Diverse Hybel i Stavanger?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.107
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Unge frøken tkr, (som forresten ikke er så ung lenger, hun blir 28 i år) har etter mange års jobbing i hotellbransjen søkt og fått plass på Hotellfagskolen i Stavanger. Hun gjorde sin far glad.

Etter det jeg har kunnet google meg frem til, ligger skolen rett i nærheten av Universitetet i Stavanger. Frøkna føler at hun er litt for gammel og satt til å flytte i studentkollektiv, og håper dessuten å kunne ta noen jobber på et av Radisson-hotellene i Stavanger sentrum for å slippe å ta opp studielån.

MAO ønsker hun seg en hybel som ligger relativt gunstig til mellom UIS og Stavanger sentrum, gjerne ikke altfor langt unna en busstopp.

Mine spørsmål:
1) Hvilke områder ville passe til beskrivelsen?
2) Hvor lett er det å finne hybel der?
3) Er det noen HFSere som kjenner til en slik hybel, eller kanskje t.o.m. har en til leie?

En tall order, jeg vet, men jeg tenkte at det nå iallfall gikk an å spørre....Det er ofte helt utrolig hva som kan ordnes her inne på OT.

Skulle det være et spørsmål om finanser, så kan far gjerne stille garanti.

mvh

T

Tårnfalk

Gjest
I umiddelbar nærhet har vi jo Ullandhaug, Gosen/Madlamark, nedover mot Saksemarka/Bekkefaret. Lengre inn mot byen så finner man jo Våland, litt nærmere sentrum enn til UIS med fin gåavstand til Radisson. Liker frøken frisk luft og en liten tur når det måtte passe så er jo nedover (fra UIS...) mot Madla et bra alternativ. Kort vei til turstier rundt Stokkavannet/Hålandsvannet og Hafrsfjord.

Har ikke peiling på hvor lett/vanskelig det er å finne hybler her men siden det ikke er så langt fra UIS så er det vel kanskje litt rift? Samtidig så er jo utleiemarkedet i området på vei nedover i forbindelse med disse forferdelig dårlige tidene vi er oppi.:) I hvert fall så er prisene på vei ned etter hva jeg har fått med meg.

Alle disse plassene har gode bussforbindelser.

• Liker
Reaksjoner: tkr

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.223
Torget vurderinger
4
Når jeg studerte på Høgskolen i Stvanger som det het den gangen så bodde jeg på Madla. Kort vei til både by og skole samt stokkavannet for tur. Gode bussforbindelser også. Anbefales. Mye studenter i området også.

• Liker

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.147
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Beskrivelsen i artikkelen som Trånfalk linker til stemmer. Jeg kjenner mange studenter her i byen, og har barn i leie-alder selv.
Jeg kjenner ingen som har hybel til leie nå, men vet at hvis du tillater deg 6000-7000kr åpner det seg masse fint i alle de områdene som ble nevnt.
En kikk på finn.no (det har dere selvfølgelig gjort) med bolig til leie-rogaland-stavanger, og type hybel, vil vise mange attraktive objekter i områdene Våland, Tjensvoll, Gosen, Madla, Ullandhaug.
Mye av dette markedet har tidligere blitt brukt av nyetablerte enslige innflyttere med jobb i oljeindustrien, dette markedet har nå sunket til en fjerdeldel og det merkes veldig på priser og utvalg.
Litt forenklet: Skal du under 6000kr må du gjerne løsne på krav om egen inngang og eget bad, eller du må lengre vekk fra byen/skolen.
Universitetet og skolen ligger 10min. sykkelavstand fra sentrum, området er godt tilrettelagt for sykling, og i Stavanger sykler man greit året rundt. Det er verd å merke seg.

Lykke til i jakten, og med livet til den unge i en fin by med gode omgivelser og spennende internasjonalt miljø.

Sist redigert:
  • Liker

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.107
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tusen takk for gode og utførlige svar. Skal formidle det videre til frøkna!:)

Og er det noen som har noen flere tips, er jeg lutter øre.

mvh

Topp Bunn