg til mange pengene, før hode og kropp blir med på leken - hverken hjemme eller i bilen. Sinnstemning - kick.
    Og joda, jeg har hatt anlegg i bilen til dobble verdien av bilen...... heldigvis har jeg det ikke slik lenger, ikke hjemme heller for den saks skyld.

    God helg til deg og dine - fra en by i typisk tidligsommervær.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn