Hvorfor tror du at du må Røyke nikotinplanter?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Er så utrolig fornøyd med å ha vært røykfri i over ett og ett halvt år nå og vil bare anbefale denne boken til alle som ønsker en enklere løsning på å slutte.

Når jeg sier enklere måte å slutte på mener jeg at en trenger ikke å "selvpine" seg med nikotinplaster,røykeplaster og diverse nikotinsubstanser for å tro at dette er eneste veien som virker,da det er dette som blir antydet av alle reklamer.

Problemet i mitt tilfelle med røykinga var at jeg røykte mere og mere å jeg skjønte ikke hvorfor, men jeg skjønte det ettehvert som jeg leste boka.Jeg var vel oppe i rundt 25-30stk rullings iløpet av en dag.Jeg hadde da røykt i 17 år før jeg leste boka til Allen Carr og innså hvor dumt hele røykeopplegget var.Hvor mange tusen kr jeg har blåst opp i røyk vil jeg ikke tenke på, men den eneste egentlige grunnen for at jeg sluttet var for helsa sin del.

Alle kan slutte lett, du trenger ikke at mitt ord på det.Men ta Allen Carr sitt ord på det.Til og med min mor som har røykt hver dag i over 40 År sluttet på dagen etter å ha lest boka, hun hadde da planlagt å slutte "engang" de 15 siste åran før hun endelig gjorde det..Kompiser, ja alle jeg kjenner som har lest boka har sluttet.

Ser at dette virker for utrolig ut til å være sant, men det for stå sin prøve.Jeg har ingen kjennskap til boka bortsett fra å ha lest den.

Røykefella: Det utrolig hvor lett det er å gå i denne fella.En vokser opp og ser alle røyker og de sier "ikke begynn å røyke det er farlig".Så på ett eller annet tidspunkt i livet så prøver du denne røyken,og ja det smaker grusomt og du skjønner ikke at så mange kan ha blitt avhengig av denne jævla giftplanten den smaker jo dritt.
Når den så smaker dritt er det ingen varsellamper som blinker for deg og sier at dette er farlig,du tror ikke at du kan bli avhengig av noe som smaker å lukter så jævlig....så du fortsetter å røyke litt nå å litt da.Så klapper fella isammen å du er hekta.(tror du).
Hadde du prøvd Heroin å satt ett "skudd" og fått en rus som var så sterk at du trodde du aldri skulle komme ned igjen, ja da hadde saken stilt seg annerledes.
Jo da hadde varsellampene blinket i øynene dine og du skjønner fort at dette er svært avhengighetsskapende, Røykefella er lagt opp på en mye lurere måte.
Derfor er det millioner som går å blåser giftplanter opp i røyk.
Og hvorfor er det slik, spør tobakksindustrien det er de som tilsetter dritten som gjør at du tror du trenger dette.

Tror du du får abstinenser av å slutte med nikotinplanten ? Glem det.
Tror du du får abstinenser av å slutte med Heroin ?
Tror du kroppen er røykfri/nikotinfri etter 3 uker?
Tror du "røykesuget" er borte etter 3 uker?

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1320226&rom=MP

Som sagt jeg har ingen kjennskap til boka bortsett fra å ha lest den, det er opp til deg om du vil gjøre det samme,jeg gir deg bare muligheten for en enklere måte enn alt rælet av løsninger som finns der ute.Er det noen som lurer på noe skal jeg prøve å svare på spørsmål så godt det lar seg gjøre.(Hvis det er noe interesse for dette da?)

MVH Johnny

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hva er egentlig "cluet" med å slutte da? Må vel være noen triks som jeg har gått glipp av, selv om jeg har tryta full av snus hele dagen MÅ jeg ha en rullings mot kvelden.

Opplys meg!

L

Ludo

Gjest
el_mariachi skrev:
Hva er egentlig "cluet" med å slutte da? Må vel være noen triks som jeg har gått glipp av, selv om jeg har tryta full av snus hele dagen MÅ jeg ha en rullings mot kvelden.

Opplys meg!
Tja, hva med litt god gammeldags viljestyrke selvdisiplin... Det holdt for meg!

