Honkey-Chateau skrev:
Dette skamløse innlegget fortjener egentlig ikke et svar, men just for the record:
1. Som forsvarer av de psykisk syke burde du kanskje vise "litt" forståelse for at "menigmann" bli skremt shitless av slike episoder.
2. Oddgeir framstår som en velfungerende, urban, velartikulert herremann, dog er han nok i enkeltes øyne "kun en dustete Frepper". Men objektivt sett hører han nok hjeme i øvre halvdel av landets velfungerende innbyggere. I et slik perspektiv kan du kanskje prøve å forestille deg hva som etterhvert rører seg i dypet av den "norske folkesjela".
3. De som drar på Titanofestival, reiser på campingtur i grilldress, eller utsetter seg for allmuen i fri fremførelse på chartertur til "syden". De som har grilling på terassen med "en smule" øl på lørdag som ukas høydepunkt. I slike miljøer er, - på grunn av episoder som denne, - den ekte rasismen ( Ikke slike småprovoserende utfall som her på HFS, hvor det i 90% skjer kun for å provosere bestemte forumdeltagere. ) i fri utfoldelse og brer seg med hurtigtogsfart. At ikke noen i "posisjon" ser dette er nesten utrolig, om de ikke nettopp ønsker at slike holdninger skal slå rot i folket?
4. Du ser vel du også hva som skjer? Hvis en etnisk norsk gjør noe slikt er omkvedet at det psykiske helsevernet har sviktet. ( Hvilket det også har gjort! ) Men hvis en innvandrer gjør noe slik er det ikke helsevesenet som får pæs, men innvandringsmyndighetene! Selvsagt kan man forbanne mørket, men er det ikke bedre å tenne et lys? Komme de som er redde i møte på en eller annen måte. I allefall akeptere at Folket, det Norske reagerer på den måten de gjør og ikke på den måten myndighetene ønsker at de skal reagere? Som en begynnelse kan man kanskje ta folk på alvor og unlate å bekrive deres oppfatninger som "skamløse"?
Honkey-Chateau skrev:
- Riktig medisinering kan ha hurtig og god effekt på enkelte sinnslidelser
5. Har jeg oppfattet situasjonen riktig hvis jeg mener at du jobber innenfor psykisk helseomsog? Det du sier om medisinering er helt riktig. Problemet oppstår når slik som i dette tilfellet fra Bodø pasienten slutter å ta sin medisin. Personlig er jeg av den oppfatning at det ville være det beste for pasienten, pasientgruppen og hele samfunnet at man hadde systemer som sørget for at slike pasienter ikke fikk mulighet til å slutte å ta medisnen sin. Det ville senke menigmanns generelle trusselbilde hva gjelder psykisk syke. Jeg har en liten mistanke om at det også ville føre til noe større aksept i samfunnet for psykisk syke. Jeg tror ikke det er så gunstig for psykisk syke at naboer og kjente er livredde for dem.