Hvorfor tror du at du må Røyke nikotinplanter?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
482
Torget vurderinger
1
Uansett om man er røyker eller ikke røyker, så må vel alle være enige i at å bruke 10 000- 15 000 kanskje opptil 20 000 kr i året på å forgifte seg sjøl, og kanskje forpeste andre ikke er noe smart å gjøre eller :eek:

Og i tillegg sponser dere en utrolig råtten bransje som tjener seg søkkrike på dere....

Når noen sier det er idioti å bruke penger på kabler, men samtidig bruker 10-20 000kr i året på å forgifte seg sjøl ???

Detta henger jo ikke på greip :-\

Destiny.. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Destiny skrev:
Uansett om man er røyker eller ikke røyker, så må vel alle være enige i at å bruke 10 000- 15 000 kanskje opptil 20 000 kr i året på å forgifte seg sjøl, og kanskje forpeste andre ikke er noe smart å gjøre eller :eek:

Og i tillegg sponser dere en utrolig råtten bransje som tjener seg søkkrike på dere....

Når noen sier det er idioti å bruke penger på kabler, men samtidig bruker 10-20 000kr i året på å forgifte seg sjøl ???

Nei, det er jo litt lite økonomiske å avsette en måndeslønn i året bare for røyken.

Kanskje det er bedre å dyrke sine egne tobakksplanter? Burde være fult mulig å få en avling i året selv i vårt klima. Blir vel ikke helt det samme som Prince, men det gjør vel samme nytten når man blir vant med det. Det var jo en tid der man kunne kjøpe hele blader og sig egen kvern og unngå avgiftene med dette. Men reglene ble forandret etter en tid. dyrker man selv slipper man også alle de hårete kjemikaliene som tobakken tilsettes med. Tror jeg leste en plass ar det er over 4000 tilsetningsstoffer som er brukt i tobakksfremstilingen. Skal ikke gå god for de tallene, men det er mye guff der iallefall.

En liten åkelapp i hagen samt en plass å tørke plantene og en fryseboks til oppbevaring kan fort gi en gevinst på ti tusener av kroner.

Så kan man endelig se seg råd til en Valhala i stedet.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Man kommer aldri unna at man er med på å sponse ulike råtne bransjer ;)
Har tilgode å møte noen som sluttet av rent økonomiske årsaker. Sto senest igår bak en ung kar på kiosken, han hadde så lite på kortet at han måtte velge mellom en matpakke og en tipakning med Lucky Strike, gjett hva han valgte?

Destiny skrev:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
Destiny skrev:

Nei, det er jo litt lite økonomiske å avsette en måndeslønn i året bare for røyken.

Kanskje det er bedre å dyrke sine egne tobakksplanter? Burde være fult mulig å få en avling i året selv i vårt klima. Blir vel ikke helt det samme som Prince, men det gjør vel samme nytten når man blir vant med det. Det var jo en tid der man kunne kjøpe hele blader og sig egen kvern og unngå avgiftene med dette. Men reglene ble forandret etter en tid. dyrker man selv slipper man også alle de hårete kjemikaliene som tobakken tilsettes med. Tror jeg leste en plass ar det er over 4000 tilsetningsstoffer som er brukt i tobakksfremstilingen. Skal ikke gå god for de tallene, men det er mye guff der iallefall.

En liten åkelapp i hagen samt en plass å tørke plantene og en fryseboks til oppbevaring kan fort gi en gevinst på ti tusener av kroner.

Så kan man endelig se seg råd til en Valhala i stedet.
Her på skedsmo er blitt veldig populært å dyrke cannabis planter i eneboliger......

MVH Johnny

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
482
Torget vurderinger
1
MaHa skrev:
Man kommer aldri unna at man er med på å sponse ulike råtne bransjer ;)
Har tilgode å møte noen som sluttet av rent økonomiske årsaker. Sto senest igår bak en ung kar på kiosken, han hadde så lite på kortet at han måtte velge mellom en matpakke og en tipakning med Lucky Strike, gjett hva han valgte?