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
el_mariachi skrev:

Opplys meg!
Klarer ikke å forklare det på en fornuftig måte uten å referere hele boka til Carr.
Som nevnt, han stiller en unik løsning på ett problem som i utgangspunktet ikke er så stort som alle mener det er.
Jeg gikk rundt å trodde jeg måtte legge om hele livstilen min visst jeg slutta å røyke, det var bare tull.
Jeg trodde jeg måtte være røksugen i mange år etterpå, bare tull.

Hvorfor er det blitt slik at alle går rundt og tror dette, jo vi har blitt opplært til å tro dette.
Les boka Mariachi.Selv om du ikke vil slutte med påfyll av nikotin/gift til kroppen din er det en utrolig engasjerende og til dels morsom bok....

Husk du kjenner bare "suget" fordi nikotinen/giften er iferd med å forlate kroppen....
Og hvor lenge kjenner du det...

MVH Johnny

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ludo skrev:
el_mariachi skrev:

Opplys meg!
Tja, hva med litt god gammeldags viljestyrke selvdisiplin... Det holdt for meg!
Ja, det holder det, jeg har holdt oppe i perioder på flere måneder, når det har gått noen dager er det ikke suget etter røyk som er det værste men det konstant dårlige humøret. Blir mildt sagt krakilsk når jeg ikke får egnet kvantum på morgenen.

Er klar over at det er psykisk, i og med at snus ikke hjelper og det gir jo nikotinopptak til kroppen som tilsvarer en hel neve sigaretter.

Er egentlig ikke så veldig motivert for å slutte heller, det som gnager mest er tanken på alt hifistasjet man kunne kjøpt for et års røykepenger.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
el_mariachi skrev:
Er egentlig ikke så veldig motivert for å slutte heller, det som gnager mest er tanken på alt hifistasjet man kunne kjøpt for et års røykepenger.
Du trenger ikke være motivert for å slutte, dette er også en "myte" som mange tror.

Slik som mange tror at en blir "stressa" av å slutte.
Bare tull, en blir mere stressa av å tilføre kroppen nikotin.Det konstante "gnålet" fra kroppen om å stadig påføre mere nikotin/gift, dette blir du stressa av og tildels få rett å slett dårlige nerver av.
Ser du har skrevet "MÅ" ha tryta full om dagen og ha en rullings på kvelden....
Vi må ha mat og vi må ha luft for å leve.Hvis det var sånn at vi måtte ha nikotin/gift for å leve hadde vi vært utstyrt med en giftpumpe på ryggen ved fødselen av.

Hadde røyking aldri vært på markedet før men kommet akkurat idag, hadde giften blitt forbudt.Idag er det altfor mange sterke krefter som tjener voldsomme penger på å holde giften i lungene vårs til at det vil bli forbudt.Men det det går ikke mange årene før de første røykfrie landene kommer.
Røykingsrelaterte sykdommer blir bare flere å flere, man kan i større omfang begynne å se forbindelse med flere sykdommer enn tidligere mot røyking.
Husk at immunforsvaret er svekket i betydelig grad når en sulteforer kroppen på oksygen.

MVH Johnny

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.240
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
el_mariachi skrev:
Du trenger ikke være motivert for å slutte, dette er også en "myte" som mange tror.
Men viljen må være tilstede. Tenk på alt det stasjet du kan kjøpe for 10 års røykepenger.... da har du iallefall motivasjon. (så kommer alt dette med helse og bla bla bla...)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
johnnygrandis skrev:
Vi må ha mat og vi må ha luft for å leve.Hvis det var sånn at vi måtte ha nikotin/gift for å leve hadde vi vært utstyrt med en giftpumpe på ryggen ved fødselen av.

MVH Johnny
Det jeg skrev var at selv om tryta er full av snus hele dagen så demper ikke det røykesuget. (Snus skal jo ha en mye kraftigere virkning)

L

Ludo

Gjest
Det er utrolig godt å være røykfri. Man får bedre kondisjon, maten smaker mye bedre, luktesansen blir bedre (på godt og vondt) og man slipper å lukte høgg og fly rundt med gule tenner og gule fingre. I tillegg så sparer man en god del kronasjer og det kommer jo godt med i denne hobbyen.

