Hypping maskinkrasj :(

G

Gjestemedlem

Gjest
Hei,

Har du mulighet til å lete fram årsaken i Windows Eventlog hva som skjedde i forbindelse med hendelsen? Det virker som du har en god maskin, men jeg ville uansett gjort to ting:

* Økt Power supply
* Satt inn en eller to nye vifter for å trekke varmen ut av maskinen
Hart nettopp satt i ny PSU, og på papiret skal 850w være nok. Men muligheten er jo der for at det blir knapt, men siden krashene ikke er knyttet til tung belastning ... så er jeg litt skeptisk.

Er ganske bra med luftig i kabinettet og det er god luftgjennomstrømming, men kan sikkert bli bedre. Krashene er heller ikke påvirket av romtemperatur, så om det er 15 eller 25 grader i rommet ser ikke ut til å gjøre noen forskjell.


Eventlogger gjør meg heller ikke klokere... men forteller bare det jeg allerede vet... at maskinen krasher ofte:

events.jpg


Kan jo rett og slett være noe feil med skjermkortet også. Så kanskje jeg bør sende en mail til PowerColor.
 
X

X186841

Gjest
[h=3]Fra Microsoft TechNet:

Scenario 3: The system randomly restarts and no Stop error BugcheckCode is listed, or the computer is completely unresponsive (hard hang)
[/h]
  • The Stop error code and the PowerButtonTimestamp are listed as zero. For example, consider
    the following scenarios:•The Stop error BugcheckCode value is listed as zero. Circumstances
    can prevent writing the Stop error BugcheckCode information before the computer restarts or
    shuts down. In this case, a BugcheckCode value of zero is logged. Also, perhaps no Stop error
    occurred, and the shutdown resulted from a power loss. For example, on a portable computer,
    this could mean that the battery is removed or completely drained. Or, on a desktop computer,
    this could mean that the computer was unplugged, or a power outage occurred.

  • The PowerButtonTimestamp is listed as zero. Circumstances can prevent writing the PowerButtonTimestamp
    information before the computer restarts or shuts down. In this case, a value of zero is logged. This can occur
    if the power button is pressed and held for at least four seconds when Windows has an operation
    running that prevents writing the event to disk. You might also see this scenario if the computer is
    “hard-locked” and therefore unresponsive to any input, and the computer has to be powered off.
To check whether this scenario is occurring, press the CAPS LOCK key on the keyboard. When you do this,
if the CAPS LOCK light on the keyboard does not change when you press the CAPS LOCK key, the
computer may be completely unresponsive (hard hang).

This scenario usually indicates a problem with the hardware and/or the devicedriver can cause this problem.

To help isolate the problem, check the following items:

1. Overclocking: Disable overclocking to see whether the issue occurs when the system
is run at the correct speed.
2. Check the memory: Verify the memory by using a memory checker. Verify that each memory
chip is the same speed and that it is configured correctly in the system.
3. Power supply: Make sure that the power supply has enough wattage to appropriately handle
the installed devices. If you added memory, installed a newer processor, installed additional drives,
or added external devices, such devices can require more energy than the current power supply
can provide consistently.
4.Overheating: Check whether the system is overheating by examining the internal
temperature of the hardware.
 
X

X186841

Gjest
Sjekk også lydkort drivere , prøv å disable de du ikke bruker f.eks skjermkortets
 

hifibjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
57
Antall liker
8
Sted
Østlandet
Kunne du listet hva du har av disker/DVD/kort i maskinen din? 850 skal holde, men jeg ville gått for en med 1200. Når det er sagt, tror jeg dette ene og alene har med skjermkort driveren din i kombinasjon med noe annet som ikke er helt heldig. Det kan selvsagt være hovedkortet som spiller deg et puss, men da vil du sannsynligvis kunne få en bedre stabilitet ved å benytte en annen slott på HK. Det kjipe er at det fort blir dyrt å bytte ut deler for å sjekke. Dobbeltsjekk at samtlige PSU kabler står orntlig inne - at ingen står å delvis "lodder". Dette kan også forårsake et PSU kut.
 
D

DL

Gjest
Ikke glem tilkoplinger, har du 12V1 og 12V2 på psu og to tilkoplinger på skjermkort så må det en kabel på vær rail.
Gjør du ikke det så er psu for liten.


DL
 
D

DL

Gjest
Sjekk også at minne og cpu står riktig i bios, noen ganger blir det feil med auto instillinger, og krash er resultat.

DL
 
Topp Bunn