Lucky Strike ::) ;D

Destiny skrev:

G

Gjestemedlem

Gjest
MaHa skrev:
Har tilgode å møte noen som sluttet av rent økonomiske årsaker.
Jeg sluttet hovedsaklig av økonomiske årsaker. Etter å ha handlet katronger med sigaretter i Gibraltar noen måneder var det for stort hopp å komme tilbake tid ne nylig pålagte avgiftene hjemme. Det var akkurat den vinteren da tobakken plutselig hoppet til 150kr pakken og en kartong sigaretter kostet ca 6-700 kr. Nesten 10 ganger så mye som jeg hadde vendt meg til. Hadde prisen vært den samme hjemme hadde jeg sikkert røykt ennå. Men det har jo medført endel positive småting som bedret kondisjon, helse og åndedrett også da. Så jeg angrer jo ikke.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
johnnygrandis skrev:
Godt at du kjenner meg bedre enn jeg selv gjør men hvis syntes eks røykere er forferdelige slitsomme hvorfor har du lest igjennom alle innleggene mine?, det burde holdt å lest første innlegg for så å avsluttet.
Hvilken propaganda? har du lest boka ? Sexen får du stå for selv....for min del er den bare blitt bedre.(tok du han) ;D

Du sier du er redd for å bli som meg, altså en ikke-røyker.
Det jeg tror du mener å si er at du er redd for å prøve å slutte å røyke.

Og ja, jeg skriver om mine opplevelser og om hva JEG mener er riktig.
Så for andre mene hva de vil.Ingen MÅ lese hva jeg skriver.
Men så lenge det blir kommentert ting i denne tråden som jeg har startet er den med på å leve videre.....

MVH Johnny
Og der kom det igjen, uansett hva vi stakkars røykere skulle finne på å skrive her, så vet du bedre hva vi egentlig mener!

Men når Roffe skriver noen kloke ord om hvordan du oppfattes, nei da blir det ille greier?
Roffe er også en eksrøyker, som har kommet over dette misjonærstadiet. Og skjønte eksakt hva jeg mente.

Og hvilke tråder blir lengst her på forumet? Jo de som provoserer. Ikke all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet.

MEN jeg skal legge til at jeg ikke forsvarer røyking på noen måte. Det finnes svært lite positivt ved det å røyke.
Prøver bare å si at denne type propaganda virker mot sin hensikt. Så ønsker du å hjelpe andre til å slutte å røyke, bør du finne en bedre måte å gjøre det på.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
norcad skrev:
johnnygrandis skrev:
Godt at du kjenner meg bedre enn jeg selv gjør men hvis syntes eks røykere er forferdelige slitsomme hvorfor har du lest igjennom alle innleggene mine?, det burde holdt å lest første innlegg for så å avsluttet.
Hvilken propaganda? har du lest boka ? Sexen får du stå for selv....for min del er den bare blitt bedre.(tok du han) ;D

Du sier du er redd for å bli som meg, altså en ikke-røyker.
Det jeg tror du mener å si er at du er redd for å prøve å slutte å røyke.

Og ja, jeg skriver om mine opplevelser og om hva JEG mener er riktig.
Så for andre mene hva de vil.Ingen MÅ lese hva jeg skriver.
Men så lenge det blir kommentert ting i denne tråden som jeg har startet er den med på å leve videre.....

MVH Johnny
Og der kom det igjen, uansett hva vi stakkars røykere skulle finne på å skrive her, så vet du bedre hva vi egentlig mener!

Men når Roffe skriver noen kloke ord om hvordan du oppfattes, nei da blir det ille greier?
Roffe er også en eksrøyker, som har kommet over dette misjonærstadiet. Og skjønte eksakt hva jeg mente.

Og hvilke tråder blir lengst her på forumet? Jo de som provoserer. Ikke all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet.