I 2008 så er jo også røyking så inni helvete ut at det også burde være en god faktor ;)

Permanent røykeslutt anbefales på det sterkeste og alle kan klare det om man er motivert for det !! :D :D :D

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
el_mariachi skrev:
johnnygrandis skrev:

MVH Johnny
Det jeg skrev var at selv om tryta er full av snus hele dagen så demper ikke det røykesuget. (Snus skal jo ha en mye kraftigere virkning)
Skjønner.
Hadde vært gøy Mariachi om du hadde lest boka, den er svært lettlest å til tider morsom.Den driver ikke med skremselpropaganda som mange bøker og reklamer på tv gjør.
Den har en helt annen vinkling på ting og du sitter igjen med en følelse av at dette ikke trenger å være vanskelig.
Boka koster 130 kr sånn ca, er du en gjennomsnittbruker kan jeg tenke meg at du har spart det boka koster igjen 2 dager etter at du har slutta.
Vi i hjemmet her sparte 48000 tusen netto i året på å slutte.

Det som også på en måte er en liten tankevekker er at vi starter som oftest ganske tidlig i livet med denne "hobbyen" og fra vi tar våres første røyk i 15 års alderen(prater for meg selv her) merker vi ikke at den fysiske formen går gradvis i nedoverbakke.Dette p.g.a at den fysiske formen blir så gradvis dårligere med antall år en pumper i seg gifta at en merker det ikke.Vil selv om jeg røykte hevde at jeg var i rimelig god form da jeg har drevet med seriøs trening nesten hele livet mitt men skjønner først nå hvor stor forskjellen egentlig er.Vil derfor hevde at de som ikke trener vil ha enda større utnyttelse av å slutte.

Det er først når en har slutta i omtrent 1 år at en virkelig begynner å få overskudd i hverdagen og en skjønner hvor langt nede en har vært.Oppturene blir større og nedturene blir lettere å håndtere,fysikk og helse er alt.

Spør deg selv, Når bestemte du deg for at du skulle være nødt til å røyke resten av livet?...
Allen Carr røykte 100 om dagen, han skjønte heller ikke hvorfor han var i dårlig humør de X-antall gangene han forsøkte å slutte....Det var før han løste opp gåten om røykefella.
Myten er at du alltid vil kjenne røykesuget etter at du har slutta, bare tull etter 3 uker er det borte.

MVH Johnny

V

villov

Gjest
Har boka og har lest den nøye, men for meg fungerte den ikke.

Når disse hjernevaskende løgnene som boka bygger på hjelper såpass mange, så for all del les den de som er motiverte nok.

B

Back_Door

Gjest
el_mariachi skrev:
Hva med et ønske om best mulig helse i lengst mulig tid? Eller hører du til dem som mener at all dokumentasjon om helsefare bare gjelder alle andre?
Noe av det dummeste jeg har gjort i mitt liv, var å begynne å røyke. Noe av det beste jeg har gjort, var da jeg for rundt 20 år siden slutta for godt!

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Prøvde å lese denne boka av ren nysjerrighet for en tid tilbake. Usedvanlig stille på jobb og jeg fikk låne den av ei jeg jobba sammen med. Klarte å slite meg gjennom nesten en tredjedel før jeg ga opp. Banal populærpsykologi basert på misforståelser eller løgn og dårlig skrevet i tillegg er det jeg husker at jeg tenkte. Stort mer husker jeg heller ikke.

Moder'n røyka 40-50 om dagen i 40+ år før hun sluttet på dagen, kun fordi hun ville. Om jeg slutter noen gang så følger jeg samme metode.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Det er rette måten: ren vilje. Jeg slutta også med å legge vekk tobakkspakken, og ved ikke å ta den frem igjen.

Trenger ikke kurs for å gjøre det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Har ikke lest denne boken selv, men en tjommy snakker ogsaa varmt om den. Han hadde roeykt Prince i 20+ aar men gre?de aa slutte med hjelp av denne for noen aar siden og har holdt seg siden.

Koster vel ikke saa mye mer enn en pakke tobakk uansett?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Skader ikke å lese den selvsagt og virker den er det jo greit. For min del fikk det lille jeg leste meg bare til å tviholde enda mer krampaktig på eventyrblandingen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.398
Torget vurderinger
2
Er ikke det minste vanskelig å slutte, men det er jævli vanskelig å la være og begynne igjen.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Lille_Adam skrev:
Prøvde å lese denne boka av ren nysjerrighet for en tid tilbake. Usedvanlig stille på jobb og jeg fikk låne den av ei jeg jobba sammen med. Klarte å slite meg gjennom nesten en tredjedel før jeg ga opp. Banal populærpsykologi basert på misforståelser eller løgn og dårlig skrevet i tillegg er det jeg husker at jeg tenkte. Stort mer husker jeg heller ikke.

Moder'n røyka 40-50 om dagen i 40+ år før hun sluttet på dagen, kun fordi hun ville. Om jeg slutter noen gang så følger jeg samme metode.
Flere enn deg har kommet halveis i boka, de flestesom ikke vil slutte skjønner her at hvis de fortsetter å lese boka må de slutte.Derfor er de redd for å lese videre.
Kjenner meg selv igjen ....gi avkall på noe så godt.

Jeg påstår at grunnen for at du begunte å lese boka var fordi du innerst inne ville slutte, noe stort sett alle som har røykt en stund vil.Hadde du fortsatt å lese tror jeg du hadde skjønt den bedre.Og nei den er ikke basert på løgn.Den er basert på en manns lidelser i 30 år og hans unike løsning på en seriøs problemstilling.
Hans referanse er de 100 000 tusener som har sluttet på grunn av boka hans og klinikkene hans rundt omkring i verden.

MVH Johnny

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Godt at noen skjønner meg, siden jeg tydeligvis ikke gjør det selv. Jeg får begynne å spørre deg til råds da, ved hver korsvei og ved hver avgjørelse jeg må ta.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Hvorfor får jeg slik guffen mirakelpredikanthelbrederfølelse når jeg hører om denne boka?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.398
Torget vurderinger
2
Hvis man vil slutte å røyke av en eller annen grunn, da slutter man. Ingen bøker kan hjelpe til med det.
Det går på vilje og motivasjon. Personlig hadde jeg aldri gidda og lese meg til hvordan eller hvorfor jeg skal slutte.
Men forfatteren av boka er nok fornøyd på sin vei til banken, over at noen er så lettlurte at de ofrer tid på slikt.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Gjest skrev:
Trenger ikke kurs for å gjøre det.
Nå er vel ikke boka akkurat noe kurs, men......

Jeg har ikke lest boka, men stumpet røyken for godt for ca. 3.5 år siden. :D

Jeg er enig i det som Johnnygrandis påpeker, men vil legge til at jeg kjenner mange som har lest boka, som fortsatt røyker. ;)
Man må med andre ord ha en sterk vilje for og gjennomføre det, mas fra andre hjelper ikke.

Men som Johnnygrandis sier; ingen er avhengig av nikotin, det er bare noe man innbiller seg. 8)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
rolfozzy skrev:
Hvis man vil slutte å røyke av en eller annen grunn, da slutter man. Ingen bøker kan hjelpe til med det.
Det går på vilje og motivasjon. Personlig hadde jeg aldri gidda og lese meg til hvordan eller hvorfor jeg skal slutte.
Men forfatteren av boka er nok fornøyd på sin vei til banken, over at noen er så lettlurte at de ofrer tid på slikt.
Forfatteren døde av lungekreft for ca 6mnd sia, han døde styrtrik og røykfri i en alder av 70år.Søsteren ble 51 døde av kreft faren ble 45 døde av kreft.

Du tar feil, bøker kan hjelpe med det.
Motivasjon å viljestyrke er bortkastet tid og energi å bruke på å slutte,når du først skjønner boka og klarer å kvitte deg med illusjonen at det er vanskelig å slutte da har du allerede nådd målet ditt.Men det krever at du leser med ett åpent sinn.