MEN jeg skal legge til at jeg ikke forsvarer røyking på noen måte. Det finnes svært lite positivt ved det å røyke.
Prøver bare å si at denne type propaganda virker mot sin hensikt. Så ønsker du å hjelpe andre til å slutte å røyke, bør du finne en bedre måte å gjøre det på.
Hvorfor skal jeg finne en bedre måte å gjøre det på, selv om du ikke mener det passer for deg er det vel ikke sagt at du taler for alle røykere på denne planeten eller virker det bare slik.

Hvor mange tror du har sluttet å røyke siden jeg anbefalte dem å lese boka til Carr?
Og på hvilket grunnlag ber du meg finne en annen måte??

Har du en metode du vil anbefale så kan jeg være den første til å kommentere ,slik du har kommentert innleggene mine.
Hvorfor blander du Roffe inn i dette.?

Dette er hva du skrev i ett av dine andre innlegg SITAT:

"Uff, den største grunnen til at jeg IKKE har lyst til å slutte å røyke akkurat nå, er av redsel for å bli som du Johnny!
Sorry altså, men overivrige, nyfrelste, hjernevaskede eksrøykere er forferdelig slitsomme!"

Du må tåle at jeg svarer deg med samme mynt som du selv bruker.At du er "redd for å bli som meg" hva er dette for noe bullshit........begynn å gå litt lenger i dybden av innholdet vi diskuterer eller la vær. Kjenner at jeg føler dette innlegget av deg var litt provoserende så du får værsågod tåle etterdønningene...
At du mener jeg er hjernevasket for stå for din regning, men at du omtaler deg selv og andre som stakkars røykere sier litt.....
Men i håp om å ikke lage mere trumulter i denne tråden skal jeg avstå fra og kommentere
nettopp dette.
(Rart men jeg føler meg ikke som den hjernevaska,overivrige,slitsomme personen du fremstiller meg som,,,,,
Nyfrelst, hmmm må tenke litt på den.)

MVH Johnny

B

Back_Door

Gjest
De fleste normale mennesker er nok enig i budskapet i denne tråd. Det som skaper motsetningene, er selve formen som budskapet presenteres i. Det blir litt for pågående, og kan ligne litt på misjonering. Sier man en ting for sterkt, oppnår man bare å møte pigger.
Trykker du for sterkt på en motparts svake punkt, blir resultatet aggresjon og ikke forståelse. ;)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Karma skrev:
De fleste normale mennesker er nok enig i budskapet i denne tråd. Det som skaper motsetningene, er selve formen som budskapet presenteres i. Det blir litt for pågående, og kan ligne litt på misjonering. Sier man en ting for sterkt, oppnår man bare å møte pigger.
Trykker du for sterkt på en motparts svake punkt, blir resultatet aggresjon og ikke forståelse. ;)
Skjønner hva du mener Karma, men prøver å være så oppriktig å ærlig som jeg kan.
Er ikke på misjonsoppdrag og som jeg har sagt tidligere det er mine erfaringer og synspunkter.At noen syntes at mine utspill er for kvasse eller ikke er enig med meg kan jeg
forstå men å begynne med utspill som ovenfor er nonsens......
Hadde håpet å holde tråden i ett litt annet spor men ser at det har sklidd litt ut.
Ja Ja ,godt vi er engasjerte da.Finnes vel verre ting vi kunne brukt tiden vårs på ;D

MVH Johnny

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Noen har røyka ett eller annet, det er hvertfall helt sikkert ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Roe seg ned litt nå. Carr sin bok er flott for mange, men har ingen som helst betydning for andre, meg selv inkludert. Har man ikke et eget ønske om å slutte, så skal det for mange mye til å bli frelst av en bok. Om noen finner lyset via denne, flott! Poenget er at man klarer og slutte. Bare ikke blir forbannet når noen finner andre måter å gjøre det på.

Da er det på tide å legge misjonærvirksomheten brakk, og se at det er mange veier til Rom, sier nå jeg ;D

Topp Bunn