La oss si at alle de 100 000 tusener er lettlurte, hvis de har betalt 130 kr for boka slipper å innhalere giften sparer hundretusener iløpet av resten av sitt liv + for ikke å snakke om helseregninger å sykdommer dette medfører.Samt at de i gjennomsnitt lever 10 år lenger enn en røykerene.

Hvem er det som lurer hvem?????????

MVH Johnny

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
rolfozzy skrev:
Lettlurt? Vel du om det!
Jeg har som sagt ikke lest boken, men blitt referert en del (svigers og kona mi har lest, svigers har slutta) fra den, og i mine ører så høres det bare ut som han skriver en del sannheter som for endel mennesker kan være harde å svelge. ;)

Resultatet blir da at de pælmer boka vekk og fortsetter med røykinga. ;)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Lille_Adam skrev:
Godt at noen skjønner meg, siden jeg tydeligvis ikke gjør det selv. Jeg får begynne å spørre deg til råds da, ved hver korsvei og ved hver avgjørelse jeg må ta.
Er ikke meningen å styre deg verken den ene eller andre veien men når du hevder at boka er løgn uten å ha lest eller forstått poenget i den må jeg få lov å kommentere det du sier.

Jeg mener at boka er unikt skrevet av en unik mann som har igjennom ett helt liv søkt svar på hvordan røykefellen er lagt opp og hva som kreves for å komme ut av den.

MVH Johnny

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Spørsmål røykeabstinenser, hva er det?

-Er det det lille suget nederst i magen? Er det det som kjennes ut som en sultfølelse?
-Eller er det følelsen av en stemme i hodet ditt som sier du mangler noe?
-Hvor lenge har du abstinenser 1min 10min 10 timer?
-Hvor lenge tror du den "tomme" følelsen varer?Resten av livet?

Jeg ser tilbake på datoen 27/9-06 å kommer alltid til å fryde meg over å ha klart å slutte, jeg blir rett å slett glad.
I tillegg til å ha sluttet får du en fantastisk selvrespekt for deg deg selv samt at du føler at du har kontroll over livet ditt.Jaget og stresset er borte.

Grunnen for at jeg startet dette innlegget var ikke for å terge på meg røykere jeg ble forespurt i ett annet innlegg som omhandlet Hi-Fi om hvordan jeg klarte å slutte.Valgte så å starte denne tråden.Det skal sies at jeg er svært opptatt av emnet og finner det interresant hvordan røyk påvirker mennesker i deres tenkemåter.

Hvis denne tråden er med på å opplyse om at det finnes metoder som er enklere å billigere enn å forlenge lidelsene med diverse nikotinsubstanser så passer det meg bare bra.

MVH Johnny

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
[/quote]

, og i mine ører så høres det bare ut som han skriver en del sannheter som for endel mennesker kan være harde å svelge. ;)

Resultatet blir da at de pælmer boka vekk og fortsetter med røykinga. ;)

[/quote]

Godt sagt.

Samtidlig er det sant det som blir sagt i ett innlegg over at en får mere lyst på røyk når en begynner å lese boka.Dette forandrer seg iløpet av boka og hvis en forstår psykologien i den vil en få lyst til å slutte, det kreves at en fortsetter å lese boka ut samt forstå den.

MVH Johnny

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Jeg slutta 16 august 2005 fordi da var jeg motivert.

Jeg leste boka ca. 1,5 år før. Da slutta jeg ikke, fordi jeg var ikke motivert.

Motivasjon er det eneste som hjelper trur nu jeg.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
RJEL skrev:

Godt for deg.

Går rundt å innbiller meg at alle som har røykt i over 5 år er motivert for å slutte, men det er ikke alle som tørr å innrømme dette da de er redd for å prøve feile.Hvem er det som ikke vil slutte å pumpe i seg gift.Vi er ikke født med giftpinnen i munnen. Det er forøvrig en ganske utrolig prosess vi utsetter oss for å klare å bli "avhengig" av giften, husker selv mine første røyk, hang over dassskålen en halv time å prøvde å spy.....Dette er kroppens måte å si ifra at : SLUTT Å GI MEG GIFT.
Fortsatte jeg å utsette meg for dette i 17 År etterpå, svaret er ja.
Hvorfor........? JO uvitenhet.

MVH Johnny

Kursene til Allen Carr koster ca 2800 nkr hvis du ikke holder deg røykfri etter kurset får du pengene tilbake.

G

Gjestemedlem

Gjest
Forskjellige metoder for folk. Selv synest jeg det var best bare aa bestemme meg for en dato da jeg skulle slutte. Det gjorede jeg ogsaa. Ingen röyk etter det.

Men noen trenger et opplegg og l?tt pep talk eller en slik bok, andre snus eller tyggis, og andre igjen synest det er tilstrekkelig stas med sigaretter at det ikke er noe poeng i aa slutte. :-\

G

Gjestemedlem

Gjest
johnnygrandis skrev:
RJEL skrev:

Godt for deg.

Går rundt å innbiller meg at alle som har røykt i over 5 år er motivert for å slutte, men det er ikke alle som tørr å innrømme dette da de er redd for å prøve feile.Hvem er det som ikke vil slutte å pumpe i seg gift.Vi er ikke født med giftpinnen i munnen. Det er forøvrig en ganske utrolig prosess vi utsetter oss for å klare å bli "avhengig" av giften, husker selv mine første røyk, hang over dassskålen en halv time å prøvde å spy.....Dette er kroppens måte å si ifra at : SLUTT Å GI MEG GIFT.

MVH Johnny

Kursene til Allen Carr koster ca 2800 nkr hvis du ikke holder deg røykfri etter kurset får du pengene tilbake.
Jojo.. kanskje man faart l?tt rabatt paa flere böker og kurs etterpaa?

The Easy Way to Stop Smoking
The Easy Way to Stop Drinking
The Only Way to Stop Smoking Permanently
Allen Carr's Easy Way for Women to Stop Smoking
Allen Carr's Easy Way to Control Alcohol
Allen Carr's Easyweigh to Lose Weight
The Easy Way to Enjoy Flying
The Easy Way to Stop Worrying
Allen Carr's Easy Way to Be Successful
The Little Book of Quitting
The Illustrated Easy Way to Stop Smoking

Og for de litt viderekomne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_bibliography

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
Forskjellige metoder for folk. Selv synest jeg det var best bare aa bestemme meg for en dato da jeg skulle slutte. Det gjorede jeg ogsaa. Ingen röyk etter det.

Men noen trenger et opplegg og l?tt pep talk eller en slik bok, andre snus eller tyggis, og andre igjen synest det er tilstrekkelig stas med sigaretter at det ikke er noe poeng i aa slutte. :-\
Gratulerer Gjestemedlem.
Er livet ditt blitt bedre etter at du sluttet, eller verre?
Poenget mitt er at det finnes vanskelige metoder der folk sturer i flere mnd etter at de har slutta.Spørsmålet er hvorfor sturer de? I alle år vi har som røykere er vi blitt fortalt hvor vanskelig det er å slutte helt fra barndommen min har dette vært fastslått og vedtatt.Og de fryktelige abstinensene hvor er de? Alle har jo hørt om dem!!! Men kan noen forklare meg i detalj hvordan de fungerer?
Boka er som sagt unik i måten den framstiller problemet på og har du forstått psykologien i den skjønner en fort at illusjonen som er skapt om røyking egentlig faktisk er en illusjon.
Snus, tyggis og plaster er bare en forlengelse av den lille pinen som fins ved å slutte.

MVH Johnny

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
johnnygrandis skrev:
RJEL skrev:

Godt for deg.

MVH Johnny

Jojo.. kanskje man faart l?tt rabatt paa flere böker og kurs etterpaa?

The Easy Way to Stop Smoking
The Easy Way to Stop Drinking
The Only Way to Stop Smoking Permanently
Allen Carr's Easy Way for Women to Stop Smoking
Allen Carr's Easy Way to Control Alcohol
Allen Carr's Easyweigh to Lose Weight
The Easy Way to Enjoy Flying
The Easy Way to Stop Worrying
Allen Carr's Easy Way to Be Successful
The Little Book of Quitting
The Illustrated Easy Way to Stop Smoking

Og for de litt viderekomne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_bibliography
Hva kan jeg si...Mannen var genial 8) ;D

MVH Johnny

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
johnnygrandis skrev:
Og de fryktelige abstinensene hvor er de? Alle har jo hørt om dem!!! Men kan noen forklare meg i detalj hvordan de fungerer?
Wikipedia is your friend. And so easy to use.

Modern research shows that nicotine acts on the brain to produce a number of effects. Specifically, its addictive nature has been found to show that nicotine activates reward pathways—the circuitry within the brain that regulates feelings of pleasure and euphoria.

Dopamine is one of the key neurotransmitters actively involved in the brain. Research shows that by increasing the levels of dopamine within the reward circuits in the brain, nicotine acts as a chemical with intense addictive qualities. In many studies it has been shown to be more addictive than cocaine and heroin, though chronic treatment has an opposite effect on reward thresholds. Like other physically addictive drugs, nicotine causes down-regulation of the production of dopamine and other stimulatory neurotransmitters as the brain attempts to compensate for artificial stimulation. In addition, the sensitivity of nicotinic acetylcholine receptors decreases. To compensate for this compensatory mechanism, the brain in turn upregulates the number of receptors, convoluting its regulatory effects with compensatory mechanisms meant to counteract other compensatory mechanisms. The net effect is an increase in reward pathway sensitivity, opposite of other drugs of abuse (namely cocaine and heroin, which reduce reward pathway sensitivity)[citation needed]. This neuronal brain alteration persists for months after administration ceases. Due to an increase in reward pathway sensitivity, nicotine withdrawal is relatively mild compared to ethanol or heroin withdrawal.[citation needed] Nicotine also has the potential to cause dependence in many animals other than humans. Mice have been administered nicotine and exhibit withdrawal reactions when its administration is stopped. Gorillas have been forced to smoke cigarettes by humans, and have similar difficulty quitting.

A study found that nicotine exposure in adolescent mice retards the growth of the dopamine system, thus increasing the risk of substance abuse during adulthood.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
For meg var det viktig å sette riktig tidspunkt for å slutte. Vi mennesker er vanemennesker, og røyksuget dukker opp i situasjoner som ligner på dem man har røykt i før. Tror alle festrøykere kan skrive under på det: Idet ølen kommer i hånda så kommer også lysten på en røyk. Den der er ikke borte, selv om jeg har vært 99% røykfri siden jeg sluttet for 13 år siden. Og de få gangene jeg har overdrevet alkoholkonsumet på fest, så har det også hendt jeg har sprukket for en kveld. Gammel vane er vond å vende, som man sier... :-\

Uansett: Jeg var nesten ferdig med studiene da jeg bestemte meg for å slutte, og tidspunktet jeg valgte var da jeg flyttet fra Trondheim til Oslo. Det gikk utrolig lett, spesielt siden jeg altså da måtte skaffe meg nye vaner, mens gamle vaner med gamle røykesituasjoner ikke kunne lokke meg den første tiden.

Derfor kan det være greit å slutte i en periode da man ikke er så mye inne i gamle vaner. Skal du på to ukers ferie? Slutt rett før ferien. Pause i bridgesesongen? Slutt i perioden da du ikke spiller bridge. Skal du begynne i ny jobb? Slutt et par dager før.
Poenget mitt er ihvertfall at man i den første tiden etter at man har sluttet bør unngå de mest fristende røykesituasjonene, og det er lettest om de situasjonene ikke er tilgjengelige.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
13
Kan også snu litt på flisa Roffe.

Hvorfor ikke slutte når situasjonen tilsier at du skal ha mest lyst på røyk.
Klarer du å holde deg da, burde det ikke være noe problem å holde seg i absolutt alle andre situasjoner.

Som du sier det gikk overraskende lett.
Og når en da havner i situasjoner hjernen kopler dette mot røyk er det viktig å vite at det er rett å slett hjernen som spiller deg ett puss.
Hvor lenge varer dette "suget" da , jo ca 30 sek.(forutsetter at du har sluttet mer enn 3 uker da)

Gratulerer forresten Roffe.....ikke la deg lure tilbake.

MVH Johnny

Topp Bunn